leanderscholman

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wel internet, geen online games via router

hey,
Ik heb in mijn huis 2 routers (de garage en in het huis) ik zit met mijn pc in de garage en alles doet het goed (internet snel genoeg, discord, skype etc) behalve ik kan geen online games joinen (dus bijv. steam games of minecraft of csgo als ik online join word ik gekicked) als ik dit met mijn laptop probeer en ik zit in de garage kan ik ook geen games joinen maar als ik met mijn laptop naar binnen ga dan werkt het wel gewoon.
ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
(het probleem is ook bekend op het internet maar ik heb geen goeie oplossing gevonden)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
leanderscholman 2 routers is lastig en moeilijk uit te leggen via tekst wat er niet goed gaat en hoe één en ander in te stellen.
Er zijn tientallen verschillende routers met hun eigen mogelijkheden en gebruiksaanwijzingen.

Ik vermoed dat de 2e router je game tegenhoud, omdat daar één en ander niet goed gaat met port forwarding.
Mogelijk heeft je laptop achter de 2e router zelfs een ander IP adres in een andere IP range en dan wordt het helemaal moeilijk om een goede verbinding te maken met iets van buiten, het kan wel, maar dan moeten alle wegen en poorten in router 1 en router 2 precies worden aangegeven waar de verbinding terecht moet komen.

Oftewel, laat iemand ter plaatse kijken hoe alles in ingesteld en wat er nu moet gebeuren om alles weer te laten werken.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Waarschijnlijk staan beide routers ook DHCP aan en geven ze elk een eigen IP adres
Dat betekent dubbel NAT en daar zijn de meeste games niet blij mee.
leanderscholman
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En hoe zorg ik dat ik dit niet heb?
Nick999
leanderscholman
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nick999 maar ik heb dit vanaf gisteren terwijl ik al maanden game zonder problemen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Wel vreemd.
Als je de routers zelf hebt geinstalleerd zou je eens kunnen kijken of bij de laatste de DHCP uit staat. Als dat niet zo is dan zitten alle apparaten, die achter de 2de router zitten, min of meer op een eigen gescheiden netwerk en werken dingen zoals gamechat niet goed. Gamen lukt dan vaak wel maar chatten of private sessies niet.
leanderscholman
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nick999 ik heb hem niet zelf geinstalleerd. maar als ik bijv minecraft speel als ik dan singelplayer doe dan doet hij het maar zolang ik een server join word ik gekicked. dus online kan niet. maar als ik met andere wifi verbind doet hij het wel.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
leanderscholman 2 routers is lastig en moeilijk uit te leggen via tekst wat er niet goed gaat en hoe één en ander in te stellen.
Er zijn tientallen verschillende routers met hun eigen mogelijkheden en gebruiksaanwijzingen.

Ik vermoed dat de 2e router je game tegenhoud, omdat daar één en ander niet goed gaat met port forwarding.
Mogelijk heeft je laptop achter de 2e router zelfs een ander IP adres in een andere IP range en dan wordt het helemaal moeilijk om een goede verbinding te maken met iets van buiten, het kan wel, maar dan moeten alle wegen en poorten in router 1 en router 2 precies worden aangegeven waar de verbinding terecht moet komen.

Oftewel, laat iemand ter plaatse kijken hoe alles in ingesteld en wat er nu moet gebeuren om alles weer te laten werken.
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Lastige situatie, leanderscholman. Singleplayer gaat ook snel vervelen natuurlijk 😉 Welkom op de Community trouwens!

We zijn inmiddels een aantal dagen verder; heb je nog wat aan de tips/uitleg gehad die hier genoemd zijn?

Uitgelicht topic