Rob152

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wel wifi, slecht tot geen internet met 3 verschillende iPhones

Dag community, ik hoop dat jullie ons kunnen helpen om dit probleem op te lossen.

Ik vond de sticky over dit probleem en zal dus beginnen met zoveel mogelijk informatie te geven aan de hand van de vragen. Ik ben geen digibeet maar heb weinig kennis van netwerken en verbindingen. Maar ik lees in andere topics al wel dat jullie duidelijke aanwijzingen geven hoe ik bepaalde informatie moet achterhalen, alvast dank voor het geduld.

Hier de antwoorden op de vragen uit de sticky:
1. Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel?
Ja, geen problemen.
2. Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele?
Alleen op de 3 verschillende iphones (SE, 7 en 8), met 3 verschillende niet Apple notebooks werkt internet via WIFI goed.
3. Speelt het probleem constant of af en toe? Lastig te zeggen, soms lukt het een app wel om te communiceren, soms helemaal niet. Het probleem speelt dagelijks dusdanig dat je er echt last van hebt.
4. Werken alle websites niet of slechts één/enkele? Ook lastig te zeggen, soms werkt Firefox niet (en maar zoeken...) en soms werkt het even wel en dan lijken alle websites wel te werken.
5. Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur? Ja, naast de Connect Box een extra wifi punt Ziggo C-7, deze zit bedraad aan de modem. We hebben dus 2 netwerknamen, het wisselen van netwerk of het uitzetten van het extra wifi punt lijkt niets uit te maken.
6. Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt? Ik heb een Ziggo Mediabox XL (Horizon), deze is niet met UTP bedraad. Heb om deze vraag voor wifi te beantwoorden in Opties de wifi 2.4 GHz status geopend, toont een netwerk/SSID dat mijn telefoon ook ziet, maar dat niet door ons wordt gebruikt.
7. Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)? Ja, zowel op de router als op het extra wifi punt.
8. Andere bijzonderheden? De iphones werken op andere wifi netwerken (kantoor, school) goed.

Ik zie jullie vragen en adviezen graag tegemoet, bvd.

Met vriendelijke groet, Rob.
13 Reacties 13
Rob152
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wacht rustig een reactie af maar begrijp dat ons probleem erg lastig is. Hopelijk heeft toch iemand een suggestie.

Ik las net in een ander topic iets over IPv4 of IPv6, IPv6 wordt op mijn SE niet ondersteund.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb niet echt ervaring met iPhones, maar EnergieBoy wel.
Hij komt langs als hij online is.

Wifi is een lastig ding met veel verschillende apparaten die allemaal een bepaalde instelling willen of weigeren van een Wifipunt.

Mogelijk kun je iets met deze tips die vaak problemen oplossen voor meerdere verschillende apparaten: Wifi verbindingsproblemen - mogelijke oplossingen.
Rob152
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie @Be rt , wat in de link staat is deels ook wat ik onder 2 heb beschreven, de andere zaken kan ik ook nog doen.

Ik heb vanavond de nodige topics hier over dit onderwerp doorgenomen en heb inmiddels het volgende gedaan:

  • Connect box en C-7 beiden en harde reset gegeven;
  • In beiden de 2.4 en 5GHz netwerken een eigen SSID/password gegeven, totaal nu dus 4 netwerken en de 3 iPhones met alle 4 gekoppeld;
  • In beiden voor de 3 iPhones de instelling op 2.4 EN 5 GHz gezet, dit stond op 1x alleen 5 en 2x alleen 2.4 GHz;
  • Genieten van het feit dat het nu helemaal werkt. Maar voor zolang het duurt want dat is vaker zo geweest nadat ik bv de modems een soft reset had gegeven;
  • De dames opdracht gegeven het mij te melden met welk wifi SSID er problemen optreden en dan over te schakelen op een ander SSID om te kijken of dat wel werkt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Rob152 Ik zit te duimen voor je en de dames.:relaxed:
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Een hele goede morgen Rob152
Ik zie dat je inmiddels geholpen bent, tenminste, het werkt nu weer. Wat ik lees lijkt me best goed gedaan!!

Met Apple devices kan je ook altijd nog even een netwerkinstellingen reset geven, zeker als je deze hebt laten updaten naar de nieuwe iOS 13. Dan kan dit ook wel eens nodig zijn. Maar als het voor nu werkt, laten zo. Hoor graag hoe het afloopt en of je over een aantal dagen nog gewoon kunt werken.

Fijn weekend!
Rob152
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de reacties.

Ik heb niet de indruk dat iOS upgrades invloed hebben, de 3 iPhones gebruiken momenteel verschillende iOS versies en kregen verschoven in tijd upgrades. Maar ik probeer graag alles uit, waar vind ik die optie van reset netwerkinstellingen?

Ik heb nog gekeken of ik in de Connect Box bij DHCPv6 de optie statfull kon selecteren, maar er zijn alleen maar DHCPv4 instellingen, niets met DHCPv6.

Ik zag net weer iets te lang 'verbinden...' in beeld... Maar nu kunnen we goed zien bij welk netwerk, hopelijk levert dat de komende tijd een beeld op.

Ik lees ook topics waarin wordt aangeven om handmatig de wifi kanalen en bandbreedte aan te passen aan de hand van info uit een wifi scanner. Maar omdat de wifi verbinding zelf geen probleem oplevert, vraag ik mij af of dat relevant is voor het probleem (als dat nog bestaat).

Ook allen een fijn weekend!
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Voor de netwerkinstellingen reset, kan ik je deze info geven:
https://support.apple.com/nl-nl/HT204051

En deze is ook wel erg handig:
https://www.iculture.nl/tips/netwerkinstellingen-herstellen/
Paul76-1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo beste mensen,

Hier exact zelfde probleem. heb een Iphone 8, IOS13 probleem: wifi valt uit, …. en komt dan weer terug. Dit sinds een paar weken. Valt ook wel eens weg en kan dan spontaan mn wifi niet meer connecteren. Na een paar keer proberen ineens wel….

Heb Ziggo next, en Ziggo connectbox. router al op ander kanaal gezet, geen effect. (Gekeken met tool welk kanaal ik het beste kan gebruiken) Netwerkinstellingen gereset op mn iphone, geen effect. Opnieuw laten zoeken naar wifi, etc. alles doorlopen. geen effect. Router herstart etc...

(ook bovenstaande stappen doorlopen) Mijn PC heeft nergens last van, zelfde als de Android toestel van mijn vrouw. Daar valt niks weg. Ook op mn werk, geen probleem met mn wifi & Iphone.

 

Meer mensen last van? Tis toch raar dat alleen mn iphone hier last van heeft (Heeft IOS 13.1.3) Rest van alle devices die op wifi zitten niet….

 

Groeten, Paul

 

 

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Hi @Paul76-1 
Ik ben bang dat daar meer mensen last van hebben. Heb al van meer mensen vernomen dat er een haat liefde verhouding is tussen Ziggo en Apple. En ik hoop toch een beetje dat ze dit snel kunnen oplossen. Het helpt in ieder geval dat je hier aangeeft dat je er last van hebt, dan kunnen ze daar naar kijken en informatie aan je vragen. Het is en blijft natuurlijk wel heel vervelend. 

Ik heb zelf een eigen router van Apple en alles werkt perfect, nergens last van. Dus ik verwacht dat er toch iets mis gaat tussen een Apple device en de Router van Ziggo maar ik weet ook niet wat het nu is. Misschien dat ze hier bij Ziggo je daar iets meer over kunnen zeggen.

john111

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook ik heb hetzelfde probleem. Beneden is het probleem aardig opgelost omdat we het ubee modem niet meer hebben. Die is een tijd geleden omgeruild voor de witte connectbox, die is wat apple vriendelijker. Boven had/heb ik een oude fritzbox router ingesteld als een extra wifi punt. Zelfde naam en wachtwoord gegeven als beneden en op een kabel aangeloten. Dit werkt prima, alleen deze heeft geen 5G. De snelheid is boven een stuk lager dan beneden maar wel stabiel op alle apparaten. 
Enige tijd geleden een wifi booster van ziggo gehuurd, omdat deze ook 5G heeft. Aangesloten boven, alles ingesteld en gelijk weer instabiel wifi op de iphones boven. De oude fritzbox terug gehangen na een paar weken getob en de wifi is weer stabiel. Het wifibooster is duidelijk de oorzaak, misschien moet er een update komen of deze wil net als het ubee modem niet echt lekker werken met iphones.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Dat is wel vreemd, ik heb hier ook een WiFi Booster (via UTP) en die werkt prima. Geen last met mijn Apple Devices. Deze heb ik wel andere namen gegeven met WiFi, misschien dat dit het probleem is?! Maar hier in ieder geval geen last met de WiFi Booster van Ziggo (via UTP dan, niet via stopcontact).

Als je overigens een WiFi Booster hebt via Stopcontact dan zou je een update kunnen vragen via deze topic: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/update-firmware-extra-wifibooster-via-stopcontact-...

john111

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is inderdaad vreemd dat bij de één wel problemen zijn en bij de ander niet. Ik heb overigens de booster via utp. Dat is i.v.m de snelheid de beste oplossing denk ik.

MDR59

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een soortgelijk probleem:

Rijtjeswoning, dus met veel WiFi gebruikers, Ziggo Connect Box (bridge modus) in de meterkast, Ziggo TP Link WiFi Booster  bekabeld in de woonkamer.

Snelheid over de kabel: conform abonnement. Snelheid WiFi: in de woonkamer conform abonnement: 200 Mbps met iPhone SE en 280 Mbps met IPad Air2.

WiFi booster ingesteld op simultaniously 2.4 en 5.0 MHz

iPhone SE is twee jaar oud, baterijconditie 85%, iPad Air2 is van 2014. Vanwege matig Vodafone signaal bel ik in huis via WiFi, werkt uitstekend..

Snelheid boven op de slaapkamer: met de IPad tussen de 50 en 70 Mbps, voldoende om goed te kunnen gebruiken. Echter, de iPhone SE heeft wel WiFi signaal maar krijg nauwelijks of niets binnen, én de batterij holt dan in een noodtempo leeg (procenten per minuut). Vreemd dus.
Hulp gevraagd bij Ziggo: advies om te proberen twee aparte kanalen in te stellen (2.4 en 5.0) en probleem te [posten alhier.
Helpdesk Vodafone: toestel is te oud (??) en kan het gewoon niet aan.
Helpdesk Apple: meegekeken en schrokken ook van snelle leegloop batterij. Enkele instellingen veranderd, maar geen effect. Verder niets mis met toestel of batterij.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Uitgelicht topic