Hoi @Cecilia Ziggo
Alles word bekabeld uitgevoerd. Andere UTP kabel geprobeerd, zelfde probleem. Monteur van Ziggo heeft zelfs hetzelfde probleem ervaren na veel proberen. Hij heeft inderdaad ook alles vervangen, niks heeft geholpen.
Ik word prettig geholpen en ik bedoel het niet persoonlijk, maar de situatie begint onacceptabel te worden. Ik betaal best veel geld voor een internet abonnement wat nu regelmatig dan wel bijna constant maar de helft van de snelheid haalt. Gamen en dus mijn ontspanning na een lange dag werken, begint nu een post van frustratie te worden. We hebben al een hele hoop geprobeerd, getest en vervangen maar momenteel werkt niks. Wellicht dat een geheel nieuw modem het probleem verhelpt(lijkt mij sterk maar goed)? Wellicht ligt het aan het netwerk in de directe omgeving? Ik wil alles doen om Ziggo te helpen bij het verbeteren, maar niet ten koste van mijn eigen geld en frustratie.
Ik zal niet zeggen dat ik Ziggo’s ambassadeur ben, maar ik heb in mijn nog korte leven alleen maar lof over gehad voor de diensten die mij zijn geboden. De vele klachten die je online leest en in vriendengroepen hoort vind ik dan ook onterecht. Alleen begint deze situatie uit de hand te lopen vind ik.
Mijn frustraties terzijde, ik heb mijn huiswerk al gedaan voor deze twee dagen.
Gister heb ik vanaf 7 uur constant speedtests gedraaid op dslreport.com/speedtest. Vrijwel de hele avond is de snelheid slecht en de ping fluctueert als een gek. Rond 22:22 leek de snelheid wel rond de 250 mbit/s te komen maar ping blijft constant fluctueren.
Vanmorgen om 9:22 weer speedtest gedraaid, snelheid is stabiel en net iets onder de 250 mbit/s, geheel perfect in mijn opinie, maar die ping spikes zitten me niet lekker. De bufferbloat volgens de speedtest spiked en spiked elke test naar de 200-300 soms zelfs 400. Dat gebeurd per test tussen de 4 en 8 keer(hoe langzamer de downloadsnelheid hoe vaker de spikes, logisch).
Zojuist rond 16:28 weer een speedtest, dit was wellicht een van de slechste die rond de 20 mbit/s bleef hangen alvorens omhoog te schieten naar 170 mbit/s in de laatste seconde, de bufferbloat is net zo vaak rood en 200+ als onder de 10 ms.
Ik hoop echt dat er schot in de zaak kan komen. Ik begrijp volledig de situatie met corona dat er geen monteur langs kan komen, maar laten we denken in oplossingen. Ik ben ‘aardig’ technisch dus als ik iets kan proberen om het probleem te verhelpen dan doe ik dat graag, vind ik nog leuk om te doen ook. Ik moet alleen op gang geholpen worden.
Nogmaals, wellicht is een nieuw modem wel de juiste handeling in dit geval. Dat is een van de weinige voor de hand liggende oplossingen die we niet hebben geprobeerd.
Excuus voor het boekwerk!