Marion

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi Drops - waar ligt dit aan?

Wifi drops op modem en 2de router. Via modem beneden, bekabeld naar boven(1ste poort), daar staat een tp link c7 ac1750. ( deze staat in bridge mode ) ( ook staan de bodems beide vrij.).

Van de TPLINK=
*5GHZ = Eerst geeft de wifi 433mbps. daarna dropped die terug naar 29/52mbps en dan weer terug. ( channel 36 )
*2.4 GHZ = eerst 82mbps, daarna dropped deze ook terug naar 29/65mbps en dan weer terug naar de piek ook. ( channel 1 )

Ook op het wifi modem van Ziggo zelf zijn drops.

Alles is getest met Wifi analyzer.

Bekabeld is wel stabiel op alle apparaten.

Hebben alles geprobeerd, maar komen er niet uit. iemand een oplossing?


Wat te doen?
19 Reacties 19
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Marion .
Goed dat je hier even contact over opneemt! We helpen je hier natuurlijk graag verder.

Je geeft aan dat je TP link in bride staat. Weet je dit zeker, of bedoel je dat de Ziggo modem juist in Bridge staat?
Daarnaast geef je aan dat de modem van Ziggo zelf ook deze drops vertoont. Haal je hiervoor je modem uit bridge? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Je geeft aan dat je alles al geprobeerd hebt. Nu begrijp ik deze uitspraak altijd heel goed, maar het maakt het voor ons niet makkelijk om een compleet beeld te vormen. Want "alles" zegt me eigenlijk niet zo veel. Kan je met ons delen wat je zoal allemaal gedaan/geprobeerd hebt? Zo weten we zeker dat we geen dingen gaan vragen die al gedaan zijn :-).
Marion
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Lycke,

Tplink modem staat in bridge. Ziggo modem zelf staat niet in bridge.

Ziggo zelf vertoont ook drops.

We hebben een monteur hier gehad een tijdje geleden en heeft deze setup geadviseerd.

Echter werkt het nog niet, zoals gezegd, de drops.

sindsdien hebben we de modems verzet, vrij, zodat ze het beste ontvangst zouden kunnen krijgen. instellingen geprobeerd.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Oke. Mag ik vragen op welke manier/waarvoor je de TP link dan nu precies gebruikt?

Heb je ook al eens getest hoe het gaat wanneer je de TP link even helemaal van de modem af koppelt? 🙂
Marion
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ziggo modem staat beneden. deze gaat bekabeld naar boven. daar staat de Tplink. met bedrade PC/Xbox. en Tplink dient ook als wifi punt voor boven. Als ik tplink afkoppel, krijg ik niks natuurlijk.
Marion
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
als ik Tplink van het modem afkoppel, blijf ik ook de drops op het modem zelf houden.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Oke. Maar wat staat er nu precies in Bridge? Want je gebruikt zowel de wifi van je modem als van je TP-link, toch?
Marion
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat klopt. Beneden de wifi van het ziggo modem. Boven van de Tp link.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Oke. Kan aan mij liggen, maar naar mijn weten betekent bridge mode dat de wifi uit staat, maar dit werkt op een TP link wellicht anders dan op onze modems. Hierdoor begreep ik je verhaal in elk geval even niet.

De wifinamen van je 2,4ghz en 5,0ghz verbinding van je modem hebben verschillende namen, neem ik aan?
Heb je ook al eens getest hoe het gaat wanneer je de netwerken op een ander kanaal zet?

Mijn advies is wel om dergelijke dingen vooral even te testen zonder de TP link aangesloten; zodat je het even bij de modem van Ziggo houdt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Bridge in verschillende merken routers zet alleen de DHCP server uit en is het modem de enige DHCP server en verder blijft alles, bekabeld en Wifi werken op de router.
Marion
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, blijft hetzelfde. En zoals bert aangeeft, zeker is er wifi......
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je op alle apparaten dezelfde drops of is het op een apparaat?

Als het op één apparaat is, welke is dit met welke systeemsoftware?
Marion
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo bert, ik heb dit op alle aparaten.. inmiddels ook op bekabelde apparaten..
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Marion .
Goed dat je dit aangeeft. Wanneer het bekabeld ook mis gaat, lijkt er veel meer aan de hand! Wat heb je precies op welke manier aangesloten en wat ervaar je voor snelheden?

Toevoeging; ik zie dat de wifi-namen van je Ziggo modem momenteel wel hetzelfde zijn. Heb je dit terug aangepast?
Marion
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo. Ja dit is aangepast.

Bekabeling krijgt om en nabij dezelfde drops als de wifi.
Marion
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit geldt voor de aansluiting van pc's en spelcomputers.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
OKe. Mag ik vragen waarom je dit terug aangepast hebt?
En de PC's en spelcomputers; zijn deze aangesloten op de Ziggo modem, of op de TPlink? En zijn ze rechtstreeks verbonden of nog via iets van bijvoorbeeld een switch?
Marion
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Omdat beide niet dezelfde naam mocht hebben volgens jullie.. Echter geen verschil in werking..
Marion
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En deze zijn via tplink bekabeld aan het ziggo modem.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Marion wrote:
Omdat beide niet dezelfde naam mocht hebben volgens jullie.. Echter geen verschil in werking..


Maar ze hebben nu juist wel dezelfde naam.


Oke. Wil je eens kijken of de bekabelde verbinding wel stabiel is/blijft wanneer je deze rechtstreeks aan de modem aansluit, zonder de tp-link dus?

Uitgelicht topic