Vraag

Webspace via FTP werkt niet meer na verhuizing en nieuwe modem

• 14 december 2018
  • 75 Reacties
  • 3261x Bekeken

Toon eerste bericht

75 Reacties

Reputatie 6
Badge +5
En welke woonplaats nu ?
Ik vraag dat omdat ik weet dat formal Ziggo een andere footprint heeft als formal UPC en ik denk dat als je nu in een formal UPC gebied woont dat mogelijk een reden kan zijn. Nu is dat footprint verhaal zuiver een vooral technisch TV kijken en apparatuur verschil maar tijdens de verhuizing moeten er dan nogal op de achtergrond nogal wat zaken omgezet worden.

Maar dat heeft niets te maken met dat FTP helemaal niet werkt.
Dan denk ik eerder aan firewall of anti-virus.
Reputatie 7
Badge +14

En welke woonplaats nu ?
Ik vraag dat omdat ik weet dat formal Ziggo een andere footprint heeft als formal UPC en ik denk dat als je nu in een formal UPC gebied woont dat mogelijk een reden kan zijn. Nu is dat footprint verhaal zuiver een vooral technisch TV kijken en apparatuur verschil maar tijdens de verhuizing moeten er dan nogal op de achtergrond nogal wat zaken omgezet worden.
Maar dat heeft niets te maken met dat FTP helemaal niet werkt.
Dan denk ik eerder aan firewall of anti-virus.

Bij veranderingen in om rond het abonnement vervalt de webspace optie... daar kan ook het inlog probleem onder vallen , als TS zoals word verteld al tig applicaties heeft geprobeerd en er alleen een ander modem ,moet je normaal kunnen inloggen toch ?

@dancegirlTieneke

Ben je in de regio verhuist ? of dezelfde woonplaats ?
Naar een andere regio.
Woonde je in een woonplaats waar je altijd al Ziggo had of een voorloper er van zoals Casema , multikabel , Essent ? of in een woonplaats waar je oud UPC had ?
Ik woonde in een woonplaats waar altijd al ziggo was, voorheen home.
En welke woonplaats nu ?

Nu woon ik in Blija, noordelijker dan dat ik eerst woonde, richting Dokkum.
Badge +11

Kun je wel met je FTP programma gebruik maken van ftp://speedtest.tele2.net/ ?
Daar kun je zonder in te loggen een bestand downloaden en in de upload directory ook uploaden.
Ook geprobeerd, wil ook niet.

En dit dan?
@dancegirlTieneke welke fout melding(en) zie je in Filezilla?

Kun je wel met je FTP programma gebruik maken van ftp://speedtest.tele2.net/ ?
Daar kun je zonder in te loggen een bestand downloaden en in de upload directory ook uploaden.
Ook geprobeerd, wil ook niet.
En dit dan?
@dancegirlTieneke welke fout melding(en) zie je in Filezilla?

Er komt te staan: kan niet verbinden met de server
Reputatie 7
Badge +14
Hhmh kan ook dat ik verkeerd zit hoor als ik bovenstaande lees @dancegirlTieneke , lijkt wel of je geen verbinding uberhoupt kan maken met een FTP server en port 21 dicht staat op de een of andere manier.

Moeilijk zo 😞
Reputatie 7
@dancegirlTieneke Ik heb navraag gedaan en een update voor je:

We gaan webspace helemaal uitfaseren. Uiteindelijk zullen alle webspaces niet meer te bereiken zijn. Wanneer dat gebeurd is geen concrete periode aan te koppelen.

Bij aanpassingen in je abonnement komt de webspace te vervallen, bij alleen een verhuizing blijft het bestaan. Technische issues gaan niet meer een storingstraject in. Op verzoek verwijderen we wel accounts. De helpdesk ondersteuning is ingetrokken, voor raad en daad ben je hier op de klanten Community welkom.

In jouw geval ben je verhuist van oud-Ziggo naar voormalig-UPC gebied. Je webspace is blijven bestaan. Maar.. de webspace van oud-Ziggo kun je alleen aanpassen met verbindingen vanuit oud-Ziggo gebied. De firewall op die server is destijds zo ingesteld.

Wanneer het om een éénmalige aanpassing van je website gaat moet ik je brutaal vragen om dit te doen vanaf een Ziggo klant die je kent in oud-Ziggo gebied.

Wanneer je regelmatig je website aanpast raad ik je aan om eens naar andere online hosting te kijken, dat is het meest toekomstbestendig.
Reputatie 7
Badge +14
Dus hoe vervelend ook voor @dancegirlTieneke zat ik er toch wel goed mee , ik had al zo een vermoeden vandaar mijn vragen over de woonplaats .
Jammer voor Tieneke !
@Ronihd @dancegirlTieneke @Anne H Ziggo
Ron, Ik wist waar je naar zat te vissen, maar bemoeide me er niet mee.
Het hoge woord is er nu uit.

Jammer voor Tieneke !

Dat vind ik ook.
Wel wat puntjes.: Heeft Tieneke hier op tijd iets over te horen gekregen?
Denk het niet. Heb zelf ook een Site bij Ziggo. Nog niks gehoord.
Staat er info over de definitieve opheffing op de Site van Ziggo? Of iets over een mogelijk probleem bij verhuizing Ziggo-UPC? Niks gezien.

Zo kun je niet met je klanten omgaan.
Anne kan hier niks aan doen. Hij legt het helder uit.
Kan zo de Ziggo Site op. Dan kan iedereen het.weten. Of dit terecht is bij zo'n verhuizing? Bepaald niet!

Ziggo gaat naar mijn smaak, hier slecht met z'n klanten om.
Komt wel meer voor.
Sorry, Tieneke, deze constatering helpt je niet uit je probleem.
Gauw maar ergens anders je heil zoeken voor de Site.
Dat moet redelijk makkelijk kunnen, maar ik denk wel dat dit vragen bij je oproept.
Stel ze maar. Misschien kan ik je een beetje helpen. Veel beter is dat iemand anders in je buurt je kan helpen. Of onderschat ik je en ben je al bezig de zaak over te zetten?

Gr Han
Badge +11
Sorry hoor, maar wat een inconsequent beleid. Als je verhuist van oud-Ziggo naar oud-UPC blijft je webspace gewoon bestaan. Alleen mag je er dan niet meer bij.......want je bent nu eigenlijk UPC-klant geworden, ook al heet dat tegenwoordig ook Ziggo en heb je nog gewoon hetzelfde contract.
Reputatie 7
Badge +14

Jammer voor Tieneke !
Dat vind ik ook.
Staat er info over de definitieve opheffing op de Site van Ziggo? Of iets over een mogelijk probleem bij verhuizing Ziggo-UPC? Niks gezien.

Kan zo de Ziggo Site op. Dan weet iedereen het.

Komt wel meer voor.
Dat moet redelijk makkelijk kunnen, maar ik denk wel dat dit vragen bij je oproept.
Stel ze maar. Misschien kan ik je een beetje helpen. Beter is dat iemand anders in je buurt je kan helpen.

Gr Han

Er word wel op de site aangegeven als je voor een bepaalde datum webspace had dit blijft bestaan https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/webspace/

Wat alleen niet terug te vinden is dat als er een wijziging plaatsvind het wegvalt en dat is een slechte zaak. Lijkt me dan ook een sterk punt dat een van de moderators daar zorg voor gaat dragen , @Anne H Ziggo ?

E @efok de verhuizing van oud ziggo naar oud upc is een technische wijziging daar schijnen nog 2 verschilleden footprints te bestaan en valt dus onder een wijziging en dan vervalt je webspace toegang, maar blijft wel bestaan.

Dit is dus een erfenis van de fusie UPC Ziggo waarbij jammer genoeg is gebleken dat het geen fusie was maar een overname door UPC waar Ziggo het maar moest slikken.......
Badge +11
@efok de verhuizing van oud ziggo naar oud upc is een technische wijziging daar schijnen nog 2 verschilleden footprints te bestaan en valt dus onder een wijziging en dan vervalt je webspace toegang, maar blijft wel bestaan.

Dit is dus een erfenis van de fusie UPC Ziggo waarbij jammer genoeg is gebleken dat het geen fusie was maar een overname door UPC waar Ziggo het maar moest slikken.......

Men had er ook naar kunnen streven het beste uit beide werelden te behouden, en 1 lijn te trekken. We zijn bijna 4 jaar verder sinds die fusie.
@dancegirlTieneke Ik heb navraag gedaan en een update voor je:

We gaan webspace helemaal uitfaseren. Uiteindelijk zullen alle webspaces niet meer te bereiken zijn. Wanneer dat gebeurd is geen concrete periode aan te koppelen.

Bij aanpassingen in je abonnement komt de webspace te vervallen, bij alleen een verhuizing blijft het bestaan. Technische issues gaan niet meer een storingstraject in. Op verzoek verwijderen we wel accounts. De helpdesk ondersteuning is ingetrokken, voor raad en daad ben je hier op de klanten Community welkom.

In jouw geval ben je verhuist van oud-Ziggo naar voormalig-UPC gebied. Je webspace is blijven bestaan. Maar.. de webspace van oud-Ziggo kun je alleen aanpassen met verbindingen vanuit oud-Ziggo gebied. De firewall op die server is destijds zo ingesteld.

Wanneer het om een éénmalige aanpassing van je website gaat moet ik je brutaal vragen om dit te doen vanaf een Ziggo klant die je kent in oud-Ziggo gebied.

Wanneer je regelmatig je website aanpast raad ik je aan om eens naar andere online hosting te kijken, dat is het meest toekomstbestendig.

Hartelijk bedankt voor de info. Ik ben eigenlijk bijna dagelijks met de site bezig om hen up to date te houden, maar dat kan dus helaas niet meer. In ieder geval bedankt voor de hulp. 🙂.

Jammer voor Tieneke !
Dat vind ik ook.

Kan zo de Ziggo Site op. Dan weet iedereen het.

Komt wel meer voor.
Stel ze maar. Misschien kan ik je een beetje helpen. Beter is dat iemand anders in je buurt je kan helpen.

Gr Han

Er word wel op de site aangegeven als je voor een bepaalde datum webspace had dit blijft bestaan https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/webspace/

Wat alleen niet terug te vinden is dat als er een wijziging plaatsvind het wegvalt en dat is een slechte zaak. Lijkt me dan ook een sterk punt dat een van de moderators daar zorg voor gaat dragen , @Anne H Ziggo ?

E @efok de verhuizing van oud ziggo naar oud upc is een technische wijziging daar schijnen nog 2 verschilleden footprints te bestaan en valt dus onder een wijziging en dan vervalt je webspace toegang, maar blijft wel bestaan.

Hartelijk bedankt voor alle hulp, zal kijken of iemand mij kan helpen met een nieuwe site.
Iedereen hartelijk bedankt voor de hulp, ben ik erg blij mee. Helaas zat ik wel een andere site op moeten zetten, zal kijken of ik iemand in de buurt kan vinden. Fijne kerst dagen en een goed 2019.
Reputatie 7
Iedereen hartelijk bedankt voor de hulp, ben ik erg blij mee. Helaas zat ik wel een andere site op moeten zetten, zal kijken of ik iemand in de buurt kan vinden. Fijne kerst dagen en een goed 2019.Bedankt dat je het zo sportief oppakt! Ik wens je ook super fijne feestdagen, en bij wijze van service ben je hier op de Community altijd welkom voor begeleiding en tips over het maken van een nieuwe site! Jij ook fijne feestdagen :)

Voor de mensen die meelezen; natuurlijk zie ik het hiaat in onze informatie voorziening en heb ik dat samen met die specifieke firewall situatie opnieuw intern aangekaart. Met de feestdagen voor de boeg verwacht ik pas in januari een inhoudelijke reactie. Tieneke heeft op korte termijn een oplossing nodig, dus draaide ik er niet omheen en gaf het meest toekomst bestendige advies; ga over op een andere webhoster.
Hoe kan ik mijn site, die in html is opgemaakt, verhuizen naar een andere host?? Ik weet hoe ik de site moet bijhouden e.d., maar verder heb ik er niet veel verstand van.
Hallo Tieneke,

Belofte maakt schuld. Hier gaan we.

Het makkelijke verhaal.
  1. Kies een geschikte Web Site Hosting Service; daarbij registreer je een domeinnaam voor de Site en sluit je een abo af voor het hosten van je Site. Het instap abo zal wel genoeg zijn voor je technisch eenvoudige Site; je hebt wel veel foto's; zou een probleempje kunnen geven met de opslagcapaciteit van het laagste abo- gewoon proberen evt upgrade als nodig
  2. je krijgt een Account en de hostname van een ftp Server. Net als bij Ziggo het geval was, maar niet meer werkt nu.
  3. je duwt de documenten van je Site met ftp naar de nieuwe host & klaar is kees- misschien op een klein makkelijk te fixen dingetje na.
Het lastigste is het kiezen van een hosting provider en van een domeinnaam.

We beginnen met de domeinnaam. Daarover moet je nadenken.
northerncountrydancersfriesland.nl zal wel vrij zijn, maar vind je dat wel ok?
ncdf.nl kan ook vrij zijn. Of misschien niet. Etc.
Kies een handige naam. dancersfriesland bv. Je krijgt meestal ook meteen 1 of meer Email adressen.
Wat denk jij van Tieneke@northerncountrydancersfriesland.nl? Mwah.
Het registreren van zo'n naam gaat via de Web Site van de Hosting provider die je kiest.

Er zijn veel hosting Providers in NL.
En er is natuurlijk een vergelijkings Site.
https://www.webhosters.nl/
Duizelt je het al?

Mij lijkt Vimexx wel ok & niet erg duur. Gebruik zelf geen hosting service voor mijn Sites. Dat doe ik zelf met Servers thuis.
https://www.vimexx.nl/

Let op: er wordt ook wel een Site en domain verhuizings-service geleverd.
Dat werkt alleen tussen 2 hosting providers en is niet van toepassing op je Site bij Ziggo.

Kun je hier al wat verder mee? Leuk voor tussen kerst en oud en nieuw, toch.

Gr Han
Hallo Tieneke,

Het makkelijke verhaal.
  1. Kies een geschikte Web Site Hosting Service; daarbij registreer je een domeinnaam voor de Site en sluit je een abo af voor het hosten van je Site. Het instap abo zal wel genoeg zijn voor je technisch eenvoudige Site; je hebt wel veel foto's; zou een probleempje kunnen geven met de opslagcapaciteit van het laagste abo- gewoon proberen evt upgrade als nodig
  2. je krijgt een Account en de hostname van een ftp Server. Net als bij Ziggo het geval was, maar niet meer werkt nu.
  3. je duwt de documenten van je Site met ftp naar de nieuwe host & klaar is kees- misschien op een klein makkelijk te fixen dingetje na.

Kies een handige naam. dancersfriesland bv. Je krijgt meestal ook meteen 1 of meer Email adressen.
Het registreren van zo'n naam gaat via de Web Site van de Hosting provider die je kiest.

Duizelt je het al?

Mij lijkt Vimexx wel ok & niet erg duur. Gebruik zelf geen hosting service voor mijn Sites. Dat doe ik zelf met Servers thuis.

Dat werkt alleen tussen 2 hosting providers en is niet van toepassing op je Site bij Ziggo.

Gr Han

Nieuwe web hosting en domeinnaam gelukt en kan inloggen bij ftp, nu nog een klein dingetje, (zal wel dommigheid zijn van mij) er komen diverse mappen tevoorschijn, maar welke moet ik hebben?? Denk zelf Public ftp en dan incoming file folder, klopt dat?

Hallo Tieneke,

Het makkelijke verhaal.

Duizelt je het al?

Gr Han
Nieuwe web hosting en domeinnaam gelukt en kan inloggen bij ftp, nu nog een klein dingetje, (zal wel dommigheid zijn van mij) er komen diverse mappen tevoorschijn, maar welke moet ik hebben?? Denk zelf Public ftp en dan incoming file folder, klopt dat?

Is al klaar en gelukt, moet nog wel aanpassen, want de upload is niet helemaal goed overgekomen. Bedankt weer voor de hulp!!! www.northerncountrydancersfriesland.nl
Top Tieneke! Goed 2019,
Han
Reputatie 6
Badge +5
Ziet er al heel goed uit Tieneke.
Alvast een gezond goed 2019 toegewenst!
Hallo Tieneke,
Daar ben ik weer even.
Keek ff naar de Home Page van je nieuwe Site.
Die is prima.
Als je een Klik geeft op oude filmpjes dan word je doorgestuurd naar de Site bij Ziggo.
Kijk na de klik maar naar de Url in het 'address field' van je Web Browser.
Dat komt hierdoor in index.html:

Bij href= moet http://members.home.nl/deelstra/ weg.
Wellicht zitten er elders ook nog wel wat meer van dit soort zogenaamde absolute verwijzingen naar de Ziggo Site. Hou dit in de gaten.

Gr Han

NOOT. HTML code kan niet makkelijk worden opgenomen in een reaktie.
Het moet helaas met een Image.
Reputatie 7
Nieuwe web hosting en domeinnaam gelukt en kan inloggen bij ftp, nu nog een klein dingetje, (zal wel dommigheid zijn van mij) er komen diverse mappen tevoorschijn, maar welke moet ik hebben?? Denk zelf Public ftp en dan incoming file folder, klopt dat?Je bent echt goed bezig geweest, petje af. Voor de mensen die in de toekomst meelezen met dit topic: bij de meeste webhosters moet je de web-bestanden in de map Public_Html zetten. Check de online hulp van je hostingpakket om zeker te zijn.

Is al klaar en gelukt, moet nog wel aanpassen, want de upload is niet helemaal goed overgekomen. Bedankt weer voor de hulp!!! www.northerncountrydancersfriesland.nlDat ziet er goed uit. Je kan nu ook in je hosting pakket nieuwe e-mail adressen aanmaken. Bijvoorbeeld tineke@northerncountrydancersfriesland.nl of info@northerncountrydancersfriesland.nl etc. Dat is ook wel een leuke bijkomstigheid.

Aan iedereen die hierbij betrokken is geweest: bedankt voor jullie positiviteit. Dat is niet vanzelfsprekend, maar echt jullie verdienste! 🙂
Reputatie 7
Badge +35
@Anne H Ziggo schreef in een ander topic: "Er kan iets mis zijn met de koppeling tussen het e-mail account en het webspace account. Die zijn gesynchroniseerd. Wanneer jij het wachtwoord van het bijbehorende e-mail account aanpast (naar iets eenvoudigs, probeer eens zonder speciale tekens om mee te beginnen) moet webspace ook weer met die login gegevens te benaderen zijn."

En hierna was de webspace weer te bereiken.

Reageer