1
Vraag
2
Reacties
Claudje72

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi booster kan IP-adres niet ophalen (uitbreiding set)

Vandaag de wifi booster via het stopcontact op 1e verdieping aangesloten Werkt meteen goed. Toen de wifi booster uitbreiding set op zolder via het stopcontact aangesloten. De lampjes die moeten branden branden maar mijn zoon krigt op zijn telefoon een melding dat het ip adres niet opgehaald kan worden. Telefoon aan/uit gezet, de wifi booster in/uit het stopcontact gehaald, diverse resets gegegen maar helaas geen verbinding. Tevens op mijn telefoon geprobeerd om wifi te krijgen. Dat lukt niet. Krijg de melding dat de verbindingstijd verlopen is. Wie kan ons helpen. Alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Voor diegene die dit probleem ook tegenkomen.
Maak verbinding tussen de A en B module door de B module op de A module te plaatsen en plaats de B module daarna op de plaats waar je ervan gebruik wilt maken.

Ik heb hier een 3 fasekast en beide op een andere fases zitten, dus helemaal in een andere groep en dit werkt ook prima, mogelijk omdat ook de aarde erbij gebruikt wordt om de verbinding te maken.

Bekijk in context

8 Reacties 8
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Vermoedelijk kan de derde adaptor geen contact maken met de adaptors van de basis set. Probeer een bekabelde verbinding om te testen of het 'slechts' een Wifi-probleem is.
Ik zie op de Ziggo Site dat ie zonder verdere aktie meteen zou moeten werken.
Wat je verder nog zou kunnen doen, weet ik niet.
Zo ver ik weet is er soms een knopje om een Adaptor te kunnen 'pairen' met een andere. Staat misschien in het Manual. Gebruik zelf geen Powerline Adaptors.

Het probleem zou kunnen liggen aan de groepenverdeling van je 230V installatie, waardoor geen of zeer slecht contact mogelijk is.
Dat zou je kunnen testen door de extra adaptor even te laten voor wat ie is en de goed werkende adaptor op de eerste verdieping op zolder te proberen.
Als die het daar dan ook niet goed doet........
Claudje72
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo hahn,

Hartelijk dank voor uw reactie. Gelukkig is het probleem met de hulp van de klantenservice uiteindelijk opgelost. Nu kunnen mijn beide zonen overal de WIFI gebruiken. Nogmaals mijn dank voor de tijd die genomen heeft om mij te helpen. Fijn weekend verder.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Voor diegene die dit probleem ook tegenkomen.
Maak verbinding tussen de A en B module door de B module op de A module te plaatsen en plaats de B module daarna op de plaats waar je ervan gebruik wilt maken.

Ik heb hier een 3 fasekast en beide op een andere fases zitten, dus helemaal in een andere groep en dit werkt ook prima, mogelijk omdat ook de aarde erbij gebruikt wordt om de verbinding te maken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Claudje72 Wat was de oplossing die de klantenservice gaf?
Claudje72
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Be rt, hartelijk bedankt nog voor uw advies. Ik was ziek en niet in staat om eerder te reageren. De kantenservice heeft me gevraagd om de modem en alle modules te resetten. Daarnaast heeft mijn jongste zoon 1 module B op de eerste verdieping met een kabel aan zijn computer verbonden. Daarna werkte alles zoals we hoopten. Ben blij dat het opgelost is zeker voor mijn zonen:wink:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Claudje72 Veel succes met de werkende verbindingen.:relaxed:
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Be rt wrote:
Ik heb hier een 3 fasekast en beide op een andere fases zitten, dus helemaal in een andere groep en dit werkt ook prima, mogelijk omdat ook de aarde erbij gebruikt wordt om de verbinding te maken.

Tip:
Als de router (en of switch) in de meterkast is opgesteld en je vindt het geen goed idee dat de A en B unit elk aangesloten zijn op een andere fase, dan is dit op te lossen door het stopcontact (wandcontactdoos) in de meterkast te laten aansluiten op die ander fase of nog beter twee extra stopcontacten laten aanleggen zodat alle drie de stopcontacten op een andere fase zitten.

Betreft het een één fase aansluiting (en eveneens de route of switch op gesteld in de meterkast) dan is het aan gesloten zijn van het stopcontact op een ander groep geen probleem, omdat alle groepen (op een en de dezelfde fase) ergens in de groepenkast met elkaar verbonden zijn. (Dat kan bij de aardlekschakelaar zijn of de hoofdschakelaar en als die er niet is dan toch minstens bij de hoofdzekering.) Met andere woorden: de "omweg" is dan zo gering, dat die te verwaarlozen is.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
DennyW Goeie tip.
Ik heb in de meterkast alleen een niet geaard stopcontact.

Ik heb in heel het huis UTP kabel liggen en vlak bij een stopcontact de A module aangesloten, die gaat weer terug naar de meterkast en daarvandaan weer naar de B module en die zit helemaal aan het einde van het huis.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic