Vraag

Wi-Fi storing

Ik heb bijna elke dag op de gekste momenten een aantal minuten Wi-Fi storing waarbij er een soort reset van mijn box plaatsvindt. Wat is dat toch zonder dat er een buurtstoring is?

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +11
Als je de Media Box als modem gebruikt, gaat hij als hin na bekijken van het laatste programma, dan doet de media box een mantenance modus en update alles. Dan is alles even offline en komt het na paar minuten weer online.

Als je een extern modem gebruikt dan is er iets anders aan de hand.
Reputatie 7
Badge +17
Wat bedoel je met "een soort reset van mijn box "?

Kijk voor wifi problemen eens hier

https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/overal-wifi-25-tips-voor-je-draadloze-netwerk/
Hoe is dit mogelijk zeg
xGarfieldx-Dave schreef:

Als je de Media Box als modem gebruikt, gaat hij als hin na bekijken van het laatste programma, dan doet de media box een mantenance modus en update alles. Dan is alles even offline en komt het na paar minuten weer online.

Als je een extern modem gebruikt dan is er iets anders aan de hand.

Nee ik heb gewoon een modem maar.....Waarom moet dat....een maintenance....daar betaal ik niet voor. Het gebeurt soms ook wanneer je midden in een programma of spel zit nou daar Ben je lekker mee! Ik wil dat gedoe niet
Reputatie 7
Badge +11
Maintenance wordt uitgevoerd als de Media Box XL uit staat en dan zijn dagelijkse update's binnen haalt, tijdens inschakeling mag dit niet en is er iets mis in de Media Box. Maar wifi uitval is nooit leuk en daarom vroeg ik of dit op Media Box was of modem.

Er is dan een issue in je modem wat door een moderator moet worden bekeken die kan je dan 1 op 1 helpen met dit probleem. Gelukkig pakt een moderator dit topic vanzelf op en zal je benaderen dit probleem te verhelpen als dat mogelijk is.
xGarfieldx-Dave schreef:

Maintenance wordt uitgevoerd als de Media Box XL uit staat en dan zijn dagelijkse update's binnen haalt, tijdens inschakeling mag dit niet en is er iets mis in de Media Box. Maar wifi uitval is nooit leuk en daarom vroeg ik of dit op Media Box was of modem.

Er is dan een issue in je modem wat door een moderator moet worden bekeken die kan je dan 1 op 1 helpen met dit probleem. Gelukkig pakt een moderator dit topic vanzelf op en zal je benaderen dit probleem te verhelpen als dat mogelijk is.

Nou ik merk er nog niet veel van waar die moderator blijft
Reputatie 7
Hey @burg . Welkom hier!

Het is niet de bedoeling dat je modem steeds uitvalt.reset, natuurlijk. Dus goed dat je contact opneemt! De maintenance, waar @xGarfieldx-Dave , heeft niets met jouw situatie te maken. Laat dit dus maar even los 🙂.
Om goed te kunnen beoordelen wat er precies aan de had is en om je op de juiste manier te kunnen helpen, hebben we wel wat meer informatie van je nodig. Wat bedoel je met "een soort van reset"? wat gebeurt er precies, wat ervaar je?

Reageer