Petervanderzon

Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Wel wifi, geen internet op 1 Apple computer

Ik heb plotseling op de Apple iMac van mijn vrouw geen internet meer. Wifi zichtbaar en/of via Ethernet verbinding.
Met de Ziggo helpdesk gekeken, maar zij weten het niet.
Ik heb zelf een Apple Macbook Pro waar ik wel internet heb, zowel via wifi als via Ethernet.
Naast het Ziggo modum heb ik de Ziggo externe wifi-router op zolder staan.
Beide apparaten zijn zichtbaar, maar op beide geen internet.
Browser is Safari en daar krijgen we de melding dat er geen beveiligde internet verbinding tot stand kan komen.
We hebben op de iPads en iPhones wel wifi.
Wie kan ons helpen want mijn vrouw heeft haar computer hard nodig voor har werk.
22 Reacties 22
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Petervanderzon, welkom hier!

Irritant probleem wel, nog vervelender is het dat je vrouw de computer gewoon nodig heeft. We gaan ons best hier voor je doen! Wat is er al geprobeerd? Dat is me op dit moment nog niet duidelijk. Wanneer op 1 apparaat internet niet werkt wil het weleens helpen om je modem 30 seconden van het stroom te halen en je computer eens opnieuw op te starten. Kan zijn dat dat al is geprobeerd, maar dat lees is niet terug.

Misschien heeft EnergieBoy ook nog een andere tip.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Petervanderzon
Heb je toevallig de nieuwe software van Apple erop gezet?
Er is namelijk een update, misschien dat daar iets mis mee is gegaan.

Wat je kan doen is even je netwerk instellingen op je MacBook verwijderen en opnieuw aanmelden op je router. Ik verwacht eigenlijk dat het dan wel weer normaal werkt.
Petervanderzon
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb het modem ook al uitgezet en opnieuw opgestart. Bij Apple raadde ze mij aan om OSX opnieuw te laten installeren via Command-R. Ook gedaan en toe was ik verbonden met UTP en dat ging goed (anders kan je niet installeren). Maar helaas gaf dat geen verandering. Ik heb netwerk via WIFI en ook via UTP, maar kan niet op internet.
Op alle andere apparaten, zoals iPhone, iPad en mijn MacBookPro gaat het prima.
Inloggen via mijn iPhone gaat ook niet.
Wie weet raad?????
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Werkt het dan wel op een ander netwerk?
Dus als je bij de buren zit of zo? (die dan geen Ziggo hebben)

Het is wel een beetje vreemd en anders zou het aan je router moeten liggen.
Petervanderzon
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Het blijft vreemd ja.

Ik weet niet of het bij een ander netwerk wel lukt.

Ik heb de code niet van de buren. En hier heeft iedereen Ziggo.

Zou het aan de Ziggo Router kunnen liggen?

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Uh ja, dat zou best eens kunnen. 
Ziggo heeft niet zo’n liefdes verhouding met Apple namelijk 😞

Ik hoop dat ze daar snel iets aan gaan doen. Misschien dat @Michael Ziggo je weer verder kan helpen met dit probleem?

RCG

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfde probleem, wifi verbonden maar geen internet. Android telefoons, Iphones en Windows geen problemen maar op 3 Mac books geen internet. 

Heeft tot 2 dagen geleden altijd goed gewerkt.

Als dit dan een Ziggo/Apple probleem is wil ik dit graag weten. Dit kan ik zakelijk niet gebruiken.

 

FlexCharters

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier zelfde probleem op mijn zo goed als nieuwe MacBook Air.

Wifi lijkt normaal te werken maar geen verbinding met internet. Het internet op al mijn ander apparaten werkt wel gewoon. Ben al vele uren aan het zoeken naar oplossing niets lijkt te werken. Gelukkig ook T-Mobile Unlimited dus heb nu internet via een mobiele hotspot.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Op zoek naar een overeenkomst:

Welk modem heb je in gebruik? 

Maken daar de Apple's verbinding mee of is er nog aan ander Acces Point in gebruik?

Barb.ara

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bijzonder…..ik heb sinds vanmorgen hetzelfde probleem met mijn iMac. Alle andere apparaten (macbook, iPhone, iPad en Google home) werken gewoon goed met wifi, alleen mijn iMac niet.

Alles al geprobeerd: iMac aan en uit, router aan en uit, router resetten etc. Het meisje van de chat van Ziggo wilde wel helpen, maar wist niet genoeg van Apple, dus veel verder kwam ik er niet mee. Ook het netwerk van de buren biedt geen soelaas. 😞

Mmmmm, en jammer dat Ziggo en Apple niet lekker samenwerken. 😞

 

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Bijzonder…..ik heb sinds vanmorgen hetzelfde probleem met mijn iMac

Heeft het ooit gewerkt?

Mmmmm, en jammer dat Ziggo en Apple niet lekker samenwerken. 😞

Ik heb 10 apparaten en deze werken allemaal en mijn 2_iMac zeker 14 + 10 jaar samen met Ziggo lekker samen.

Hoe is de iMac aangesloten UTP (bekabeld) of via wifi.

Wat is het ip adres in systeemvoordeuren > netwerk > ethernet of wifi

 

Barb.ara

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
jarielcapitain wrote:

Bijzonder…..ik heb sinds vanmorgen hetzelfde probleem met mijn iMac

Heeft het ooit gewerkt?

Mmmmm, en jammer dat Ziggo en Apple niet lekker samenwerken. 😞

Ik heb 10 apparaten en deze werken allemaal en mijn 2_iMac zeker 14 + 10 jaar samen met Ziggo lekker samen.

Hoe is de iMac aangesloten UTP (bekabeld) of via wifi.

Wat is het ip adres in systeemvoordeuren > netwerk > ethernet of wifi

 

Het werkte tot vorige week prima. Daarna is de iMac niet meer aangeweest, maar toen ik hem opstartte vanmorgen…...de nada. Ik werk via de wifi op mijn iMac. En mijn ethernet kabel is niet lang genoeg om bij de modem te komen. Dat zou dan een taak zijn voor na de vakantie. 🙂 

 

Wat is het ip adres in systeemvoordeuren > netwerk > ethernet of wifi

er staat letterlijk: Wifi is verbonden met (naam netwerk) en heeft het IP-adres 192. 168.178.52

 

NB: heb net een gastnetwerk aangemaakt, maar ook daarmee doet hij het niet. 😞

Barb.ara

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

de iMac staat er dus ook gewoon tussen, maar werken ho maar!

 

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Is ethernet actief zie plaatje bv connected /of not connected.

Wat staat er onder netwerk >wifi geavanceerd tabblad DNS 

bv 89.101.251.229 

Probeer onder tabblad TCP/IP renew DHCP lease (sorry engels)

 

Barb.ara

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hij wil nu geen verbinding meer maken met welk van de drie netwerken dan ook en geeft aan dat hij geen verbinding kan maken. 

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Nog een andere vraag welke OS gebruik je?

Ben je bekend met Netwerk Utility ?

Barb.ara

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
jarielcapitain wrote:

Nog een andere vraag welke OS gebruik je?

Ben je bekend met Netwerk Utility ?

High Sierra (iMac is uit 2011, dus meer updates dan HS zitten er niet in)

Niet bekend met Netwerk Utility. 😞

 

Maar wil niet meer verbinden met geen enkel netwerk nu.

Barb.ara

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Schiet mij maar lek……….ineens doet alles het weer. Ik snap er werkelijk geen bal van!!!!

 

@jarielcapitain …..dank je wel voor je meedenken!!!! Ik duim dat alles blijft werken! En alvast fijne dagen (als je het viert natuurlijk). 

 

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Ik zal met je meeduimen. 

 

Uitgelicht topic