Vraag

WIFI erg zwak.

• 18 oktober 2020
  • 4 reacties
  • 68 keer bekeken

Een aantal dagen geleden is onze wifi begonnen met wegvallen. Deze heb ik toen zoals gebruikelijk opnieuw opgestart en ik heb toen een hard reset gedaan. 
Hij is op dit moment in ieder geval gestopt met wegvallen, echter is het signaal erg zwak. 
Behalve de connect box hier in huis hebben wij ook nog een sitecom x8 AC1750 router die functioneert als een AP (volgens de instellingen). 
Na het afspeuren van de forums ben ik ten einde raad en zou ik niet weten wat ik nog meer kan doen. Het is erg frustrerend, zeker omdat mijn oudere zus morgen gewoon weer online lessen heeft. 
Mocht er meer informatie nodig zijn kan ik kijken wat ik kan doen, ik zou echter niet weten wat er nodig is.

4 Reacties

Kijk eens met een wifianalyser naar de drukte op de kanalen. Kies handmatig het minst bezette kanaal. In de 2.4 GHz band 1, 6 of 11. In de 5 GHz band in de range 36-48.

Kijk eens met een wifianalyser naar de drukte op de kanalen. Kies handmatig het minst bezette kanaal. In de 2.4 GHz band 1, 6 of 11. In de 5 GHz band in de range 36-48.

Volgens de analyzer die ik gebruik zit het netwerk op 36, waarop geen andere netwerken in de buurt opzitten. Dus dit lijkt mij niet de issue.

Hi @robertk018 en welkom op de Community! 

Top dat je ons via deze weg hebt gevonden. Als ik je modem uitlees dan staat deze perfect online. Ik zie dat je intussen ook telefonisch contact hebt gehad en je een nieuw modem hebt ontvangen. We horen heel graag van je hoe het gaat als je de tijd hebt gehad om deze aan te sluiten en uit te testen.

Blijft het probleem bestaan, laat dan weten of de verbinding ook weg blijft vallen als je een apparaat bekabeld verbind met ons modem. En stuur in je volgende bericht gerust foto's mee van je hoofdaansluiting zodat we een beeld krijgen hoe deze is verbonden met je modem.

Hi @robertk018 en welkom op de Community! 

Top dat je ons via deze weg hebt gevonden. Als ik je modem uitlees dan staat deze perfect online. Ik zie dat je intussen ook telefonisch contact hebt gehad en je een nieuw modem hebt ontvangen. We horen heel graag van je hoe het gaat als je de tijd hebt gehad om deze aan te sluiten en uit te testen.

Blijft het probleem bestaan, laat dan weten of de verbinding ook weg blijft vallen als je een apparaat bekabeld verbind met ons modem. En stuur in je volgende bericht gerust foto's mee van je hoofdaansluiting zodat we een beeld krijgen hoe deze is verbonden met je modem.

Het nieuwe modum net ingesteld en het lijkt goed te werken op 2 dingen na.

1. Een van onze google chromecasts kan ik instellen, de andere geeft een ap-isolate fout.

2. Ik kan niet in de instellingen van het modum. Sowieso lijkt het ip-adres dat op het kaartje staat fout. Wanneer ik ipconfig doe in opdrachtenprompt krijg ik namelijk iets heel anders. Wanneer ik dat invoer krijg ik een inlogpagina waar ik wanneer ik het wachtwoord invul niet verder kom, dus dit is ook fout.

Hoop dat dit duidelijk genoeg is.

Reageer