Sticky

Wel wifi, geen internet


Reputatie 7
"Wel wifi, geen internet" - Dit is de meest gezochte zoekterm met ‘wifi’ erin op onze Community en staat ook zeker in de top 5 meest lastige problemen. Ben je hier beland op zoek naar een hapklare oplossing zonder verdere analyse te hoeven doen? Dan kom je bedrogen uit, want de oorzaak voor dit probleem kan van alles zijn dus zal je een aantal dingen moeten uitzoeken en uitproberen.

De mogelijke oorzaken zijn eindeloos, daarom geef ik je een lijst met tips en trucs waarmee we het probleem gaan opsporen. Kopieer onderstaande vragen en beantwoord deze in je eigen topic, zo kan de Community je verder helpen!

Eerst check je of het modem online is. Weet je niet zeker hoe je dit kunt controleren? Op onze website vind je voor elk modem precies welke LEDjes er horen te branden, check deze pagina en klik jouw modem aan.

Modem offline? Oorzaak gevonden! Check op onze website of er in jouw regio een storing gemeld is met betrekking tot internet en zo nee: doorloop de checklist onder de storingschecker.

Modem online? Dan gaan we samen op zoek. Kopieer onderstaande vragen en beantwoord deze in je eigen topic. Zo hebben onze experts (ook Ziggo klanten) al een goed idee in welke hoek de oorzaak gezocht moet worden en kunnen we het probleem samen sneller oplossen!

- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel?
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele?
- Speelt het probleem constant of af en toe?
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele?
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur?
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt?
- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)?
- Andere bijzonderheden?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.