AlexCroes

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wel wifi, nauwelijks internet

Ik had een lijstje gevonden met handige informatie om mij te kunnen helpen, die heb ik hieronder beantwoord. Alvast bedankt voor de hulp. 

 

- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel?

Ja maar om de twee minuten valt het internet weg. Hij doet het even, dan helemaal niet meer.


- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele?

Het speelt op alle apparaten.


- Speelt het probleem constant of af en toe?

Het fluctueert dus elke 2,3 minuten ongeveer. Dan blijft het internet ongeveer 30 seconden weg en dan is er weer internet op mijn gekochte snelheid van 50mbps maar dit is steeds van korte duur.


- Werken alle websites niet of slechts één/enkele?

Allemaal werken ze slecht. 


- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur?

Ik heb een extender op zolder gezet, in de hoop dat een beter signaal het zou verhelpen maar het lijkt erop dat het slechte signaal niet het probleem is. Als ik naast de modem ga staan is het nog steeds slecht.


- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt?

Nee, die hebben wij ook laten vervangen door een humax, simpele televisiebox.


- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)?

Ik kan erop inloggen ja.


- Andere bijzonderheden?

Ik heb dus problemen voor zowel bedraad internet als wifi. Het is een acceptabele snelheid als het werkt maar het werkt maar af en toe. 

 

Ik vraag me af of ik een nieuw modem krijg van ziggo of dat ik die zelf moet kopen of dat het beter werkt om een sneller internet abonnement te nemen.

 

Alvast dank,

Alex

4 Reacties 4
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3334Likes

Goedenavond @AlexCroes

Wat super dat je zelf al zoveel informatie deelt. Dat helpt een hele hoop! Via de bekabelde verbinding hoor je altijd je volledige snelheid te halen mits jouw eigen apparatuur dit ook aan kan. Via wifi werkt het iets anders, we kunnen ons dus het beste focussen op de bekabelde internet verbinding als je apparaat direct is verbonden met ons modem.

Omdat jouw bekabelde internetverbinding om de zoveel minuten wegvalt moeten we het signaal gaan onderzoeken! Zou je daarom bij je volgende reactie een foto kunnen plaatsen van je hoofdaansluiting zodat we een goed beeld krijgen hoe je modem verbonden is met je hoofdaansluiting? 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @AlexCroes . Kunnen we je nog helpen? 🙂 

AlexCroes
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

 

Ik heb inmiddels het probleem met de bekabelde computer opgelost. Het bleek een slechte ethernet kabel te zijn. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met de hoofdaansluiting? Wil je een foto hebben van de dsl kabel die mijn modem ingaat?

Groet,

Alex

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

We zijn vooral benieuwd naar het eerst aansluitpunt van Ziggo in jouw woning (AOP) en hoe het netwerk van daar tot de modem er uit ziet (met bijvoorbeeld splitters/versterkers)

Uitgelicht topic