Bij ons valt het internet regelmatig compleet weg. Dit gebeurt vooral na middernacht. In het modem is dan het volgende bericht te zien. De berichten komen altijd op de minuut overeen met wanneer het internet wegvalt.
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:XX:XX:XX;CMTS-MAC=00:17:10:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Wij gebruiken het modem in bridge-modus met daarachter een EdgeRouter X, UniFi Switch 8 en UniFi AP. Alle apparatuur heeft ondertussen een harde reset gehad en alle bekabeling is vervangen. Ook blijft het netwerk intern volledig toegankelijk wanneer het internet eruit ligt.
Momenteel zit ons modem nog op firmware 18.23 en begrijpen we dat er een (gedeeltelijke) fix is voor het Intel Puma 6 probleem met versienummer 18.25. In de log van het modem is echter het volgende te zien (10 mei 2019):
SW Download INIT - Via NMS
SW upgrade Failed after download - SW File corruption
Zie bijgevoegd de uitleesbare waarden van het modem.
(De verbinding komt bij ons binnen via de woonkamer. Het nieuwe modem is destijds door de monteur geplaatst. In het verleden was een versterker nodig op aanraden van de monteur, maar bij het laatste bezoek bleek juist dat het signaal te veel versterkt werd en is de versterker verwijderd.)
Hoe kunnen wij het modem doen updaten en wat veroorzaakt nu iedere keer die T3 timeouts?