JordiKruk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi booster problemen

Beste community,
Ik heb laatst een wifi booster laten installeren op mijn zolder verdieping ( ik woon op kamers bij iemand op zolder.) Nu was er wat gedoe met de stopcontacten omdat het een nogal oud huis is waren er op zolder geen geaarde stopcontacten. De ziggo medewerker die de wifi booster kwam installeren heeft toen ergens ingelogd (ik vermoed op http://ziggo-ap ) en daar wat instellingen ( hij had het dacht ik over een beveiliging) aangepast waardoor ik toch nog wat meer internet snelheid uit mijn booster kreeg. de wifi was nu prima rond de 50MB/s op het 2.4GHZ netwerk. hij heeft toen ook de wifi naam veranderd en het wachtwoord. hij vertelde mij dat het mogelijk was de wifi booster later nog te verplaatsen. Nu een paar weken verder was ik bezig op mijn kamer en wilde een stekker verwisselen boven de wifi booster. ik moest hem hier voor even uit het stopcontact halen. Het bleek achteraf dat de stekker niet boven de booster paste dus heb ik de booster terug geplaatst in het contact. Het huisje (LED lampje) was hierna echter rood. Ik had geen internet meer. Ik heb toen contact opgenomen met ziggo en een van de medewerkers vertelde me toen dat ik de wifi booster even moest resetten. Dit deed ik en toen had ik weer wifi. Maar door de reset zijn de instellingen ook verloren gegaan en nu is mijn internet snelheid weer terug naar langzaam. Op het 2,4 en 5g netwerk soms niet sneller dan 0.2 MB/s. Ik heb ingelogd op de ziggo-ap om de wifi naam opnieuw te veranderen en dat is gelukt maar ik weet dus niet welke instellingen ik moet aanpassen (als ik deze zelf al kan aanpassen en ziggo-ap de plek was waar de instalateur op had ingelogd) om weer snel(ler) internet te krijgen. Ik zou graag hulp willen bij dit probleem want ik heb mijn internet hard nodig voor school.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ik vermoed dat dit de volgende instellingen waren:
Wat gebeurd er ??? als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ik vermoed dat dit de volgende instellingen waren:
Wat gebeurd er ??? als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK
JordiKruk
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit geprobeerd en ik denk dat je gelijk hebt. Het internet is niet heel veel sneller maar dat ligt waarschijnlijk gewoon aan de niet geaarde stopcontacten
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Als je in de instellingen kijkt bij Administration, welke Software versie zie je dan?

Als dit een oudere is, dan kun je een nieuwere krijgen die mogelijk een betere verbinding tot stand brengt.

Uitgelicht topic