Beste Ziggo medewerkers en alle forumleden,
Tot eind februari hadden wij een oude UPC modem thuis. Deze hebben we laten vervangen door een nieuwe standaard Ziggo modem (Connectbox). We hadden meteen sneller internet maar binnen no-time begon de internetverbinding weg te vallen. Mijn laptop geeft aan dat het verbonden is maar er is geen een internetvebinding.
Afgelopen maandag is er een monteur langsgekomen en heeft de beginpunt waar internet thuis komt vervangen en gaf aan dat alle problemen opgelost moesten zijn. Hij heeft de verbinding overal in huis gecontroleerd en gaf aan dat we geen extender/wifi booster nodig hebben.
Zowel mijn vader als ik werken veel uit huis en we hebben momenten waar we om de minuut van het internet worden afgegooid. Zodra ik mijn verbinding verbreek en weer overnieuw verbinding maak met mijn laptop lijkt het probleem voor X-aantal minuten opgelost totdat het weer zichzelf herhaald. Wifi of kabel, het probleem treedt in beide gevallen op.
Ik baal er erg van dat ik de modem heb laten vervangen. Traag of niet internet werkte in ieder geval wel!!!!
Ik heb meerdere malen met de klantenservice gesproken en het wordt er niet beter op. Aanstaande woensdag komt er een nieuwe monteur langs maar ik kan niet werken. Mijn vader kan nog naar kantoor maar ik ben een zzp-er en werk dus alleen maar uit huis en kan niet tot woensdag wachten (met de vraag of de monteur uberhaupt het kan oplossen?!)
- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel?
Nee probleem treedt ook dan op.
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele?
Op de TV na op alle apparaten.
- Speelt het probleem constant of af en toe?
Constant.
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele?
Alles werkt niet.
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur?
Nee
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt?
Nee.
- Kun je inloggen
op het Ziggo modem (of op je eigen router)?
Nee.
- Andere bijzonderheden?
Als mijn vader internet heeft geeft hij aan dat zijn collega's via de Skype hem slecht kunnen verstaan. Weet niet of dit relevant is op dit topic?
Ik ben erg benieuwd of jullie mij kunnen helpen!!
Groetjes,
Albayrak