Beantwoord

Wel verbinding, geen internet - What's wrong? (Samsung?)

• 14 september 2018
  • 43 Reacties
  • 1685x Bekeken

Toon eerste bericht

43 Reacties

Maakt het een verschil of je dicht bij de router staat of veraf?
Nee totaal niet helaas.
Er is voor mij een onbekende in het spel, en dat zijn de IPv6 settings. Ik ben bang dat het daar mee te maken heeft. Ik hoop dat iemand anders dit voor je oppikt.
Is het een optie (of aanbevelingswaardig / mogelijk) om de IPv6 settings uit te zetten oid?
Ja, dat is zeker een optie en een aanbeveling. De IPv6 is op dit moment niet nodig en ik zie dat er meer dingen fout gaan dan goed, bij velen.

Maak wel even aantekeningen van wat je veranderd, want als het niet gaat werken dat je terug kunt naar een werkende situatie.
Ok en hoe kan ik het makkelijk uitzetten, gezien ik geen vinkje aan - vinkje uit zie helaas.

Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +35
Via de chat kunnen ze je modem op IPv4 zetten:
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Reputatie 5
Badge +7
@Julianaweg1 zie mij eerste bericht is het meest makkelijke manier
om met je mobiel alleen verbonden te zijn met IPv4 dan is het probleem ook op gelost
@Francois83 Deze staat al op IPv4. Mogelijk dat de fout dan niet perse in IPv6 zit.

iemand nog andere suggesties?
Reputatie 7
Badge +35
@Julianaweg1 Ik vermoed dat het toch in de het onderstaande verhaal zit.

Als je de cijfers invult die eronder staan, dan heb ik goede hoop dat het gaat werken.
(Maar misschien kan iemand die de Connect box heeft kijken hoe de cijfers daar staan.)
En Statefull aanvinken.

De DHCP leasetime op: 43200
Bij advertisement lifetime: 1800
Bij Router advertisement interval: 30

@Be rt instellingen aangepast. Nu afwachten maar!
Reputatie 7
Badge +35
Ik zit te duimen voor je.☺
Badge +11
Voor zover ik weet ondersteunt Android juist geen DHCPv6, maar alleen SLAAC. Daar is al veel over te doen geweest, want dat is heel raar, maar Google wil het niet. Dus dit advies gaat hem helpen, omdat DHCPv6 niet werkt op Android, en er alleen IPv4 overblijft, en dat misschien beter gaat (als android niet tegelijk met Ipv4 en IPv6 overweg zou kunnen, wat ik ook heel raar vind). Of het helpt helemaal niet, juist omdat IPv6 op deze manier niet gaat werken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_IPv6_support_in_operating_systems

En over wifi heb je gewoon niks met de APN van je mobiele provider te maken, dus die eerdere tip over de APN settings geloof ik ook nog steeds niet in.
Reputatie 5
Badge +7
Voor zover ik weet ondersteunt Android juist geen DHCPv6, maar alleen SLAAC. Daar is al veel over te doen geweest, want dat is heel raar, maar Google wil het niet. Dus dit advies gaat hem helpen, omdat DHCPv6 niet werkt op Android, en er alleen IPv4 overblijft, en dat misschien beter gaat (als android niet tegelijk met Ipv4 en IPv6 overweg zou kunnen, wat ik ook heel raar vind). Of het helpt helemaal niet, juist omdat IPv6 op deze manier niet gaat werken.

En over wifi heb je gewoon niks met de APN van je mobiele provider te maken, dus die eerdere tip over de APN settings geloof ik ook nog steeds niet in.

door de APN setting aan te passen zet je ook de wifi verbinding op alleen IPv4 echter bij mij werkt dit wel en goed sinds dat ik die APN instelling verandert heb en maakt me telefoon ook alleen verbinding met IPv4 en dan heb ik gewoon verbinding waar ik de internet mee kan benaderen
Badge +11

door de APN setting aan te passen zet je ook de wifi verbinding op alleen IPv4 echter bij mij werkt dit wel en goed sinds dat ik die APN instelling verandert heb en maakt me telefoon ook alleen verbinding met IPv4 en dan heb ik gewoon verbinding waar ik de internet mee kan benaderen

@Francois83 Wat was jouw probleem met IPv6 dan op Android? Ik heb geen android (gelukkig 😋) maar zo'n besturingssysteem moet anno 2018 toch gewoon met IPv6 en IPv4 uit de voeten kunnen? Werkte dat niet?
een update na de tip van @Be rt

Mobiele telefoons (android) werken dusver goed zonder uitval. Mijn laptop (Windows 10) is wel 1x in de tussentijd verbonden geweest met Wifi, zonder internet te hebben.

Even aankijken, maar wilde het toch laten weten.
Reputatie 7
Badge +35
@Julianaweg1 Dank voor je update, dit kan anderen ook weer helpen om het probleem op te lossen.
Veel internetplezier gewenst.☺
Reputatie 5
Badge +7

@Francois83 Wat was jouw probleem met IPv6 dan op Android? Ik heb geen android (gelukkig 😋) maar zo'n besturingssysteem moet anno 2018 toch gewoon met IPv6 en IPv4 uit de voeten kunnen? Werkte dat niet?

@efok ik had het zelfde probleem
androild kan niet goed overweg met 2 verschillende IP-adressen IPv4 en IPv6 samen wekt storingen onder elkaar

Reageer