Beantwoord

Wel verbinding geen internet met een apparaat

Ik heb met een tablet wel verbinding maar geen internet. Dat heb ik niet met andere laptops in huis. Wat ik wel ervaar de afgelopen weken is dat ik bij thuiskomst ineens geen verbinding meer heb op mijn telefoon. Ik moet dan Wifi uit en weer aan zetten en dan is het goed.
icon

Best beantwoord door karman8 16 april 2019, 21:49

Nou, ik heb allemaal stappen doorlopen maar het werd er niet beter op. Uiteindelijk contact gehad en nu blijkt dat de 5g verbinding en de gewone verbinding voor verwarring zorgde bij een aantal apparaten. De medewerker heeft de 2 verbindingen los gekoppeld en we moeten nu proberen zo veel mogelijk apparaten te verbinden met de 5G zodat de andere verbinding (2G?) minder belast is. Nu maar even aan kijken of hiermee de problemen weg blijven.
Bekijk origineel

7 Reacties

Weet niet precies hoe, maar ik kwam er achter dat het IP adres een cijfer miste. Dat heb ik aan gepast. Toen heb ik het netwerk doen vergeten en handmatig opnieuw ingesteld. Toen had ik weer internet , maar binnen 2 minuten er weer uit en krijg het uitroeptekentje er niet af....
Reputatie 7
Badge +35
Welk modem heb je in gebruik?
Welke systeemsoftware staat er op de apparaten die geen internet verbinding hebben?
De tablet draait op windows. Maar onze slimme thermostaat doet het ook niet. Modem.. eh is een wit kastje van Ziggo. Ik heb het kastje aan en uit gezet, een keer de stekkers eruit gehaald.. Op een gegeven moment had niets in huis meer verbinding maar dat is nu hersteld.
Reputatie 7
Badge +13
Toevallig de Mediabox XL ook verbonden met het witte Ziggo-modem? Zo ja, dan is dat de oorzaak.
Daar moet ik nog even naar kijken, bedankt. Op zich zou dat wel vreemd zijn want we hebben niets veranderd. Dit is zo ineens gekomen. Was dat bij jou ook het geval?
Reputatie 7
Badge +13
@karman8
Nee, want ik heb geen Mediabox XL.
Het is op zich wel mogelijk om die twee te verbinden maar het is een stappenplan (instellingen) wat je moet doorlopen om geen probleempjes te krijgen. Het kan zijn dat de firmware van de MediaBox een update heeft gehad, waarbij de instellingen teruggezet zijn op standaardwaarden.

Hier een link naar een topic waar @Be rt het beschrijft.
Nou, ik heb allemaal stappen doorlopen maar het werd er niet beter op. Uiteindelijk contact gehad en nu blijkt dat de 5g verbinding en de gewone verbinding voor verwarring zorgde bij een aantal apparaten. De medewerker heeft de 2 verbindingen los gekoppeld en we moeten nu proberen zo veel mogelijk apparaten te verbinden met de 5G zodat de andere verbinding (2G?) minder belast is. Nu maar even aan kijken of hiermee de problemen weg blijven.

Reageer