Dag community, ik hoop dat jullie ons kunnen helpen om dit probleem op te lossen.
Ik vond de sticky over dit probleem en zal dus beginnen met zoveel mogelijk informatie te geven aan de hand van de vragen. Ik ben geen digibeet maar heb weinig kennis van netwerken en verbindingen. Maar ik lees in andere topics al wel dat jullie duidelijke aanwijzingen geven hoe ik bepaalde informatie moet achterhalen, alvast dank voor het geduld.
Hier de antwoorden op de vragen uit de sticky:
1.
Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel? Ja, geen problemen.
2.
Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele?Alleen op de 3 verschillende iphones (SE, 7 en 8), met 3 verschillende niet Apple notebooks werkt internet via WIFI goed.
3.
Speelt het probleem constant of af en toe? Lastig te zeggen, soms lukt het een app wel om te communiceren, soms helemaal niet. Het probleem speelt dagelijks dusdanig dat je er echt last van hebt.
4.
Werken alle websites niet of slechts één/enkele? Ook lastig te zeggen, soms werkt Firefox niet (en maar zoeken...) en soms werkt het even wel en dan lijken alle websites wel te werken.
5.
Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur? Ja, naast de Connect Box een extra wifi punt Ziggo C-7, deze zit bedraad aan de modem. We hebben dus 2 netwerknamen, het wisselen van netwerk of het uitzetten van het extra wifi punt lijkt niets uit te maken.
6.
Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt? Ik heb een Ziggo Mediabox XL (Horizon), deze is niet met UTP bedraad. Heb om deze vraag voor wifi te beantwoorden in Opties de wifi 2.4 GHz status geopend, toont een netwerk/SSID dat mijn telefoon ook ziet, maar dat niet door ons wordt gebruikt.
7.
Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)? Ja, zowel op de router als op het extra wifi punt.
8.
Andere bijzonderheden? De iphones werken op andere wifi netwerken (kantoor, school) goed.
Ik zie jullie vragen en adviezen graag tegemoet, bvd.
Met vriendelijke groet, Rob.