HWarnier

Level 1
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Al geruime tijd heb ik last van even wegvallende internetverbinding. Dit heb ik bij zowel bekabeld aangesloten apparatuur als via Wifi aangesloten apparatuur.

Bij bekabeld aangesloten apparatuur krijg ik dan heel kort de melding dat er geen internetverbinding is. Dit ook bij de Wifi aangesloten apparatuur en hier is de Wifi verbinding verder gewoon stabiel en verbonden.

In deze community heb ik bij soort gelijke meldingen, de daar gegeven adviezen opgevolgd.

Wat heb ik al gedaan:

  • het kapje van de splitter verwijderd op het AOP
  • de connectbox rechtstreeks aangesloten op het AOP
  • de connectbox instellingen aangepast, zie bijlage connect box instellen
  • TP Link Deco M4 aangeschaft zodat Wifi van de connect box uitgeschakeld kan worden

Alles helaas zonder resultaat. Sterker nog, het lijkt er op dat de frequentie van het wegvallen van de internetverbinding hoger is geworden.

Bijgevoegd ook de gegevens van de Router status.

Ik begin sterk te denken dat er iets met mijn aansluiting in het trottoir is. Hier heb ik in het verleden ook al eens problemen gehad. Er is toen een nieuwe las gemaakt, omdat de oude niet goed was.

Ze hebben enkele weken in de straat gewerkt en het asfalt en de trottoir is vervangen.

Zou het kunnen zijn dat dit de uiteindelijke veroorzaker is?

Of heeft iemand een ander idee/oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HWarnier
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@Paul Ziggo 

In mijn laatste telefonisch contact had je collega al geconcludeerd dat er iets met de connectbox moest zijn. Hij had dan ook al toegezegd dat er een nieuwe connectbox gestuurd wordt.

Na alles wat ik geprobeerd heb, had ik geen zin meer om nog verder te testen. Daarbij was mijn netwerk nu vrij stabiel, en dat wilde ik graag zo houden. Ben immers afhankelijk van de internetverbinding, mijn kinderen voor het volgen van de online lessen van school en ik vanwege mijn thuiswerksituatie.

De nieuwe connectbox is zeer snel geleverd, afgelopen maandag al. Helaas had ik een erg drukke werkweek, daardoor heb ik pas vandaag de nieuwe connectbox heb kunnen aansluiten.

Ik heb alles aangesloten (ook op poort 1), Wifi van de connectbox uitgezet. En de TP Link Deco gebruik ik als DHCP server.

Eerste ervaringen:

De connectbox zelf reageert sneller op alle aanpassingen en het doorlopen van de diverse instelschermen. Alles lijkt stabiel. Bij testen van de verbindingen via Wifi heb ik geconstateerd dat zelfs de snelheid van de verbindingen verbeterd is.

Ik zal de komende dagen alles goed in de gaten houden. En zal laten weten of ik geen problemen meer ervaar.

Bekijk in context

31 Reacties 31
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Leuk dat je mijn afbeelding met modem tips hebt gebruikt

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

HWarnier
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Bij deze de gevraagde foto's.

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Heb je toevallig wifi apparaten van Bosch,Siemens of nefit?

Kan van keuken apparatuur zijn tot een slimme energiemeter 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@HWarnier nog iets meer specifieke vragen: 

Wat is “geruime tijd"; sinds welke datum speelt dit?

@Tom. vroeg er ook al naar: heb je omstreeks die tijd ook keukenapparatuur gekocht met Home-connect voorziening?

Wat was de beschikbaarheid van het modem toen je het routerstatus bestand maakte? Je vindt de uptime onder beheer / informatie.

Wat ik zie:

Als de uptime laag is vrij veel post rs fouten, verminking van docsis data

Hoog downstream vermogen maar ook hoog upstream, en dat klopt niet. Het lijkt net of iemand in de EV met meer vermogen een kabelbreuk probeert te compenseren.

De upstream zit tegen kritisch aan.

 

HWarnier
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

De problemen zijn omstreeks maart dit jaar begonnen.

Ik heb geen keukenapparatuur of thermostaat met home connect voorzieningen.

 

De onderstaande informatie geeft de Connect Box status weer.
 

Conform standaard specificaties : DOCSIS 3.0
Hardware versie : 10
Software versie : 9.1.1902.203
MAC-adres : 18:35:D1:AB:84:73
Serienummer Connect Box : AAAP90473061
Beschikbaarheid : 4 days 0h:4m:11s
Netwerk toegang : Toegang tot internet

Internet informatie

Hieronder vind je jouw internet instellingen

MAC-adres : 18:35:D1:AB:84:75
IPv6 adres : 2001:1C05:3600:0:B1D6:6C85:B941:A2C7
IPv6 standaard gateway : FE80::D6AD:71FF:FE0C:BC19
IPv6 leasetijd : 0 days 4h:0m:2s
IPv6 lease verlopen : 23/09/2020 14:17:37.00
IPv6 DNS-servers : 2001:730:3E42:1000::53
IPv4 adres : 89.220.183.159
Standaard gateway : 89.220.182.1
IPv4-leasetijd : 6 days 11h:59m:10s
IPv4-lease verlopen : 29/09/2020 22:16:45.00
IPv4-DNS-servers : 84.116.46.23
IPv6 DS-Lite status : Uitgeschakeld
DS-Lite-FQDN : aftr01.upc.nl
DS-Lite-adres : ::
HWarnier
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@Henno

Je geeft aan:

Wat ik zie:

Als de uptime laag is vrij veel post rs fouten, verminking van docsis data

Hoog downstream vermogen maar ook hoog upstream, en dat klopt niet. Het lijkt net of iemand in de EV met meer vermogen een kabelbreuk probeert te compenseren.

De upstream zit tegen kritisch aan.

 

Wat bedoel je hier precies mee?

Heb ik dan toch weer problemen met de aansluiting (las) op de kabel in het trottoir?

HWarnier
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Het iedere keer even wegvallen van de internetverbinding wordt erger. Heb net de connect box maar weer eens even spanningsloos gemaakt.

Meteen daarna alweer foutmeldingen, zie:

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
24/09/2020 17:20:39 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:ab:84:73;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bd:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/09/2020 17:00:19 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:ab:84:73;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bd:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/09/2020 16:59:49 Let op! TCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:ab:84:73;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bd:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/09/2020 16:59:49 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:ab:84:73;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bd:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/09/2020 02:21:30 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:ab:84:73;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bd:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @HWarnier en welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je problemen ervaart met de internetverbinding! Ik zie dat je zelf al een boel nagelopen hebt en ook al gekeken hebt naar de adviezen van de hier aanwezige experts.
Ik heb even een blik geworpen op het signaal van je modem, en zo op het oog zie ik geen bijzonderheden terug die de uitval verklaren. Aangezien je alles al gecontroleerd hebt wat er te controleren valt, lijkt het mij verstandig een
afspraak met een storingsmonteur in te plannen. Een monteur kan op locatie nauwkeuriger alles doormeten en het probleem oplossen. Op welke data zou een monteursafspraak het beste uitkomen? 

Mod edit: Even een kleine aanvulling op bovenstaande, er is momenteel een netwerkstoring bij jou in de buurt bekend. We doen ons best om deze storing zo snel mogelijk op te lossen. Via www.ziggo.nl/storing blij je op de hoogte van de status m.b.t. de storing. Heb je daarna nog last van storing, dan lijkt het mij alsnog verstandig een individuele storingsmonteur te laten komen. 

HWarnier
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@Paul Ziggo : Ik heb inderdaad diverse sms-jes gehad over een netwerkstoring in de buurt.

Ik was zelf niet thuis vandaag, maar mijn gezin heeft niets anders gemerkt dan het probleem dat we al hadden. Ik heb een sms gekregen dat deze netwerkstoring verholpen is. En helaas ervaren we nog altijd problemen.

Ik weet niet op wat voor een termijn een monteur kan komen. Volgende week zou dit kunnen op dinsdag, donderdagmiddag na 14:00u, en vrijdagmiddag na 14:00u of zaterdag.
De week daarna zou dit kunnen op maandagmiddag, woensdagmiddag, vrijdag of zaterdag.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@HWarnier Hartelijk dank voor je reactie. Onze monteurs kunnen komen op werkdagen van maandag t/m zaterdag tussen 08:00 uur en 13:00 uur, 12:00 uur en 18:00 uur en soms ook in de avond tussen 17:00 uur en 22:00.
Heb je de komende dagen ook tijdens een v.d. genoemde tijdsloten de gelegenheid een monteur binnen te laten? 

HWarnier
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@Paul Ziggo : Komende zaterdag (3-10) zou vanaf 8:00u tot 18:00u kunnen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@HWarnier Top! Ik heb een afspraak met een monteur ingepland op zaterdag 3 oktober 2020 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Laat je na het monteursbezoek weten wat je bevindingen zijn?

HWarnier
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@Paul Ziggo : Dankjewel voor het inplannen. Zal na zijn bezoek mijn bevindingen hier doorgeven.

HWarnier
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@Paul Ziggo

Vanochtend is de monteur geweest. Heb hem het hele verhaal verteld en al mijn constateringen. Hij was zeer meedenkend en vriendelijk.

Hij heeft met meetapparatuur geconstateerd dat het binnenkomend signaal goed is.
Wel constateerde hij dat de koperen kern van de groene kabel bij het AOP aangesneden is. Blijkbaar heeft een vorige Ziggo monteur te fanatiek de kabel gestript.
Dit heeft hij hersteld. Ook heeft hij een soort verdeelstuk tussen de kabel van het TV signaal gezet. Dit zou verstoring door het retoursignaal tegengaan.

Hij heeft me geadviseerd om te kijken of er dan geen problemen meer zijn. Als er wel nog problemen zijn, zou dit te maken moeten hebben met het DHCP server deel van de connectbox. Zijn aanname was sowieso dat het daar aan lag. Mede gezien het feit dat devices die willen connecten soms lang moeten wachten op het krijgen van een IP-adres.
Vervanging van de connectbox zou dit probleem niet oplossen, daar deze dezelfde software gebruikt. 

Hij adviseerde me om dan de connectbox in bridgemodus te laten zetten. En dan extra switches aan te schaffen voor aansluiting van de bekabelde devices. En dan mijn TP Link deco als router in te stellen.

Ik heb een uurtje afgewacht. De problemen lijken iets minder, maar zijn wel nog aanwezig.. Ben dus switches gaan kopen en ga contact opnemen met Ziggo om mijn connectbox in bridge modus te laten zetten.

Ik zal de resultaten hier weer vermelden.

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Heeft de monteur ook een kijkje genomen in de wijkkast?

Voor een goede beoordeling moet er zowel binnen als buiten metingen worden gedaan.

 

Zou je 'n foto kunnen maken hoe de binneninstalatie er nu uit ziet?

 

Zou je ook het volgende willen plaatsen?

Om je signaal te kunnen beoordelen:

 

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

Instructies:

 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...  

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Even terugkomend op mijn vorige bericht.

Een meting vanaf buiten is niet nodig.

Ik kan het bericht niet meer aanpassen vandaar dat ik het zo even laat weten.

HWarnier
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Nadat de connectbox in Bridge mode gezet was, heb ik internet niet meer werkend gekregen.

Ik had de TP Link Deco M4 als router gebruikt, maar met Asus Router geprobeerd. En die laatste heb ik in het verleden als router gebruikt. Met geen enkele mogelijkheid kreeg ik nu internetverbinding. 

Ik ga er dan nu ook van uit dat het probleem echt in de connectbox zit. Dus wederom contact opgenomen met Ziggo en e.e.a. uitgelegd. Er zal een nieuwe connectbox gestuurd worden. 

Om toch nog internet te hebben, kan wegens werk niet zonder, heb ik de connectbox weer uit Bridge mode laten halen. Hetgeen na 2x bellen gelukt is, eerste keer had Ziggo een foutje gemaakt. Is echter geen probleem, kan gebeuren.

Ik ben ben benieuwd als zo meteen de connectbox vervangen is

Zal dat hier weer melden.

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@HWarnier Tom had al een keer gevraagd, post de up- en downstream waarden en de netwerk historie nog eens?

 

HWarnier
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Bij deze

Uitgelicht topic