Vraag

Wifi Signaal stabiel - Internet valt regelmatig weg - ConnectBox

  • 3 september 2020
  • 75 reacties
  • 1462 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds kort in een Ziggo omgeving terecht gekomen - nu is het volgende Internet valt regelmatig uit. Terwijl het Wifi Signaal (Sterk aangeeft).

Dit gebeurt met regelmaat wanneer wij tv kijken dan zegt het de CAM module niet te vinden (en dan zien we dat het intern signaal is verdwenen. Ik heb een UTP kabel naar de Connectbox gelegd en bedraad verbonden met de TV dan verschijnt hetzelfde probleem. Dit is op alle TV toestellen, voorzien van een CAM CI+ module van Ziggo.

Helaas blijft het hier niet bij, ook het mobiele internet die leunen op de WiFi, de iPads, de iPhones en MESH technieken voor Domotica hebben hier last van. Op regelmaat van de dag krijgen we een push bericht dat het internet eruit ligt.

Ik heb de signalen 2.4 en 5 GHz op ‘lege, bij niet bevolkte’ kanalen gezet, zelfs een WiFiBooster (met UTP kabel) van Ziggo in Huis gehaald om te zien of dit soelaas biedt .. maar helaas Nog steeds hetzelfde

ons abonnement is 500/40 maar de de vele haperingen/ wegvallen van internet, mag ik blij zijn dat de helft haalbaar is…. En ja het abonnement staat echt als 500/40 en niet 250/20 zoals het voorheen door Ziggo was ingesteld.

Wifi Signaal is overal in het huis:

Nu probeer ik al een paar dagen de Ziggo chat te benaderen maar helaas zijn ze nog steeds in gesprek … Wat mij opvalt is dat de WiFiBooster van het Compal type is en de ConnectBox van ARRIS...terwijl het dezelfde boxen zijn. volgens de producent zijn dit identieke boxen (ARRIS) maar is een gedeelte niet geactiveerd (softwarematig...)?

Wat kunnen we nog meer aan doen???? of blijft het zo …???


75 Reacties

Reputatie 7
Badge +8

@gewoondemax 

Over je WiFi:

Niet bevolkt is geen kriterium voor het kiezen van kanaalnummers. Je moet ze netjes stapelen op de kanalen 1, 6 of 11. Je mag op de 2.4 GHz kanaal 4 niet gebruiken. Je overlapt dan met zenders uit de buurt die zich netjes aan de conventie van de kanalen 1, 6 of 11 houden en veroorzaakt interferentie. Je bent bezig 2 kanalen van deze band voor jouw en buren te “vernielen”.

Over de verbinding die hapert:

Kun je de up- en down signaalwaarden van je modem en de netwerk historie log hier posten met wat foto's hoe het modem op het AOP aangesloten is?

Reputatie 1

Hallo Henno, dank voor je antwoorden ik heb jouw advies opgevolgd en volgens het programma inSSIDer worden de kanalen 1 en 40 als optimum voor mijn situatie aangegeven. Hiermee zou ik geen burenoester zijn :-). De voorgaande kanalen komen vanuit T-Mobile Fibersupport en ik heb deze dan ook overgenomen - blijkbaar is er dus verschil. mea culpa.

Hieronder de Connectbox info ...

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
02/09/2020 19:27:46 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/09/2020 12:41:53 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/09/2020 11:44:54 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/09/2020 11:44:50 Let op! LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/09/2020 18:26:58 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/09/2020 09:02:46 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/08/2020 21:47:11 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/08/2020 13:53:38 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/08/2020 02:24:59 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2020 22:32:10 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2020 22:32:5 Let op! LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2020 20:26:59 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2020 20:26:54 Let op! LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2020 10:02:54 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2020 10:02:49 Let op! LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2020 07:51:2 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/08/2020 13:45:28 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/08/2020 12:19:24 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20/08/2020 21:40:58 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20/08/2020 21:40:28 Let op! TCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

SNR (dB)

Modulatie

Kanaalnummer

1

241000000

1.2

40

256 qam

1

2

249000000

1.5

40

256 qam

2

3

257000000

1.5

40

256 qam

3

4

265000000

1.5

40

256 qam

4

5

273000000

1.5

40

256 qam

5

6

281000000

1.9

40

256 qam

6

7

289000000

2

40

256 qam

7

8

297000000

2.5

40

256 qam

8

9

305000000

2.5

40

256 qam

9

10

313000000

2.7

40

256 qam

10

11

321000000

2.7

40

256 qam

11

12

329000000

2.7

40

256 qam

12

13

337000000

2.7

40

256 qam

13

14

345000000

2.5

40

256 qam

14

15

353000000

2.5

40

256 qam

15

16

361000000

2.7

40

256 qam

16

17

369000000

3.2

40

256 qam

17

18

377000000

3.4

40

256 qam

18

19

385000000

3.5

40

256 qam

19

20

393000000

3.5

40

256 qam

20

21

401000000

3.5

40

256 qam

21

22

409000000

3.2

40

256 qam

22

23

417000000

3

40

256 qam

23

24

425000000

3

40

256 qam

24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal

Locked Status

RxMER (dB)

Fouten voor RS

Fouten na RS

1

Locked

40.9

7628

72

2

Locked

40.3

7372

21

3

Locked

40.3

9274

301

4

Locked

40.3

9506

87

5

Locked

40.9

8107

56

6

Locked

40.3

6723

9

7

Locked

40.3

7644

14

8

Locked

40.3

7603

56

9

Locked

40.9

8383

317

10

Locked

40.3

7843

298

11

Locked

40.9

5062

9

12

Locked

40.3

5219

28

13

Locked

40.9

7962

247

14

Locked

40.9

7649

278

15

Locked

40.3

6746

74

16

Locked

40.3

4936

0

17

Locked

40.3

4509

0

18

Locked

40.3

4870

0

19

Locked

40.3

4759

0

20

Locked

40.9

4014

0

21

Locked

40.9

3785

0

22

Locked

40.3

4404

0

23

Locked

40.3

4956

1

24

Locked

40.3

5046

1

 

Gebundelde upstream-kanalen 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58800000 4.7 5120 64 qam 1
2 36000000 4.5 5120 64 qam 4
3 44500000 4.55 5120 64 qam 3
4 52000000 4.55 5120 64 qam 2

 

Gebundelde upstream-kanalen 

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0
Reputatie 7
Badge +8

@gewoondemax “T-Mobile Fibersupport” die zegt dat kanaal 4 ok is…

Ok…

40 is ook geen goed kanaal om te beginnen, dan heb je ook overlap. Zie:

Je moet in UNII-1 beginnen op 36 en UNII-2 op 52 als je 20/40/80 wil gebruiken.

inSSIDer is redelijk bruikbaar, de Vrem op een Android telefoon geeft nog iets meer informatie (en is makkelijker mee rond te lopen als een laptop)

Je up en downstream zien er goed uit, wel wat T3s, T4 en partials in je log, die allemaal potentieel een onderbreking tot gevolg kunnen hebben.

Kun je foto's maken hoe het modem op het AOP aangesloten zit en hier posten?

Reputatie 1

Hartelijk dank Henno!

Vrem op een Android - ik heb nog ergens een Samsung S3 liggen werkt dat ook daarop? of …? voor Apple kom ik iStumbler tegen als vergelijkbare …?

Ik volg jouw adviezen blindelings op :-) en heb inmiddels ook het kanaal van 5GHz op 36 gezet.

Hier foto’s van de connectbox aangesloten op de AOP en plaatsing:

 

 

 

De connectbox is op nr1 0-5 M 0dB aangesloten de overige nr2, 3, 4 zijn aangesloten op CAM CI+ modules, alle bekabeling is Ziggo certified. Plaatsing en aansluiting op advies van Ziggo Helpdesk.

Connectbox 

Reputatie 7
Badge +8

@gewoondemax het is niet helemaal goed zichtbaar in de foto's maar het lijkt er op dat er 1 kabel van het AOP naar de antenneversterker gaat en dat daar ook het modem op aangesloten zit? 

Zo ja dan is het raadzaam dit op het AOP te splitsen met een POA-01 splitter en 2 kabels van IEC antennestekker naar F-connector. Je antennesterker verstopt in jouw geval signaal problemen.

Het AOP is volgens mij een ouder type en in deze tijd van LTE instraling zou ik deze laten vervangen.

Reputatie 7
Badge +8

“Vrem op een Android - ik heb nog ergens een Samsung S3 liggen werkt dat ook daarop? “ 

Die is te oud, ondersteund geen WiFi-5 (ac) en de Android die daar op staat wordt niet meer ondersteund. Geen kids met een courant Android toestel?

Reputatie 1

Hartelijk Dank Henno, voor de modificaties (die ik zelf kan uitvoeren) moet ik mij dan melden bij de Ziggo Helpdesk?

En helaas alle kids zijn uit huis, en zijn voorzien van nieuwere toestellen dan pa en ma tegenwoordig :-) van het type iOS. Zal op Marktplaats een Android proberen te scoren :-)

Na de kanalen wissel lijkt de response van de domotica sneller? … maar die zit op 2.4 en een eigen netwerk (Zwave en Zigbee)

 

Reputatie 6
Badge +7

iStumbler is voor OSX, heb je een Macbook of iMac.

Indien zo gebruik OSX Draadloos diagnose 

ZWave zit op 866MHz en Zigbee op 2,4 (hue?)

Reputatie 7
Badge +8

@gewoondemax “voor de modificaties (die ik zelf kan uitvoeren) moet ik mij dan melden bij de Ziggo Helpdesk?” Je moet bij Ziggo zijn voor:

  • Een nieuwe AOP, leggen zij gratis aan.
  • Een POA-01 splitter en 2 kabels, sturen ze toe.

Vergeet niet een dan ongebruikte aansluiting op de antenneversterker te voorzien van een afsluitweerstand.

Reputatie 1

@jarielcapitain  is mij bekend, maar helaas Big Sur op mijn MBpro, MacMini iMac. Hier is netwerk Diagnostics niet aanwezig. Homey controller communiceert op 2.4 en is de ‘bridge” voor Zwave-Zigbee-Homekit etc …

 

@Henno ik ga er mee aan de slag! Dank je wel voor alle input! inderdaad van de afsluitweerstanden dat is mij bekend, echter alle uitgangen zijn in gebruik, hangt een tv aan :-)

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb het over draadloos diagnose.

Eveneens moet de wifi gegevens zichtbaar zijn onder:

apple icoontje » systeemvoorkeuren» WiFI

Reputatie 1

@jarielcapitain FYI - Big Sur heeft alleen nog aan boord de WiFiprobleemoplossing en dat is NIET de Tools die we in OSX hebben. Hier had je meer controle over - nu is het alleen een “uitdraai” … of het moet op een andere plek zitten.  - let wel dit betreft de Beta versie MacOS dus nog geen GM versie :-) 

 

 

Dit is het resultaat wanneer je Open Wifiprobleemoplossing gebruikt … 

 

En dit is een gedeelte van de Wifi diagnostiek … 

==snipped start>

Fri Sep  4 15:00:09.550 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexGetCurrentBssidPhyMode: <en0> Bluetooth Coex: Active PHY Mode 128. PHY Mode
Fri Sep  4 15:00:09.550 {
Fri Sep  4 15:00:09.550     "PHYMODE_ACTIVE" = 128;
Fri Sep  4 15:00:09.550     "PHYMODE_SUPPORTED" = 159;
Fri Sep  4 15:00:09.550 }
Fri Sep  4 15:00:09.550 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexHandle_ReconfigureAntennas: <en0> Bluetooth Coex: PHY mode: <80>  5GHz: YES
Fri Sep  4 15:00:09.551 AutoJoin: <airport[167]> NOT RECOVERY MODE => continuing
Fri Sep  4 15:00:09.551 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexHandle_ReconfigureAntennas: <en0> MCS index set size = 24, NSS = 3SS, need to re-assoc = YES
Fri Sep  4 15:00:09.551 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexHandle_ReconfigureAntennas: <en0> Bluetooth Coex: 11bg only = NO, BT on = YES, # HIDs = 0, # A2DP = 0, # SCO = 0, fallback = normal -> Middle Chain is ON
Fri Sep  4 15:00:09.551 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexSettingPerChainPower: Chain Power Setting does not need to be updated
Fri Sep  4 15:00:09.551 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexHandle_ReconfigureAntennas: <en0> Skipping REASSOC - The # of chains did not change.
Fri Sep  4 15:00:09.551 Driver Event: <airport[167]> _bsd_80211_event_callback: AWDL_SYNC_STATE_CHANGED (awdl0)
Fri Sep  4 15:00:09.551 AutoJoin: <airport[167]> Reviewing the preferred networks list
Fri Sep  4 15:00:09.551 AutoJoin: <airport[167]> Adding network ['DoNot Connect' (wifi.ssid.446f4e6f7420436f6e6e656374) - WPA2/WPA3 Personal]
Fri Sep  4 15:00:09.551 AutoJoin: <airport[167]> NOT LOGINWINDOW MODE 802.1X => continuing
Fri Sep  4 15:00:09.551 AutoJoin: <airport[167]> NOT LINK DOWN RECOVERY => continuing
Fri Sep  4 15:00:09.551 AutoJoin: <airport[167]> MAINTENANCE WAKE => will attempt to restore maintenance wake association 'DoNot Connect' ({length = 13, bytes = 0x446f4e6f7420436f6e6e656374})
Fri Sep  4 15:00:09.551 AutoJoin: <airport[167]> Already associated to 'DoNot Connect' ({length = 13, bytes = 0x446f4e6f7420436f6e6e656374}), will not continue auto-join
Fri Sep  4 15:00:09.551 Info: <Apple80[425]> -[CWEAPOLClient eapolClientControlState]: failed to retrieve 8021X state (2)
Fri Sep  4 15:00:09.551 AutoJoin: <airport[167]> AUTO-JOIN COMPLETED for interface en0, took 0.0009 seconds, returned result 'success', error [NO ERROR]
Fri Sep  4 15:00:09.551 Info: <airport[167]> QUERY ALL WIFI NETWORKS request received from pid 322 (ControlCenter)
Fri Sep  4 15:00:09.551 Info: <airport[167]> PRIORITY LOCK REMOVED [client=airportd, type=4, interface=en0, priority=7]
Fri Sep  4 15:00:09.551 Info: <airport[167]> REQUEST UN-DEFERRED minimum=-9223372036854775808 [client=airportd, type=10, interface=en0, priority=2]
Fri Sep  4 15:00:09.552 Info: <Apple80[425]> -[CWEAPOLClient eapolClientSupplicantState]: failed to retrieve 8021X state (2)
Fri Sep  4 15:00:09.552 Info: <WiFiAge[425]> current=(3bars) changed=(off, no_assoc, 3bars)
Fri Sep  4 15:00:09.552 Driver Event: <airport[167]> _bsd_80211_event_callback: AWDL_REALTIME_MODE_END (awdl0)
Fri Sep  4 15:00:09.552 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexStatusMonitoringCallback: Bluetooth Status Notification
Fri Sep  4 15:00:09.552 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexStatusNotificationProcess: BT: ON, Num HID Devices is <0>, Num SCO Devices is <0>, Num A2DP Devices is <0>, Bluetooth Bandwidth Utilization is <3>, LWM <5>, HWM <26>
Fri Sep  4 15:00:09.552 Driver Event: <airport[167]> _bsd_80211_event_callback: AWDL_REALTIME_MODE_END (awdl0)
Fri Sep  4 15:00:09.552 Info: <airport[167]> GET CURRENT TETHER DEVICE request received from pid 322 (ControlCenter)
Fri Sep  4 15:00:09.552 BTC: <airport[167]> __BluetoothCoexHandleUpdateForNode: <en0> Handle Bluetooth Coex: FrequencyBand <2>, Bluetooth Bandwidth Utilization <3>, Clamshell Mode <1>
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexSetProfile: <en0> profile for band 2.4GHz didn't change
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexSetProfile: <en0> profile for band 5GHz didn't change
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexHandle_ApplyPolicy: <en0> Bluetooth Coex: band = 0x2
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexHandle_ApplyPolicy: <en0> Bluetooth Coex: hosting AP = NO, assoc as STA = YES, assoced in 2.4GHz = NO
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexHandle_ReconfigureAntennas: <en0> Bluetooth Coex: band = 2
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexGetCurrentBssidPhyMode: <en0> Bluetooth Coex: Active PHY Mode 128. PHY Mode
Fri Sep  4 15:00:09.553 {
Fri Sep  4 15:00:09.553     "PHYMODE_ACTIVE" = 128;
Fri Sep  4 15:00:09.553     "PHYMODE_SUPPORTED" = 159;
Fri Sep  4 15:00:09.553 }
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexHandle_ReconfigureAntennas: <en0> Bluetooth Coex: PHY mode: <80>  5GHz: YES
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexHandle_ReconfigureAntennas: <en0> MCS index set size = 24, NSS = 3SS, need to re-assoc = YES
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexHandle_ReconfigureAntennas: <en0> Bluetooth Coex: 11bg only = NO, BT on = YES, # HIDs = 0, # A2DP = 0, # SCO = 0, fallback = normal -> Middle Chain is ON
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexSettingPerChainPower: Chain Power Setting does not need to be updated
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexHandle_ReconfigureAntennas: <en0> Skipping REASSOC - The # of chains did not change.
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> __BluetoothCoexHandleUpdateForNode: <en0> Handle Bluetooth Coex: FrequencyBand <2>, Bluetooth Bandwidth Utilization <3>, Clamshell Mode <1>
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexSetProfile: <en0> profile for band 2.4GHz didn't change
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexSetProfile: <en0> profile for band 5GHz didn't change
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexHandle_ApplyPolicy: <en0> Bluetooth Coex: band = 0x2
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexHandle_ApplyPolicy: <en0> Bluetooth Coex: hosting AP = NO, assoc as STA = YES, assoced in 2.4GHz = NO
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexHandle_ReconfigureAntennas: <en0> Bluetooth Coex: band = 2
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexGetCurrentBssidPhyMode: <en0> Bluetooth Coex: Active PHY Mode 128. PHY Mode
Fri Sep  4 15:00:09.553 {
Fri Sep  4 15:00:09.553     "PHYMODE_ACTIVE" = 128;
Fri Sep  4 15:00:09.553     "PHYMODE_SUPPORTED" = 159;
Fri Sep  4 15:00:09.553 }
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexHandle_ReconfigureAntennas: <en0> Bluetooth Coex: PHY mode: <80>  5GHz: YES
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexHandle_ReconfigureAntennas: <en0> MCS index set size = 24, NSS = 3SS, need to re-assoc = YES
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexHandle_ReconfigureAntennas: <en0> Bluetooth Coex: 11bg only = NO, BT on = YES, # HIDs = 0, # A2DP = 0, # SCO = 0, fallback = normal -> Middle Chain is ON
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexSettingPerChainPower: Chain Power Setting does not need to be updated
Fri Sep  4 15:00:09.553 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexHandle_ReconfigureAntennas: <en0> Skipping REASSOC - The # of chains did not change.
Fri Sep  4 15:00:09.553 Info: <Apple80[425]> -[CWEAPOLClient eapolClientControlState]: failed to retrieve 8021X state (2)
Fri Sep  4 15:00:09.554 Driver Event: <airport[167]> _bsd_80211_event_callback: AWDL_SYNC_STATE_CHANGED (awdl0)
Fri Sep  4 15:00:09.554 Info: <Apple80[425]> -[CWEAPOLClient eapolClientSupplicantState]: failed to retrieve 8021X state (2)
Fri Sep  4 15:00:09.554 Info: <airport[167]> SCAN request received from pid 102 (locationd) with priority=2, qos=-1 (default), frontmost=no
Fri Sep  4 15:00:09.555 Driver Event: <airport[167]> _bsd_80211_event_callback: AWDL_REALTIME_MODE_END (awdl0)
Fri Sep  4 15:00:09.555 Driver Event: <airport[167]> _bsd_80211_event_callback: POWER_CHANGED (en0)
Fri Sep  4 15:00:09.555 BTC: <airport[167]> BluetoothCoexistenceTickle: Triggering BTC status notification
Fri Sep  4 15:00:09.555 P2P: <airport[167]> _bsd_80211_event_callback: Marking p2p0 up because en0 was powered on
Fri Sep  4 15:00:09.555 P2P: <airport[167]> _changeInterfaceFlags: Marking p2p0 up
Fri Sep  4 15:00:09.555 P2P: <airport[167]> AwdlNodeShouldBeMarkedUp: awdl0 should be marked up
Fri Sep  4 15:00:09.555 P2P: <airport[167]> _bsd_80211_event_callback: Marking awdl0 up because en0 was powered on
Fri Sep  4 15:00:09.555 P2P: <airport[167]> _interfaceLinkChanged: Starting IPv6 link local on awdl0
Fri Sep  4 15:00:09.555 Info: <airport[167]> -[CWXPCSubsystem performScanWithChannelList:ssidList:legacyScanSSID:dwellTimeOverride:includeHiddenNetworks:mergeScanResults:interfaceName:scanParametersOverride:connection:error:]: Failed to perform Wi-Fi scan, returned error code 16, will try again in 200 ms
Fri Sep  4 15:00:09.556 AutoJoin: <airport[167]> BACKGROUND SCAN SCHEDULED on interface en0 in 60.0s with SSID list (null), remaining SSID list (null)
Fri Sep  4 15:00:09.556 Driver Event: <airport[167]> _bsd_80211_event_callback: AWDL_REALTIME_MODE_END (awdl0)
Fri Sep  4 15:00:09.556 <airport[167]> _interfaceFlagsChanged: KEV_DL_SIFFLAGS received for p2p0 [flags=0xffff8843 (up)].
Fri Sep  4 15:00:09.556 <airport[167]> _interfaceFlagsChanged: Flags changed for p2p0 (0xffff8802 -> 0xffff8843) (up).
Fri Sep  4 15:00:09.556 Driver Discovery: <airport[167]> _interfaceFlagsChanged: p2p0 transitioning from down to up.
Fri Sep  4 15:00:09.556 P2P: <airport[167]> _deviceInterfaceMarkedUp: p2p0 marked up
Fri Sep  4 15:00:09.556 P2P: <airport[167]> _deviceInterfaceMarkedUp:  on p2p0 Num Advertised[0]
Fri Sep  4 15:00:09.556 Info: <Apple80[425]> -[CWEAPOLClient eapolClientControlState]: failed to retrieve 8021X state (2)
Fri Sep  4 15:00:09.556 Driver Event: <airport[167]> _bsd_80211_event_callback: APPLE80211_M_TCPKA_TIMEOUT (en0)
Fri Sep  4 15:00:09.556 Info: <airport[167]> systemWokenByWiFi: System wake reason: <>, was not woken by WiFi
Fri Sep  4 15:00:09.556 Driver Event: <airport[167]> _bsd_80211_event_callback: AWDL_SYNC_STATE_CHANGED (awdl0)
Fri Sep  4 15:00:09.556 Info: <Apple80[425]> -[CWEAPOLClient eapolClientSupplicantState]: failed to retrieve 8021X state (2)
 

<==snipped end

Reputatie 1

@Henno hier is de APO handje weg gehaald :-) is dit het oude type?

Zo neen moet ik alleen een splitter nemen en als zo is, dan kan ik van Hirshmann een TV RADIO DATA splitter nemen of is dat niet raadzaam?

 

Reputatie 7
Badge +12

Dit is inderdaad 'n oud type aop.

Ik zou als ik jou was een monteurs afspraak maken om het aop kosteloos te laten vervangen🙂

 

Die monteur zal dan gelijk 'n poa-01 splitter op je aop aansluiten(ook gratis)

 

Het nieuwe aop komt er dan zo uit te zien inclusief poa-01 splitter:

 

Reputatie 1

Helemaal top a.s. woensdag komt de monteur langs ! dank jullie allemaal voor de support!

Reputatie 7
Badge +12

Graag gedaan!

Houd je ons op de hoogte🙂?

Reputatie 1

Jazeker! heb net de bevestiging in de mail … dus woensdag e.v. laat ik het weten

Reputatie 6
Badge +7

@gewoondemax 

Ik was niet duidelijk in mijn uitleg.

wanneer je wireless diagnostics verschijnt het pop-up window

minimaliseer dit.

Onder het menu --window/venster zijn een aantal activiteiten oa

Scanner, Performance

Scanner functie
Performance

 

Reputatie 1

@jarielcapitain hartelijk dank! - 

Hey @gewoondemax en welkom op de Community! 

We horen heel graag van je hoe het gaat als de monteur langs is geweest vandaag!

Reputatie 1

@Mariska Ziggo hallo allemaal, de Ziggo Monteur is inderdaad geweest en heeft de AOP vervangen en de connectbox en antenne versterker voorzien van splitter. Ook heeft hij de inkomende lijn gecontroleerd en ingesteld, volgens de metingen kwam het signaal iets zwakjes binnen en deze is nu aangepast.

Maar helaas na een euforische controle en afscheid van de monteur is de avond wederom verlopen met wegvallend internet - Netflix, Prime video VideoLand op TV of dat de zender is gecodeerd ….???

Teams en mijn HomeOffice Teamviewer werken weer als vertrouwd … regelmatig “ geen internet signaal” … op zeer verschillende momenten in een periode!

Nu zijn er tegenstrijdigheden - volgens Ziggo kan/ mag je de 2.4 en 5 GHz onder één SSID brengen en de devices ‘zelf’ het ‘beste’ signaal laten selecteren. Dit is in tegenstelling wat door de monteur wordt geadviseerd en overigen ook andere netwerk providers.

Vandaag ga ik dus terug naar het gescheiden 2.4 en 5 GHz misschien brengt dit de oplossing.

Ik kan me herinneren dat ik zo’n dispuut had met Ziggo helpdesk toen ik nog in Utrecht woonde - en eigenwijs genoeg van Ziggo ben veranderd aan eer Fiber oplossing en daarna nagenoeg geen problemen met internet had deze was WEL gescheiden op 2.4 en 5 zoals door de Fiber leverancier werd geadviseerd… maar ja dat is verleden tijd en wij allen verbeteren toch? Zal ik jullie weer op de hoogte houden?

hier is de downstream:

Gebundelde downstream-kanalen 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 257000000 1.7 40 256 qam 3
2 241000000 1.2 40 256 qam 1
3 249000000 1.5 40 256 qam 2
4 265000000 1.9 40 256 qam 4
5 273000000 1.9 40 256 qam 5
6 281000000 2 40 256 qam 6
7 289000000 2 40 256 qam 7
8 297000000 2.4 40 256 qam 8
9 305000000 2.5 40 256 qam 9
10 313000000 2.7 40 256 qam 10
11 321000000 2.7 40 256 qam 11
12 329000000 2.9 40 256 qam 12
13 337000000 3 40 256 qam 13
14 345000000 2.9 40 256 qam 14
15 353000000 2.7 40 256 qam 15
16 361000000 2.7 40 256 qam 16
17 369000000 3.2 40 256 qam 17
18 377000000 3.4 40 256 qam 18
19 385000000 3.5 40 256 qam 19
20 393000000 3.5 40 256 qam 20
21 401000000 3.5 40 256 qam 21
22 409000000 3.2 40 256 qam 22
23 417000000 3 40 256 qam 23
24 425000000 3 40 256 qam 24

 

 

hier is de upstream:

Gebundelde upstream-kanalen 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58800000 4.95 5120 64 qam 1
2 36000000 4.75 5120 64 qam 4
3 44500000 4.8 5120 64 qam 3
4 52000000 4.8 5120 64 qam 2


 

Gebundelde upstream-kanalen 

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0

hier is de netwerk historie:

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
10/09/2020 10:33:58 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 18:20:36 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 11:24:18 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 11:23:48 Let op! TCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 10:55:7 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 10:53:13 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 10:53:8 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 10:53:7 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 10:53:7 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 10:53:6 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 10:53:6 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 10:53:5 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 10:53:5 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 10:53:2 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 10:53:2 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 10:52:59 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 10:52:59 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 10:52:51 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 10:38:25 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:f9:91:bb;CMTS-MAC=f8:b7:e2:04:e1:cd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/09/2020 
Reputatie 7
Badge +8

@gewoondemax 

Het heeft in de eerste plaats niets met WiFi te maken. Je signaalwaarden en log laten zien dat je van de regen in de drup bent geraakt. Het probleem zit buiten de deur.

In de log hierboven heb je 7 partial service waarbij je upstream een of meerdere kanalen verliest...

Je upstream is nog kritischer geworden, het was:

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58800000 4.7 5120 64 qam 1
2 36000000 4.5 5120 64 qam 4
3 44500000 4.55 5120 64 qam 3
4 52000000 4.55 5120 64 qam 2

Het is nu:

1 58800000 4.95 5120 64 qam 1
2 36000000 4.75 5120 64 qam 4
3 44500000 4.8 5120 64 qam 3
4

52000000

4.8 5120 64 qam 2

 

En de bovenste is met versterker er tussen, kun je nagaan...

De upstream zou richting 40 a 45 dB gezakt moeten zijn. Je hebt een netwerkmonteur nodig met meetapparatuur.

Reputatie 1

@Henno Dank hiervoor! Dan vraag ik mij af wat voor netwerkmonteur er dan moet komen? De monteur die ons bezocht, had ook zijn meetapparatuur bij zich … worden we dan voor het lapje gehouden en met een kluitje het riet ingestuurd? :-(

Maar goed voordat ik dan weer de 2.4 en 5 GHz splits, zal ik eerst weer de helpdesk contacteren.

hou jullie weer op de hoogte!

Reputatie 1

@Henno heb de helpdesk aan de lijn .. volgens Ziggo zou een blokstoring moeten zijn … eh .. de vraag of dit gisterenavond ook het geval was .. is niet bekend want de storingsmelding geeft aan dat er GEEN storingen zijn … dus nu weer een tijd aan de lijn met Ziggo de dame in kwestie ziet ook dat het signaal zwakker is dan gisteren. Nu zeggen ze dat een netwerkmonteur alleen aangestuurd/ aangevraagd kan worden door de monteur zelf … duh…. ik denk dat ik het verkeerd heb begrepen ..??? en nu maar weer wachten tot dinsdag 15 september wie er dan komt is maar de vraag …. ZO moe word ik hier van.

Reputatie 3
Badge +1

@gewoondemax 

Ik begrijp je frustratie die heb ik ook gehad. Er zijn monteurs voor binnen en voor “binnen en buiten”. Die laatste zijn een beetje schaars en worden daarom niet meteen ingezet is mijn persoonlijke ervaring. Of het is een kwestie van euro’s natuurlijk :grinning:

Ik heb werkelijk nog nooit een storing in mijn huis gehad, anders dan modems die het niet deden en een oude AOP, dat had ik dan zelf ook al uitgevonden.

Geduld is het enige medicijn in deze. Ik kan wel zeggen dat als alles naar je huis weer werkt dat het prima zit. En niets ten ongunste van Ziggo maar gebruik je eigen router :wink:

Reageer