Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
In deze tijden ben ik heel erg afhankelijk van mijn verbinding thuis om te kunnen werken. Nu merkte ik in de eerste weken van Covid-19 dat mijn 40 mbit upstream bij lange na niet meer werd gehaald. Dit lijkt inmiddels verbeterd sinds de versoepelingen. Maar ook zijn er dipjes in mijn internet verbinding zoals gisteren wat toch vervelend is tijdens een online meeting. Ik heb in de Network log een voorbeeld van maandag om 13:49 uur. Ik zie op 2 upstream channels een 16qam staan. Er is al een poging gedaan om het modem direct op het AOP aan te sluiten om de 4 upstream channels op 64qam te krijgen. Maar dat werkte helaas niet.
Ik heb een Compal modem met deze statistieken
Network Log
Een aantal jaren geleden is mijn AOP en verbinding in een verdeelkast al een keer opnieuw gemaakt omdat ik toen meerdere keren per dag uitval had. Dit bleek achteraf een hoofdverbinding naar de verdeelkast te zijn die niet goed aangesloten zat. Maar voor de zekerheid natuurlijk de foto:
Hoe denken jullie over deze meldingen / statistieken? De verbinding heeft eigenlijk jarenlang goed gewerkt ook met dit modem.
@FlorisMouwen Die T3 om 6:26 is vervelender, maar dat was wel erg vroeg. Die QAM16 is denk ik door Ziggo ingesteld, reden daarvoor kan ik niet verzinnen.
Ik zou wel in je modem de detectie op de firewall uitzetten, dit zorgt bij de Compal ook voor T3's omdat dat stomme ding denkt dat ranging pakketjes aanvallen zijn…
Voor mijn werk in de IT wil ik graag gebruik maken van IPv6. Zodra IPv6 in bridge mode beschikbaar is sta ik voorraan om dit aan te laten passen in mijn modem.
Overigens merk ik geen problemen met IPv4 verbindingen over een dubbele NAT. SSH sessies en VPN verbindingen over IPv4 blijven de hele dag stabiel met deze constructie. Ik had meer problemen met de DS-Lite CGNAT constructie waarbij mijn IPv4 soms helemaal weg was. Maar gelukkig zit ik sinds een aantal maanden op Dual Stack als oud Ziggo klant.
Ok terug naar waar het over begon, de upload, volgens mij laat die het afweten omdat de modulatie voor de helft van de kanalen op 16QAM staat ipv 64 QAM. Dat geeft nogal wat beperkingen.
Je bent overigens niet de enige, dit draadje kwam ook langs, zelfde issue:
Ik merk deze vrijdagavond dat mijn upstream niet in orde is:
Upstream verkeer lijkt last te hebben van packetloss. Downstream lijkt wel in orde. Op T3 ranging meldingen na zijn er ook geen veranderingen in de stats
Die is onveranderd en de snelheid is nu ook nog goed @Henno
Ik kan me voorstellen als dit op het hele segment zo is dat er iets minder upstream capaciteit is. Maar ik heb helaas even niet de mogelijkheid om dit zelf te checken.
Helaas is mijn upload nog steeds niet in orde. In het begin was het zelfs 2mbit. Ik heb contact opgenomen met de servicedesk van Ziggo maar die kunnen geen monteur sturen en mij ook niet verder helpen. De melding wordt ook niet doorgezet naar de netwerkafdeling. Ik loop hier nu al een hele lange periode sinds het thuiswerken tijdens Covid-19 tegenaan en ik zie ook geen verbetering in mijn verbinding. @Mark Ziggo@Paul Ziggo Kan één van jullie mij helpen?
Hi @FlorisMouwen Een warm welkom op de Ziggo Community.
Vooral nu tijdens het thuiswerken is een stabiele verbinding van groot belang! Heel fijn om te zien dat @Henno je al te hulp is geschoten en dat je zelf ook al zo goed bezig bent geweest. Wat betreft de oorzaak van het probleem zit je namelijk helemaal goed dat dit te maken heeft met de upstream. Sinds 22 juni is er op jouw adres een storing aangemeld voor CER op upstreamniveau. Dit verklaart snelheidsproblemen, maar ook latency en een hoge ping.
De verwachtte oplosdatum staat op dit moment op 2 juli 2020. Hopelijk is de storing in het netwerk sneller opgelost, zodat jij weer een stabiele verbinding ervaart.
De afgelopen dagen in de gaten gehouden of ik al verschil zie maar dit is helaas nog niet het geval. Zojuist ook op mijn modem een factory reset gedaan maar het resultaat blijft hetzelfde:
Fijn om weer even van je te horen! Al hadden we beide stiekem wel gehoopt op ander nieuws. De netwerkstoring zelf is afgemeld. Op wijkniveau zie ik dat het signaal wel verbeterd is, maar op jouw aansluiting zelf zie ik nog wel heel veel CER terug op de upstreamkanalen. Dat is dus geen goed teken. De oorzaak hiervan kan zitten in het netwerk buiten (stuk vanaf de eindversterker naar jouw woning), jouw hoofdaansluiting of de splitter/kabel naar het modem. Ik stuur je om die reden direct een nieuwe POA-01 splitter en coax-kabel voor je modem. Zo kunnen we die twee direct uitsluiten. Lost dit het niet op, dan zal hier een monteur aan te pas moeten komen. Die kan (indien nodig) jouw hoofdaansluiting vervangen en ook het stuk vanaf de eindversterker naar jouw hoofdaansluiting controleren en uitmeten.
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...