Beste Mensen van de Ziggo Comunnity,
Ik heb sinds een paar maanden een WiFi probleem, ik krijg nog maar maximaal 20-40 MBPS aan snelheid gemeten via ziggo speedtest via de WiFi. Via de internet poorten heb ik wel de volledige 500MBPS internet. Ik heb hier meerdere malen contact over gehad met Ziggo, iedere keer doorloop je de zelfde stappen, iedere keer was de conclusie van Ziggo: U heeft een te hoog signaal, hier kan het aanliggen. Dit komt omdat wij een signaal versterker er tussen hebben zitten om boven en in ons kantoor tv te kunnen kijken. Dit is overigens aangesloten door de ziggo monteur die ons vertelde dat het geen probleem was dat de modem een te hoog signaal ontving.
Nu hebben we het volgende op aanraden van Ziggo klante service geprobeerd.
1. We kregen een nieuwe kabel met opzet stuk om de kabel op een andere aansluiting te zetten van de versterker.(om het signaal af te zwakken) dit werkte niet.
2. We kregen 2 verschillende splinters thuis gestuurd en een nieuwe kabel, ook dit werkte niet.
3. We hebben tussen de versterker en de splinter een kabel van 25 meter er tussen gezet. Ook dit werkte niet.
4. We hebben als laatste redmiddel geprobeerd de versterker er tussen uit te halen ook dit maakte geen verschil.
Onze conclusie is dat er wel iets mis moet zijn met de router. Reactie van Ziggo is, we sturen geen nieuwe router op u moet wachten tot het corona virus voorbei is dat de monteurs weer gaan werken zo dat die dan kunnen komen om het te maken.
Ik heb zelf voor zolder een nieuwe router gekocht omdat het internet niet tot de zolder reikt.
Ik heb deze router rechtstreeks op de ziggo modem aangesloten mijn WiFi is 250 mbps op z’n 5 meter afstand. De Ziggo modem heeft op nog geen 3 meter afstand 30 mbps.
Misschien heeft een van jullie hier een oplossing voor hoe dit kan, en of hoe dit opgelost kan worden. Via de Ziggo klantenservice kunnen ze niks meer voor mij doen. En daar betaal je dan 85 euro per maand voor. Mij hoop is op jullie gevestigd.