- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel?
Ja
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele?
Op meerdere apparaten: PC, mobieltje, TV
- Speelt het probleem constant of af en toe?
Af en toe
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele?
Helemaal niets. De PC en browser geeft aan geen internet
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur?
Nee
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt?
Nee
- Kun je inloggen
op het Ziggo modem (of op je eigen router)?
Ja, ook als er geen internet is. Ik heb een connect box.
- Andere bijzonderheden?
Het gebeurd vooral vaak als de PC in slaapstand is geweest, maar ook weleens als dat niet is.
Uit en aan zetten werkt soms, maar soms ook niet
Al ik op de PC (windows10) de netwerk controle laat uitvoeren geeft hij aan dat er een DNS fout geconstateerd is en daarna werkt internet ineens weer! Deze oplossing werkt iedere keer.
Op mij mobiel heb ik het vaak 's morgens vroeg. Bij het slapen gaan was er wel internet, bij het opstaan niet meer.