Mcvanstraeten

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wel wifi, geen internetverbinding

Ik heb het probleem dat ik via wifi bij sterk signaal erg regelmatig niet op internet kom met iphone en ipad. Verder heb ik een laptop van mijn werk die wel verbind, maar zodra ik een beveiligde verbinding wil maken de verbinding kwijt is. Daarna komt de verbinding ook niet meer terug. Deze laptop werkt overal ter wereld in elk hotel wel via wifi verbindingen dus het moet wel een setting in het modem zijn. Nu zie ik dat ik trusted computers kan toevoegen ( misschien lost dat het op) maar ik heb geen idee wat ik in die vakjes in moet vullen. Iemand enig idee?
22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Welk modem heb je in gebruik?
EnergieBoy

Level 19
  • 11407Posts
  • 577Oplossingen
  • 1874Likes
Hoi Mcvanstraeten
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Even ter aanvulling van Bert, heb je ook al eens een netwerkinstellingen reset gedaan met je iPad en/of iPhone? En hoe gebruik je die beveiligde verbinding, is dat een VPN vanuit je werk of gewoon een eigen VPN (Pia of iets).

Alvast bedankt voor het melden en dan gaan we me je mee denken 😉
Mcvanstraeten
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Op mijn modem staat technicolor model tc7210.z
de beveiligde verbinding heet Network Connect. Hier moet ik mij inloggen om op het bedrijfsnetwerk te komen.
EnergieBoy met netwerkinstellingen resetten, bedoel je het modem resetten? Dat schakel ik momenteel wel 10x per dag uit en aan zodat het soms ook wel werkt op de ipad.
EnergieBoy

Level 19
  • 11407Posts
  • 577Oplossingen
  • 1874Likes
Je zou in ieder geval even je router kunnen resetten, om eventuele zaken uit te sluiten.
Als je de link volgt dan zie je hoe je deze kunt resetten 😉

Kon je voorheen dan wel op je bedrijfsnetwerk? Is er in de tijd iets aangepast?
Heb je deze problemen niet als je geen beveiligde netwerk hebt?
Mcvanstraeten
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb de netwerkinstellingen op mijn iphone nu gereset. Router ga ik zo resetten. Ik kon eerst wel de laptop aansluiten, zei het altijd met moeite. Meestal eerst via de kabel verbinden en daarna de kabel losmaken werkte regelmatig. Het laatste jaar niet meer. Nog steeds de zelfde laptop en dezelfde software.
Ik kan (als mijn internet werkt) wel onbeveiligd op internet maar dat gaat meestal ook niet lang goed.
EnergieBoy

Level 19
  • 11407Posts
  • 577Oplossingen
  • 1874Likes
Ik gebruik zelf ook de tc7210 maar deze heb ik in Bridge staan, dus ik kan je niet zeggen wat er nu aan de hand kan zijn. Misschien ligt het aan te veel mensen op hetzelfde kanaal? Dat je in je omgeving meer mensen hebt die op 2,4Ghz zitten en dan ook nog eens op hetzelfde kanaal, dan is het vechten in de lucht om ruimte en snelheid.

Misschien dat Be rt nog een mogelijkheid heeft?
Volgens mij heeft hij deze modem ook en ook in gebruik?
Mcvanstraeten
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het modem resetten heeft als uitwerking gehad dat ik het daarna nog 3x heb moeten opstarten om weer verbinding te krijgen ? ik heb nu al meer dan een jaar problemen met Ziggo. Een mediabox die elke dag herstart en een half uur nodig heeft alvorens beeld te geven. Is een monteur voor geweest die voor €100 kabels heeft gelegd en vertrokken is zonder het op te lossen. We koesten maar een nieuwe tv kopen want daar lag het aan. Uiteindelijk na lang zeuren een nieuwe mediabox gekregen en probleem opgelost. Vandaar dat ik me ben aan het bedenken of ik hier toch weer een monteur voor laat komen of zoek naar een alternatieve aanbieder.
Sorry mensen, bedankt voor jullie moeite maar elke actie heeft of geen, of negatief resultaat. Ik denk dat het probleem in mijn modem zit.
EnergieBoy

Level 19
  • 11407Posts
  • 577Oplossingen
  • 1874Likes
Hoi Mcvanstraeten
Erg lastig natuurlijk en begrijp dat je het niet meer ziet zitten omdat je al vaker problemen hebt gehad. Ik heb je bericht even onder de aandacht gebracht van een moderator van Ziggo en ik hoop dat die je vandaag nog een beetje verder kan helpen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je met een negatief gevoel weggaat bij Ziggo (vaak als je weggaat is dat om je er niet positief over bent maar dat moet toch op te lossen zijn).

Laten we even afwachten wat de moderator hier nog voor je kan doen. In ieder geval meer dan ik kan doen ;).
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
In je profiel staat dat je gebruik maakt van de Extra mediabox XL. Bezit je een Mediabox XL en eveneens de Extra mediaBox XL.
Indien je ook een Mediabox XL heb is deze aangesloten via een LAN kabel aan je netwerk? Zo je verwijder deze, is niet nodig.

Indien bovenstaande niet van toepassing is ,kan je wanneer je wel wifi maar geen internet hebt controleren wat je IP address is op je iPhone or iPad
(Instellingen >>WiFi>>"Netwerk Naam" >>(i) Hier staan je gegevens IP address etc .
Noteer deze en plaats ze hier.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Mcvanstraeten . Welkom hier!

Zo lang problemen, ik snap dat je daar helemaal klaar mee bent.

Nu valt me 1 ding direct op als ik je gegevens er bij pak. Er wordt vandaag op jouw adres netwerkonderhoud gepleegd. Daardoor kan het goed zijn dat je verbinding/signaal vandaag überhaupt heel instabiel is. Zaken meten en testen heeft dus weinig nut nu.

Zou je voor mij eens dit weekend aan kunnen kijken en bij willen houden wat er zoal gebeurd (als er nog zaken mis gaan)? Dan kijken we er na het weekend samen even naar 🙂
EnergieBoy

Level 19
  • 11407Posts
  • 577Oplossingen
  • 1874Likes
Ah kijk, dat konden wij als gebruiker ook niet weten 😉
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
EnergieBoy wrote:
Ah kijk, dat konden wij als gebruiker ook niet weten 😉

Als jullie ook dat al wisten, hadden wij natuurlijk niets meer te doen 😉
Mcvanstraeten
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
jarielcapitain ik heb die netwerkkabel naar de mediabox nu los gekoppeld. Zat er omdat de Ziggo monteur die geplaatst heeft. Ben benieuwd welke nieuwe problemen nu opduiken.
Lycke Ziggo ik zal het dit weekeinde aankijken. De onstabiele verbinding van vandaag kan idd door werkzaamheden zijn, maar ik merk geen verschil, of de mensen van Ziggo werken elke dag aan mijn verbinding. Ik laat na het weekeinde van mij horen. Nou ja, lezen dan.
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
De mediabox heeft ook een dhcp server en geeft ook IP adressen uit in de reeks 192.168.192.xxx en als gateway 192.168.192.1 maar geen internet verbinding. Dit conflict met IP adressen van de modem/router
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Buiten de 2 DHCP servers die jarielcapitain al noemde, het volgende:
Mocht je het thuisnetwerk ingesteld hebben op de Mediabox XL, dan kan dat ook nog problemen geven door een bug in de Mediabox XL.
Loop even deze stappen na voor de zekerheid:

Er bestaat de mogelijkheid om de Mediabox XL op te nemen in een thuisnetwerk.
Helaas kan dit nu storingen opleveren of zelfs geheel niet werken door een bug in de software.

Mogelijke storingen:

* In het geheel niet kunnen installeren.
* Haperende verbindingen en uitvallend thuisnetwerk.
* Niet kunnen bereiken van andere apparaten in het thuisnetwerk.
* Haperingen van replay en apps zoals Netflix en Videoland.
* Haperend geluid.

Hoe deze storingen weer kwijt te raken:

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Het is aan te bevelen om de box na de verwijdering van de UTP kabel 30 seconden van de stroom te halen voor een verse netwerk startup van zijn eigen systeem en verbinding via de coax kabel. De box heeft een eigen IP adres via de coax kabel voor replay, on-demand, apps en de gids.
ComputerSmurf

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Exact heb je een mediabox xl en een extra mediabox xl?
Dan mogen die wel met elkaar verbonden zijn via utp.
Sterker nog deze verbinding raad ik ook aan bij een mxl en emxl.
Mocht en een utp kabel van je mediabox naar het modem gaan haal deze dan weg.
Deze zorgt voor ip problemen je modem zit op 192.168.178.xx en je mediabox op 192.168.192.xx
dit gaat niet samen maar dit hebben meerdere al verteld.
Is je probleem inmiddels opgelost?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Mcvanstraeten . Hoe gaat het nu? 🙂
Mcvanstraeten
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hi Lycke Ziggo
sorry voor deze late reactie. Moest onverwacht voor mijn werk naar het buitenland. Gelukkig maar een korte trip. In ieder geval. De verbetering is dat de storing minder vaak voorgevallen is dit weekeinde, tenminste, dat zegt mijn dochter. Ikzelf heb vandaag van thuis uit gewerkt en twee keer mijn wifi op de telefoon uit moeten zetten om op internet te komen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Mcvanstraeten heb je deze stappen al uitgevoerd uit een eerder bericht?

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wel-wifi-geen-internetverbinding-38875?postid=388028

Uitgelicht topic