Conflixx

Level 1
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Weer sporadisch langzaam internet, net als de vorige keer

Zie mijn vorige topic: https://community.ziggo.nl/community-archief-226/sporadisch-langzaam-internet-47978

 

Deze is ondertussen gearchiveerd. Helaas zijn de problemen nooit compleet weggeweest, helaas lijken ze nu compleet terug te zijn. 

Zodra m'n internet weer spiked zal ik een dslreports speedtest doen. Ik kan namelijk nu niet een dsl reports speedtest doen omdat de resultaten dan ‘goed’ zijn terwijl ik meerdere keren tijdens de test de ms zie spiken naar 300+ms.

Dit is de beste test die ik momenteel heb kunnen doen.. Nadat ik nogmaals de modem en de aansluiting opnieuw heb aangesloten lijkt het een stuk minder voor te komen. Alleen kan je zien aan de megabits 182.9 down waar het 250 megabits hoor te zijn. Dat is wat laat. Je kan niet zien aan de ms wat ik bedoel, maar tijdens de test spiked deze ms minstens 5-6x naar 300 ms bijna elke speedtest.

 

De nieuwe aansluiting en nieuwe kabel hebben niet volledig geholpen helaas.

52 Reacties 52
Conflixx
Topicstarter
Level 1
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zojuist weer enorme spikes tijdens het gamen. Je kan het natuurlijk niet zien aan de bufferbloat aan t einde van de test, maar die was vrijwel de hele tijd aan t spiken naar 150+ms.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Conflixx
Topicstarter
Level 1
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hierbij Bert.

 

 

Conflixx
Topicstarter
Level 1
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Overigens, is de splitter de vorige keer al opnieuw verstuurd. Die leek het probleem kortstondig te verhelpen, het probleem is nu in volle lading terug. AOP was toen ok heb jij @Be rt aangegeven.

 

Hierbij nogmaals de foto van de AOP, splitter is nieuw samen met kabel vanuit Ziggo. Het is echt een enorm gedoe om hier weer een foto van te maken i.v.m. de bank die er voor staat.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik kan hieruit geen echte oorzaak vinden, dit is een lastige, ik zie wel redelijk wat Post RS Errors.

Mogelijk kan een Ziggo moderator meer zien in de achtergrond en de daarbij nodige actie inzetten.

Conflixx
Topicstarter
Level 1
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zonder beschuldigend naar iemand te zijn o.i.d. maar dat is precies hetzelfde probleem als de vorige keer. Als er inderdaad een moderator naar kan kijken en ook de onderliggende data kan bekijken waarom dit probleem steeds terug komt dan komen we samen tot op een oplossing.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Er is iets ergens in de hele keten wat niet geheel goed gaat en dan is de oorzaak niet zomaar te vinden.

Dat kan thuis zijn, de kabel, de straatkast / de multitap, de kabel, de verdeelkast, de kabel, de wijkkast enz. enz. enz.

Hoop wel voor je dat het snel gevonden wordt.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Conflixx . 
Het lijkt me verstandig om een monteur bij je langs te laten komen. Ik kan zo 1,2,3, ook niet zien waar het probleem zit, maar dat er ergens iets niet goed gaat lijkt me toch wel duidelijk in deze situatie. graag stuur ik iemand langs die bij jou de signalen helemaal goed gaat doormeten. 

Ik heb volgende week vanaf maandag alle dagen nog plekken op de blokken van 
08:00 tot 13:00
12:00 tot 18:00 en 
17:00 tot 22:00

Zaterdag de 15e heb ik ook nog ruimte, maar dan alleen in de 1e 2 blokken. 

Wanneer komt het je uit? 🙂 

 

Conflixx
Topicstarter
Level 1
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Top!

 

Maandag avond 17:00 tot 22:00, zorg ik dat ik op tijd thuis ben.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

“De afspraak is met succes geboekt” zegt mijn systeem. Yes! 
Je ontvangt nog een mail met de bevestiging en dergelijke. Laat je ons hier weten hoe het gaat, als de monteur geweest is? 🙂 

Conflixx
Topicstarter
Level 1
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi!

 

Monteur is dus een maand geleden geweest. Uiteraard als de monteur er is is er niks aan de hand met het netwerk.

 

Godzijdank op het allerlaatste moment krijgt ook de monteur een spike. Constant 80 mbit/s. Dat hoort natuurlijk niet. Hij gaf aan, samen met het servicecenter ofzo, dat ze in de buurt niks konden vinden. Ze zouden het monitoren en wie weet komt daar wat uit.

 

Ondertussen zijn we een corona maand verder, maar ik heb nog steeds niks vernomen. Ondertussen beginnen de snelheden steeds frequenter weer af te nemen.

@Lycke Ziggo 

Help!

Conflixx
Topicstarter
Level 1
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Vanmorgen om 9 uur nog ff een testje gedraaid, maar dit is wel heel asburd. Hij begon bij 30 mbit/s. Ping schoot ook overal heen, het grafiekje in het midden begon overal rood en klom uiteindelijk op tot wat je hierboven ziet.

 

Ik bedoel het niet als dreigement of iets dergelijks, maar als ik bij Ziggo geen stabiel internet krijg dan moet ik het bij een andere provider zoeken. Jammer dat ik dan nooit aan de snelheden kom die Ziggo aanbied, maar dat moet ik dan maar voor lief nemen als het internet tenminste dan wel stabiel is. Het probleem zit hem er nu in dat ik namelijk thuis werk en telefoneer over het internet, klanten kunnen mij gewoonweg niet verstaan. Dan begint het onacceptabel te worden.

 

@Lycke Ziggo graag reactie!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @Conflixx, goedemiddag!

Lycke is een paar dagen afwezig, dus ik neem het roer even van haar over. Het blijft gek dat zowel de snelheid als ping behoorlijk blijft fluctueren. In de screenshots zie ik ook terug dat je zowel de upload- als downloadsnelheid niet haalt. Ik neem aan dat je deze testen bekabeld hebt uitgevoerd? 

De monteur heeft tijdens zijn bezoek ook een aantal onderdelen vervangen, zoals de hoofdaansluiting, de splitter en jouw modem. 

Bij deze wil ik je laten weten dat ik een nauwkeurige meting op je modem heb laten starten voor de duur van 7 dagen. In deze meting kunnen we meer informatie ophalen dan in de reguliere netwerkmonitoringen. Op het moment dat jij de problemen ervaart, wil je hier mij dan de dag en het tijdstip laten weten? Op basis daarvan kan ik deze data specifiek terugzoeken in de meting op je modem. De bevindingen zal ik dan uiteraard met je delen, zodat we met die informatie de juiste vervolgstappen kunnen nemen. 

Conflixx
Topicstarter
Level 1
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Cecilia Ziggo 

 

Alles word bekabeld uitgevoerd. Andere UTP kabel geprobeerd, zelfde probleem. Monteur van Ziggo heeft zelfs hetzelfde probleem ervaren na veel proberen. Hij heeft inderdaad ook alles vervangen, niks heeft geholpen.

 

Ik word prettig geholpen en ik bedoel het niet persoonlijk, maar de situatie begint onacceptabel te worden. Ik betaal best veel geld voor een internet abonnement wat nu regelmatig dan wel bijna constant maar de helft van de snelheid haalt. Gamen en dus mijn ontspanning na een lange dag werken, begint nu een post van frustratie te worden. We hebben al een hele hoop geprobeerd, getest en vervangen maar momenteel werkt niks. Wellicht dat een geheel nieuw modem het probleem verhelpt(lijkt mij sterk maar goed)? Wellicht ligt het aan het netwerk in de directe omgeving? Ik wil alles doen om Ziggo te helpen bij het verbeteren, maar niet ten koste van mijn eigen geld en frustratie.

Ik zal niet zeggen dat ik Ziggo’s ambassadeur ben, maar ik heb in mijn nog korte leven alleen maar lof over gehad voor de diensten die mij zijn geboden. De vele klachten die je online leest en in vriendengroepen hoort vind ik dan ook onterecht. Alleen begint deze situatie uit de hand te lopen vind ik.

 

Mijn frustraties terzijde, ik heb mijn huiswerk al gedaan voor deze twee dagen.

Gister heb ik vanaf 7 uur constant speedtests gedraaid op dslreport.com/speedtest. Vrijwel de hele avond is de snelheid slecht en de ping fluctueert als een gek. Rond 22:22 leek de snelheid wel rond de 250 mbit/s te komen maar ping blijft constant fluctueren.

Vanmorgen om 9:22 weer speedtest gedraaid, snelheid is stabiel en net iets onder de 250 mbit/s, geheel perfect in mijn opinie, maar die ping spikes zitten me niet lekker. De bufferbloat volgens de speedtest spiked en spiked elke test naar de 200-300 soms zelfs 400. Dat gebeurd per test tussen de 4 en 8 keer(hoe langzamer de downloadsnelheid hoe vaker de spikes, logisch).

Zojuist rond 16:28 weer een speedtest, dit was wellicht een van de slechste die rond de 20 mbit/s bleef hangen alvorens omhoog te schieten naar 170 mbit/s in de laatste seconde, de bufferbloat is net zo vaak rood en 200+ als onder de 10 ms.

 

Ik hoop echt dat er schot in de zaak kan komen. Ik begrijp volledig de situatie met corona dat er geen monteur langs kan komen, maar laten we denken in oplossingen. Ik ben ‘aardig’ technisch dus als ik iets kan proberen om het probleem te verhelpen dan doe ik dat graag, vind ik nog leuk om te doen ook. Ik moet alleen op gang geholpen worden. 

Nogmaals, wellicht is een nieuw modem wel de juiste handeling in dit geval. Dat is een van de weinige voor de hand liggende oplossingen die we niet hebben geprobeerd.

 

Excuus voor het boekwerk!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Conflixx

In mijn laatste bericht heb ik aangegeven dat ik een nauwkeurige meting zou starten op het modem. We zijn nu een aantal dagen verder en de bevindingen kan ik dan ook met je delen. De nauwkeurige meting heeft ons veel data opgeleverd. Kort samengevat zit er weinig ruis op jouw verbinding en hoeft het modem weinig data te corrigeren. Het probleem wordt echter veroorzaakt door problemen in de upstream (US) capaciteit. Dit verklaart waarom jij de snelheid niet haalt, de ping behoorlijk fluctueert en er sprake is van latency. Ik heb deze bevindingen doorgezet naar de juiste afdeling en zij hebben een ticket gelogd voor uitbreiding van de US capaciteit. Hier wordt dus aan gewerkt! 

Ik vind het ontzettend lief om te lezen dat je graag zelf aan de slag had willen gaan om het probleem op te lossen. Het probleem is in deze situatie helaas niet op te lossen met andere bekabeling of een ander modem, omdat het probleem buiten in het netwerk zit.

Conflixx
Topicstarter
Level 1
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Cecilia Ziggo 

 

Op zich dus goed nieuws dat het niet bij mij ligt en dat ik daar niet nu direct wat aan kan doen.

Ben ik wel nog erg nieuwsgierig wat dit precies inhoud voor mij en hoe lang dit gaat duren? Is dit uberhaupt op te lossen? We zullen ook eerlijk moeten zijn naar elkaar als het niet opgelost kan worden dat we dan naar een ander abonnement o.i.d. stappen waarin het internet wel stabiel is, als dat uberhaupt zo werkt natuurlijk. Uiteraard lijkt een compensatie(voor het niet behalen van beloofde snelheden en stabiel internet) ook niet meer dan eerlijk in deze situatie, maar wellicht is dat een probleem voor latere zorg.

 

Ik hoor het graag nog eventjes! In ieder geval bedankt voor de update.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Graag gedaan @Conflixx. Door de vele data die we nu hebben verzameld weten we in ieder geval wat nu de oorzaak is. 

Logisch dat je nieuwsgierig bent naar wat dit voor jou precies betekend en hoelang zoiets gaat duren. Het goede nieuws is dat het sowieso is op te lossen. Hoelang dit precies duurt, daar kan ik je geen concreet antwoord op geven. Dit is namelijk afhankelijk van heel veel dingen die wij ook niet direct kunnen weten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan of het mogelijk is om een wijk te splitsen of te herindelen, moeten er nieuwe onderdelen besteld worden, leveringsduur en ook op welke wijze deze onderdelen dan in de CMTS geplaatst kunnen worden. Soms is zoiets binnen enkele dagen opgelost, maar het kan bij wijze van ook een maand duren. Om die reden is het lastig om een exacte indicatie te geven..

En uiteraard heb je recht op compensatie, omdat je de snelheid van je abonnement niet haalt en de oorzaak daarvan in ons netwerk zit. Zodra het probleem is opgelost dan maken wij in één keer een vergoeding aan. 

 

 

Conflixx
Topicstarter
Level 1
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Cecilia Ziggo 

Is er al meer bekend en eventueel nu wel een indicatie te geven wanneer het is opgelost? Ik heb er nog steeds dagelijks last van namelijk.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Conflixx 
Ik heb even geschakeld met de betreffende afdeling, aangezien zij inzage hebben in deze tickets. Netwerktechnisch is er op dit moment niets meer aan de hand. Er is geen sprake meer van ruis in het netwerk en ook het probleem met de US capaciteit is opgelost. 

Als ik jouw bericht zie, dan strookt dat natuurlijk niet met de verbinding die jij nu ervaart. Op dit moment zie ik dat er ook een eigen router is aangesloten van Sitecom, maar dat jouw Ziggo modem met een IPv6 DS Lite profiel niet in bridge staat. Hoe is de verbinding als deze Sitecom router is losgekoppeld en je jouw apparatuur rechtstreeks met een netwerkkabel aansluit op het Ziggo modem? 

Uitgelicht topic