Wel wifi, geen internet

  • 24 oktober 2018
  • 0 reacties
  • 57587 keer bekeken

Reputatie 7

Ervaar jij problemen met de internetverbinding? Bekijk dan eerst de tips van monteur Jordi!

 

Misschien herken je het wel. Op al je apparaten zie je het wifi-logo in volle glorie, maar je hebt geen internet. Hoe kan dat? In dit topic lees jij wat je het beste kan doen.

 

Modemcontrole
De eerste stap is controleren of het modem wel verbinding heeft met met internet. Dit herken je direct aan de LED-verlichting op het modem. Selecteer hier je modem en lees de LED-uitleg.

 

Modem offline?

Apparaten hebben wifi maar het modem is offline
​​​​​​

Heeft het modem geen verbinding meer met het Ziggo netwerk? Controleer dan gelijk via de storingschecker wat er bij jou aan de hand is en volg de stappen.

 

Modem online? 
Laat de Community jou helpen! Kopieer onderstaande vragen en beantwoord deze in je eigen topic. Zo hebben onze experts (ook Ziggo klanten) al een goed idee in welke hoek de oorzaak gezocht moet worden en kunnen we het probleem samen sneller oplossen!

- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel?
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele?
- Speelt het probleem constant of af en toe?
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele?
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur?
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt?
- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)?
- Andere bijzonderheden?
 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.