Beantwoord

Wel wifi en geen internet op Android Galaxy Tab 4

• 22 februari 2019
  • 5 reacties
  • 1343 keer bekeken

Goedemorgen allemaal.

Sinds een dikke week hebben wij de nieuwe connectbox ontvangen en geïnstalleerd.
Sindsdien kan onze Galaxy Tab4 niet meer op internet. Nu heb ik het hele forum reeds doorgespit en diverse oplossingen geprobeerd.

Dit zijn de oplossingen die ik heb geprobeerd:
  • Opnieuw opstarten van modem en router
  • DHCPv6 Server op stateful gezet ipv Stateless
  • Geprobeerd verbinding via de wifi op het modem (de 2.4Ghz en 5Ghz hernoemd).
Daarnaast heb ik gisteren via de klantenservice het modem in Bridge laten zetten omdat het dan alleen in ipv4 modus staat. Dit had tot resultaat dat ik op alle apparaten in huis geen internet meer had, behalve op de oude tablet. De router was niet meer benaderbaar, elk apparaat gaf aan dat er geen ip-adres beschikbaar was behalve de oude tablet dus want die werkte.

Gisteravond het modem weer terug laten zetten naar Router/Modem wat tot gevolg had dat ik met alle apparaten weer op internet kon, dus ook de oude tablet. Helaas was vanmorgen alles weer bij het oude en had de oude tablet geen internet meer.

Nu heb ik gelezen dat het modem in ipv4 modus gezet kan worden ipv dualstack (ipv4 en ipv6) maar bij de klantenservice geven ze aan dat dit niet kan.

Kunnen jullie mij hier verder helpen?
icon

Best beantwoord door Dave- 22 februari 2019, 10:24

Als een modem op Bridge wordt gezet, dan werken poort 3 en 4 niet meer, dus als hier de kabel van de router in zit, dan is dit het probleem. Probeer dan poort 1 en 2.

Je kan ook nog proberen bij je inlog modem op 192.168.178.1 en dan naar tabblad Geavanceerde Instellingen en dan Firewall de IP Flood detectie uitvinken.

Probeer ook eens het Gastennetwerk aan te zetten en kijk eens of je tabblet daarop wil draaien.

Heb je al je Modem geprobeerd een Hard Reset te geven door 30 seconden de reset pin in te drukken, daarna het modem opnieuw installeren, dit is als allerlaatste optie.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

5 Reacties

Reputatie 7
Als een modem op Bridge wordt gezet, dan werken poort 3 en 4 niet meer, dus als hier de kabel van de router in zit, dan is dit het probleem. Probeer dan poort 1 en 2.

Je kan ook nog proberen bij je inlog modem op 192.168.178.1 en dan naar tabblad Geavanceerde Instellingen en dan Firewall de IP Flood detectie uitvinken.

Probeer ook eens het Gastennetwerk aan te zetten en kijk eens of je tabblet daarop wil draaien.

Heb je al je Modem geprobeerd een Hard Reset te geven door 30 seconden de reset pin in te drukken, daarna het modem opnieuw installeren, dit is als allerlaatste optie.
Hoi Garfield, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb de kabel naar de router in poort 1 zitten, verder zitten er geen andere utp kabels in het modem.
Het modem en de router heb ik beide reeds een harde reset gegevens maar helaas zonder resultaat.
De laatste twee optie ga ik zodra ik weer thuis ben proberen, deze eventuele oplossingen was ik nog niet tegengekomen.
Reputatie 7
Laat het maar even weten hoe het afloopt, lukt het straks niet, dan kan altijd nog een mede Super Expert kijken en advies geven en anders brengen we dit onder de aandacht van een Moderator die meestal binnen een dag de topic's doorloopt.
Inmiddels de tablet verbonden met het Gast-Netwerk en de tablet heeft weer internet.

Bedankt Garfield-Dave
Reputatie 7
Welkom op onze Community, @Wiep1977

Fijn dat alles weer werkt dankzij de tips van Dave. Altijd fijn om hier ook een terugkoppeling te lezen. Mochten we in de toekomst nog iets voor je kunnen doen, open dan gerust een nieuw topic hier.