Vraag

Wel verbinding met internet, maar sommige sites laden niet

• 8 december 2018
  • 14 Reacties
  • 3367x Bekeken

Sinds donderdag hebben wij wat problemen met het openen van verschillende websites. Youtube doet het bijvoorbeeld wel, maar de website van nu.nl of de websites van ziggo zelf doen het niet.

Heb gisteren al een uur met een medewerker van ziggo aan de lijn gehangen en hij vertelde me dat het probleem aan mijn laptop lag. Echter mijn laptop is niet het enige apparaat welke problemen heeft. Alle laptops en mobieltjes ervaren hetzelfde. Als ik mijn laptop dan verbinding laat maken met het mobiele netwerk van mijn telefoon is er niks aan de hand en werkt alles gewoon.

We hebben gisteren mijn modem gereset enkele keren stekker eruit/erin, maar niks lijkt te helpen. Ik denk dat er iets mis is met de instellingen van mijn modem, maar weet ook niet wat. De modem staat namelijk ook weer op fabrieksinstellingen...

ik heb trouwens een ubee evw321b modem van ziggo.

14 Reacties

Right. Je hebt een Ubee 321b met IPv4-IPv6 Dual Stack Firmware.
Om een voor mij nog duistere reden kun je, zo te zien, op al je Wifi of bekabeld aangesloten apparaten:
  • wel sites bereiken die ook IPv6 ondersteunen (Youtube bv of www.google.com)
  • geen sites bereiken die alleen IPv4 ondersteunen (nu.nl en de Ziggo web site & veel andere ook niet)
Ben ik nog te volgen? Vragen staat vrij.

Het is interessant te weten te komen waarom dit zo is. Normaal moet dit goed werken.
Je kunt nu twee dingen gaan doen.

(1) jouw situatie als Test Case aanhouden (dat kost pijn! kan van belang zijn voor andere klanten in jouw situatie)
Ik ga een Ziggo Moderator een alert geven om hier extra snel naar te komen kijken.
(2) Ziggo vragen om IPv4 firmware op de Ubee te gaan plaatsen. Dat zal waarschijnlijk ook wel een oplossing geven.
Benader daarvoor de 24/7 365 dienst:
www.ziggo.nl/chat

Wat is je keuze?

Gr Han
Reputatie 7
Badge +25
Kijk hier eens

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-foutcode-303-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644
Hey Han,

ben gisteren ook al een uur bezig geweest, daar kan nog wel wat bij 😝 Laten we maar een test case starten, dan kunnen we misschien een klant welke dit probleem ook kan krijgen helpen 😁👍
Hey Steefb,

in de link staat dat het probleem niet op te lossen is mijn de huidige firmware van mijn modem.

Bedankt voor de moeite
Hey @Metem66
Je bent vlgs mij goed bezig hier.
Ik heb die beloofde alert al geplaatst, maar weet niet hoe snel en effectief dit zal zijn.
Geef het nog een paar dagen, dwz na dit weekend.
Je deelt mijn opvatting dat het een goede zaak is om de Ziggo IPv6 Firmware,
bij problemen eerst goed te onderzoeken. Da's mooi & beter voor de toekomst.
Mag niet te lang gaan duren, natuurlijk. Dat kun je zelf in je eigen voordeel gaan forceren door een overstap naar IPv4.
Doe wat je het beste lijkt en wanneer. Laat dit weten.

Gr Han
Reputatie 7
Om een eventueel DNS probleem uit te sluiten kan je bij 1 vd laptops de DNS server wijzigen naar bv die van Google dus bij eigenschappen vh Internet-protocol (TCP/IP)

Voorkeurs-DNS-server: 8.8.8.8.
Alternatieve DNS-server: 4.4.4.4.
@mguzz Hm, zou dat het zijn? Zeker de moeite waard om te gaan bestuderen.
Reputatie 7
@hanh Ik weet het niet, meerdere apparaten hebben dit probleem dus het ligt duidelijk aan het modem maar als bij 1 laptop via google dns de sites wel zijn te benaderen dan lijkt me de ubee de dns-aanvraag niet goed te verwerken.
@mguzz lijkt ook niet te werken
@hanh ik wacht nog heel even. Moet morgen wel weer wat inleveren voor mijn opleiding, dus heb morgen wel een stabiele verbinding nodig waarmee ik overal bij kan
Hallo guys,
Ik weet het ook niet & ben echt niet gek. Mguzz zeker ook niet.
Mag niet te lang gaan duren, natuurlijk. Dat kun je zelf in je eigen voordeel gaan forceren door een overstap naar IPv4.
Doe wat je het beste lijkt en wanneer. Laat dit weten.

Meer kan ik hier niet je betekenen.
Han
Geeft niet. Jullie allebei bedankt in ieder geval
Reputatie 7
@Metem66,
Van harte welkom op de Ziggo Community!

Mag ik jouw postcode en huisnummer ontvangen d.m.v. een privébericht? Ik moet er zelf ook induiken omdat ik verder geen gegevens van je heb. Je kan op mijn naam klikken en vervolgens een privébericht sturen. Ik help je graag verder!

@All, bedankt voor het opvangen van @Metem66 en het meedenken 🙂!
Hoi, sinds 2 weken het probleem ook, nieuw modem en de next gekregen en nu werken sommige apps niet meer. Oude modem willen aansluiten maar gaat natuurlijk niet meer omdat die niet geactiveerd is. Dan maar via 4g4mgaar kan niet de bedoeling zijn

Reageer