KareldM

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wi-Fi traag met inladen. Haal wel 200 Mbps

Sinds kort ben ik over gestapt naar Ziggo. Alles werkt verder prima. Tv en wifi over coax. TV geen problemen mee.

Ik gebruik wifi en heb een klein huis. En volgens mijn apparatuur heb ik de volle mep bereik door heel het huis. Maar op moment dat ik een pagina probeer in te laden duurt dit erg lang. En moet vaak ook bufferen. Als ik een speed test doe haalt deze gewoon 200 MB.

Een collega van mij had exact het zelfde. Van alles omgewisseld en nieuwe kabels enz. Tot er een monteur kwam die zet een instelling anders en het werkt perfect.

Mijn vraag. Wat zou dit voor instelling kunnen zijn. Ik wil dit graag proberen. m.v.g. Karel
10 Reacties 10
Frank444

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Probeer eens een andere DNS in te stellen. In het verleden was de DNS-server van Ziggo de reden van dit probleem van mij.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Karel,

Misschien heb je wat aan dit topic? 🙂

Groet,
Evert
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Je zou je 2.5 en 5 Ghz netwerken verschillende namen kunnen geven.
Kijk ook hier eens.


https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/overal-wifi-25-tips-voor-je-draadloze-netwerk/
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
KareldM, Mooi dat je het issue hier aankaart! Inmiddels heb je al wat tips & trucs gekregen. Heb je al tijd gehad om het één en ander uit te proberen? We horen het graag van je.
KareldM
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Sander. Dank je voor je vraag. En gelijkertijd excuus voor het late reageren. De volgende dingen zijn gedaan - kanalen gewijzigd naar de minst gebruikte kanalen.
- namen van de 2.4 en de 5G verbinding verandert zodat deze niet op elkaar lijken. Alleen letters en cijfers gebruikt.
- instelling verandert naar stateless van de dhcp
- monteur laten komen, deze heeft de modem/router gereset/ ingeleerd.
- signalen van de media XL box uit gezet ( wifi)

Veel instellingen verandert, maar lijkt niet te helpen. Vanmorgen ook weet ziggo gebeld. Deze heeft de 2.4 en 5 g op andere kanalen gezet.

Dit alles heeft niet geholpen.

Vreemd dat mijn telefoon super connect bij mijn ouders die het zelfde systeem en pakket hebben als ik. De hardware moet dus wel compatible zijn.

Imac pakt wel wifi zonder problemen.

Na resetten van modem doet het internet het soms wel goed. Volle snelheid ( 190 mb. Dit kan een uur goed gaan tot max 12 uur. Hierna krijg ik een wifi teken met uitroeptekentje. Wel altijd vol bereik naar modem.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je de tip van Evert al geprobeerd die hij in een eerder bericht plaatste?

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-foutcode-303-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644
KareldM
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste, dank je voor je meedenken deze instelling heb ik geprobeerd ben oplossing.
KareldM
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben moet geen zijn. Het helpt niet om deze instelling aan te passen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
KareldM

Een Wifi-verbinding is tweeweg-verkeer. Ik begrijp uit het verhaal dat de afstand tussen het modem-router niet al te groot is en dat de signaalsterkte die die de apparaten aangeven "goed" is. Je verwacht dan een goede / snelle verbinding.

Maar is het wellicht mogelijk dat er dichtbij de modem-router "iets" is dat een goede ontvangst van de Wifi-signalen die de apparaten daar heen sturen verstoort?
DECT-basisstations zijn wat dat betreft berucht, maar als dat het geval was dan had de monteur dat vast wel opgemerkt.
Ga eens op "jacht" op het moment dat de snelheid instort. schakel wat apparaten die daar in de buurt zijn uit of trek wat stekkers uit het stopcontact.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan nog een stap, zie je hier een IPv6 adres en een IPv4 adres? https://www.whatismyip.com

Uitgelicht topic