1
Vraag
2
Reageer en help mee
MartB

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wegvallende internetverbinding

Goedendag,

Sinds een verhuizing naar een nieuw adres (vier maanden geleden) hebben wij in het nieuwe huis last van een wegvallende internetverbinding.

Het signaal valt soms meerdere keren op een dag voor enkele (5-20) minuten uit en komt dan vanzelf weer terug. Om het probleem op te lossen hebben wij een vervangend modem ontvangen en zijn ondertussen al vier monteurs langsgekomen die onder andere de bekabeling en het signaal in de meterkast gecontroleerd hebben. Helaas is het probleem alleen nog steeds niet verholpen. De meeste tijd werkt het internet prima (draadloos en bekabeld), maar de wegvallende verbinding begint ondertussen aardig vervelend te worden.

Zou iemand hierbij kunnen helpen?

Alvast hartelijk bedankt!

Hieronder enkele screenshots van de waardes en meldingen in het modem tijdens twee verschillende momenten waar de verbinding wegviel:

Downstream 1:



Downstream 2:



Upstream 1:

Upstream 2:
15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik zou de coax kabels en aansluitingen goed controleren, hier een foto plaatsen?

Zijn er stoorzenders inde buurt? Zoals magnetron, led verlichting en dergelijke ?
MartB
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor je reactie.

Het modem hangt in de meterkast en er is daar verder niks in de buurt wat storing zou kunnen veroorzaken.

De coax kabels en aansluitingen zijn meerde malen door de monteurs gecontroleerd, dus ik ga ervan uit dat die goed zijn. Hieronder een foto van de situatie in de meterkast:

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Kun je hier ook je upstream dBmV waarden plaatsen?

Ik leg dit ook bij een Ziggo moderator weg, want als er al 4 monteurs geweest zijn, dan wordt het tijd voor verdere actie.
MartB
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik was inderdaad vergeten om de rest van de upstream waardes te plaatsen:

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
De signaalsterktes zijn wel OK, maar er zitten heel veel errors in je downstreams. Je modem geeft hiermee aan dat de verbinding toch niet goed is. De data komt al “verstoord” aan en is door het modem ook niet meer te herstellen (post RS errors). Dat is toch een probleem wat Ziggo moet fixen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @MartB. He bah, wat duurt dit lang. Goed dat je hier contact over opneemt, want hier moet je natuurlijk niet mee blijven zitten!
Het lijkt me toch belangrijk dat er opnieuw iemand langskomt om de boel bij je op te lossen. Als je wilt kan ik je vandaag bellen om een afspraak te maken of je kunt zelf opnieuw contact opnemen via de chat of telefoon.

Als je wilt dat ik je bel, hoor ik graag wanneer dit uitkomt :-).
MartB
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor jullie reacties, ik heb zoals voorgesteld nogmaals een afspraak met een monteur gemaakt. Deze keer wordt er vooral naar de bekabeling buitenshuis gekeken.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @MartB. Hoe gaat het nu? 🙂
MartB
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Lycke Ziggo, bedankt voor de navraag.

De monteur is gisteren langsgekomen, maar heeft helaas niks kunnen vinden. Zelf was ik niet thuis, maar ik heb begrepen dat hij de bekabeling nagekeken heeft en dat alles goed leek. Het vervelende is dat de verbinding 10 minuten nadat de monteur vertrokken was weer ruim een kwartier wegviel en we dus nog geen oplossing hebben.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Toevallig nog iets met een internetkabel aangesloten dat voor problemen kan zorgen?
MartB
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het enige wat bekabeld aangesloten is op de ConnectBox is een router die gebruikt wordt als access point op een andere verdieping van de woning. Op het moment dat de verbinding wegvalt hebben beide netwerken (van de ConnectBox en van het access point) geen internet.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Je zou vandaag eens kunnen proberen om de router af te koppelen en uit de stroom te halen, en het modem even opnieuw op te starten.
Als je dan verder geen problemen meer krijgt, morgen de router weer op het stopcontact aansluiten en na 10 minuutjes de utp-kabel weer in het modem te steken 🙂
MartB
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor de tip, ik zal dat binnenkort eens proberen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @MartB. Heb je nog een update voor ons? 🙂
MartB
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Lycke Ziggo , het lijkt erop dat de grootste problemen opgelost zijn.

Een tijdje terug is nogmaals een monteur langsgekomen die alles nagekeken heeft en wederom niks verkeerds heeft kunnen vinden. Aangezien wij nog steeds regelmatig storingen hadden, heb ik via de klantenservice mijn ConnectBox in bridge-modus laten zetten om mijn eigen router te gebruiken. Sindsdien lijkt de situatie flink verbeterd. We hopen nu dat het zo blijft.

Iedereen bedankt voor het advies en alle hulp!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic