Beantwoord

Wifi is bizar traag + Medibox Next heeft glitch

  • 16 oktober 2019
  • 28 reacties
  • 461 keer bekeken

ik heb echt heel weinig verstand van internet maar heb toch het idee dat er iets mis is. Vroeger zaten we op glasvezel van onsbrabantnet, dit werd overgenomen door KPN. Ik kwam erachter dat ziggo meer internet bood voor minder geld dus ik stapte over. Ik heb 2 problemen:

  • ziggobox next heeft glitch, iedere paar seconden witte flits door beeld en geluid valt een seconde weg.
  • wifi snelheid is belabberd. Gemeten met m’n telefoon op 1.5 meter afstand van modem: download 5 mbps en upload 1.2 mbps Ping 67

 

icon

Best beantwoord door Be rt 20 oktober 2019, 00:11

Ik zie een niet meer hedendaags Abonnee Overname Punt, de witte wandcontactdoos, dat zou gewijzigd kunnen worden door Ziggo.

Ik zie ook een wit kapje op de splitter, als dat te ver over de splitter gaat, kan de splitter niet diep genoeg in het AOP, kun je dat witte kapje er eens afhalen en de splitter in de linkse aansluiting steken als dat mogelijk is?

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

28 Reacties

Hoe lang heeft u al een abonnement bij Ziggo? Kunt u een foto maken van het AOP en de aansluitingen van de modem en de TV?

Beste Jan, 

ik denk nu een maand of 5

wat is de AOP? 

Abonnee Overname Punt. Het punt waar de groene kabel van Ziggo binnenkomt. In moderne huizen meestal in de meterkast, in oudere huizen vaak ergens anders.

 

En verder graag de down- en upstream gegevens. Hier staat waar die te vinden zijn.

 

Goedemiddag @Veldje6

Welkom op de community! :-) 

Jammer om te lezen dat de diensten niet naar tevredenheid werken. Tijd om gezamenlijk op onderzoek uit te gaan! :-) 
Ik zie dat @Jan F. al een aantal vragen heeft gesteld. Hoe staat het er op dit moment voor? 

 Ik kan ze alleen 1 voor 1 posten dus dat doe ik

 

hier komt de kabel het huis binnen (rechts is glasvezel)

 

Wel via WiFi gemeten overigens

zou het aan de mediabox kunnen liggen? Omdat die ook glitch-t

Ik zie een niet meer hedendaags Abonnee Overname Punt, de witte wandcontactdoos, dat zou gewijzigd kunnen worden door Ziggo.

Ik zie ook een wit kapje op de splitter, als dat te ver over de splitter gaat, kan de splitter niet diep genoeg in het AOP, kun je dat witte kapje er eens afhalen en de splitter in de linkse aansluiting steken als dat mogelijk is?

Reputatie 7

Hey @Veldje6 . Welkom hier! 

We moeten natuurlijk niet hebben dat je spijt krijgt van je overstap. Goed dat je dus even aan de bel trekt, zodat we je kunnen helpen met een oplossing ^^. 

 

Hoe gaat het nu? Heb je een update voor ons? ^^

Sorry ik moest het even uittesten natuurlijk. Kapje er af gehaald. De glitch in de box blijft en ook het geluid valt dan nog steeds even weg. Ik heb wel het gevoel dat het minder frequent is en dat het internet iets beter is.

 

het is echter nog niet goed. Ligt het aan de plek waar de kabel ons huis binnen komt?

 

groetjes Petra 

Hey@Veldje6 . Welkom hier! 

We moeten natuurlijk niet hebben dat je spijt krijgt van je overstap. Goed dat je dus even aan de bel trekt, zodat we je kunnen helpen met een oplossing ^^. 

 

Hoe gaat het nu? Heb je een update voor ons? ^^


qua kwaliteit wel een beetje spijt want dat was bij kpn echt beter. Aanbod en prijs niet. Ik heb het kapje er af gehaald maar de problemen zijn er nog, wel minder. Zou het aan het kastje liggen aan de muur of aan de mediabox?

Het moet gewoon goed zijn, simpel.

Mogelijk kan @Lycke Ziggo nog eens kijken naar het AOP, ik vermoed dat deze nog gewijzigd zou kunnen worden.

Ik heb het AOP even eruit gelicht:

 

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken! :) 

Reputatie 7

Hey @Veldje6. Bedankt voor alle informatie! 

Het lijkt me goed hier een monteur in te plannen. Ik zie dat je dit destijds ook al op de planning had (in juli), maar dat je deze hebt afgezegd. Zullen we alsnog even een afspraak maken? Kan ik je hiervoor wellicht vandaag even bellen? 

Hey@Veldje6. Bedankt voor alle informatie! 

Het lijkt me goed hier een monteur in te plannen. Ik zie dat je dit destijds ook al op de planning had (in juli), maar dat je deze hebt afgezegd. Zullen we alsnog even een afspraak maken? Kan ik je hiervoor wellicht vandaag even bellen? 


beste Lycke, dat zou super zijn! Morgen ben ik tot 11.30 goed bereikbaar. We hadden toen een installatie afspraak staan maar het lukte ons zelf om ziggo te installeren. Welke gegevens heb je van me nodig?

groetjes Petra 

@Veldje6 Als Lycke je postcode en huisnummer in het profiel van de Ziggo community kan vinden, dan heeft ze voldoende info om je te kunnen bereiken als je in Mijn Ziggo je telefoonnummers hebt ingevuld.

Postcode en huisnummer in het profiel zijn niet openbaar te zien.

Reputatie 7

Hey @Veldje6 . Ik was al thuis toen je je berichtje plaatste. 

Hoe laat kan ik je bereiken? Ik ben er vandaag tot half 5 maar heb hier en daar wel een meeting. Mocht het uiteindelijk niet lukken, kan je natuurlijk ook zelf even contact opnemen via de telefoon, chat of social media (chat gaat het snelst) om een afspraak te maken. 

@Lycke Ziggo tussen nu en 11.00 :) en anders na 14.00 uur 

 

groetjes Petra 

Reputatie 7

Goed dat ik je gesproken heb, @Veldje6 . De afspraak staat! 

@Lycke Ziggo Beste Lycke, je belde me supersnel vorige week om een afspraak voor de monteur te maken, top! We spraken af 5 november (vandaag) tussen 17.00-22.00 uur. Ik kreeg daar ook netjes een bevestiging van in de mail

 

helaas is de monteur helemaal niet geweest en heb ik de hele avond zitten wachten :( 

 

wat nu?

 

 

 

 

Reputatie 7

Meen je niet! Wat naar dit zeg :-(. Ik ga intern dit uitzetten natuurlijk. En ik maak, als de monteur geweest is, hier ook zeker een vergoeding voor aan. 

Nu is het echter wel belangrijk dat we snel een nieuwe monteur inplannen. Komt het vrijdag tussen 08:00 en 13:00 of tussen 12:00 en 18:00 uit toevallig? 

Mocht het in de avond “moeten”, is de eerste plek die ik heb volgende week dinsdag. 

Meen je niet! Wat naar dit zeg :-(. Ik ga intern dit uitzetten natuurlijk. En ik maak, als de monteur geweest is, hier ook zeker een vergoeding voor aan. 

Nu is het echter wel belangrijk dat we snel een nieuwe monteur inplannen. Komt het vrijdag tussen 08:00 en 13:00 of tussen 12:00 en 18:00 uit toevallig? 

Mocht het in de avond “moeten”, is de eerste plek die ik heb volgende week dinsdag. 

Excuses voor de late reactie @Lycke Ziggo wij werken erg veel en heb de afgelopen 2 weken een aantal avonden moeten werken.

 

is er volgende week in de avond een monteur? Het probleem met het internet lijkt steeds erger te worden

Reputatie 7

Hey @Veldje6 . Wellicht is het beter even telefonisch contact op te nemen voor het inplannen van een nieuwe afspraak. Zodat we niet langs elkaar heen berichten en je de afspraak zo snel mogelijk vast kunt leggen :-) 

@Lycke Ziggo wil je dat ik zelf even bel deze week?