Al geruime tijd heb ik last van even wegvallende internetverbinding. Dit heb ik bij zowel bekabeld aangesloten apparatuur als via Wifi aangesloten apparatuur.
Bij bekabeld aangesloten apparatuur krijg ik dan heel kort de melding dat er geen internetverbinding is. Dit ook bij de Wifi aangesloten apparatuur en hier is de Wifi verbinding verder gewoon stabiel en verbonden.
In deze community heb ik bij soort gelijke meldingen, de daar gegeven adviezen opgevolgd.
Wat heb ik al gedaan:
- het kapje van de splitter verwijderd op het AOP
- de connectbox rechtstreeks aangesloten op het AOP
- de connectbox instellingen aangepast, zie bijlage connect box instellen
- TP Link Deco M4 aangeschaft zodat Wifi van de connect box uitgeschakeld kan worden
Alles helaas zonder resultaat. Sterker nog, het lijkt er op dat de frequentie van het wegvallen van de internetverbinding hoger is geworden.
Bijgevoegd ook de gegevens van de Router status.
Ik begin sterk te denken dat er iets met mijn aansluiting in het trottoir is. Hier heb ik in het verleden ook al eens problemen gehad. Er is toen een nieuwe las gemaakt, omdat de oude niet goed was.
Ze hebben enkele weken in de straat gewerkt en het asfalt en de trottoir is vervangen.
Zou het kunnen zijn dat dit de uiteindelijke veroorzaker is?
Of heeft iemand een ander idee/oplossing?