Vraag

Webspace via FTP werkt niet meer na verhuizing en nieuwe modem

• 14 december 2018
  • 75 Reacties
  • 2941x Bekeken

Het lukt mij niet om, na onze verhuizing, in te loggen op een FTP server, gebruik gewoon dezelfde inlog gegevens als anders. Wat kan ik doen??

75 Reacties

Reputatie 7
Hoi @dancegirlTieneke
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Dit zijn de huidige instellingen, er is in de tijd het één en ander gewijzigd.

Webspace bekijken
Het adres van je Webspace is gerelateerd aan de benaming (domeinnaam) van je e-mailadres. Stel dat je e-mailadres bij Ziggo jan@ziggo.nl is, dan is het adres van je website: http://members.ziggo.nl/jan. Of als je e-mailadres bij Ziggo piet@home.nl is, dan is het adres van je website: http://members.home.nl/piet.

Webspace beheren
Webspace werkt alleen nog als je het al vóór 13 april 2015 had. Gebruik hiervoor een FTP-programma. Je hebt hiervoor de volgende gegevens nodig :
  • servernaam: homedrive.ziggo.nl
  • gebruikersnaam: (je volledige e-mailadres)
  • wachtwoord: (het wachtwoord van je e-mailadres)
  • poort: 21
Lukt het zo?
Helaas, nog steeds niet.
Welke ftp Client gebruik je?
Evt bekijken of ie in 'Passive' Mode staat.
Gr Han
Reputatie 7
Badge +14
Het lukt mij niet om, na onze verhuizing, in te loggen op een FTP server, gebruik gewoon dezelfde inlog gegevens als anders. Wat kan ik doen??

Op welke ftp server wil je inloggen ? op die website ? van jezelf zoals @EnergieBoy benoemt of is het een FTP server elders ?
@Ronihd Het Topic heet Webspace. Maar je kunt gelijk hebben, dat het hier niet over Ziggo Webspace gaat...... Ik dacht daar ook meteen aan. Dat horen we dan nog wel.
Welke ftp Client gebruik je?
Evt bekijken of ie in 'Passive' Mode staat.
Gr Han

Ik gebruik ACE FTP3 en kan daar niet vinden of hij in Passive mode staat.

Het lukt mij niet om, na onze verhuizing, in te loggen op een FTP server, gebruik gewoon dezelfde inlog gegevens als anders. Wat kan ik doen??Op welke ftp server wil je inloggen ? op die website ? van jezelf zoals @EnergieBoy benoemt of is het een FTP server elders ?

ACE FTP 3 voor de website van mijzelf.
Reputatie 7
Badge +35
Bij welke webhosting ben je?
Daar zouden de gegevens bekend moeten zijn.

Ben je verhuist van webhosting of zelf verhuist naar een ander adres of verhuist van provider?
Daar zouden de gegevens bekend moeten zijn.

Het lukt mij niet om, na onze verhuizing, in te loggen op een FTP server, gebruik gewoon dezelfde inlog gegevens als anders. Wat kan ik doen??Ben je verhuist van webhosting of zelf verhuist naar een ander adres of verhuist van provider?

Ben gewoon zelf verhuisd, zit nog steeds bij Ziggo.
Reputatie 7
Badge +35
Bij Ziggo, daar ben ik al jaren bij.
Reputatie 7
Badge +35
Waar staat je website?
Wat is je website adres?
Waar staat je website?
Wat is je website adres?

http://members.home.nl/deelstra
Reputatie 7
Badge +35
Die doet het goed.

heb je een nieuw modem gehad bij de verhuizing?
Welk modem heb je nu in gebruik?
Die doet het goed.

heb je een nieuw modem gehad bij de verhuizing?
Welk modem heb je nu in gebruik?

Heb een nieuwe modem gekregen van Ziggo. Dit nummer staat er op TG2492L G-ZG

er staat er op TG2492L G-ZG
Ik gebruik ACE FTP3 en kan daar niet vinden of hij in Passive mode staat.

Zo te zien staat die standaard in Passive Mode. Dat kan dus niet het probleem zijn.
Gr Han
Reputatie 7
Badge +14
@dancegirlTieneke

Heb je tijdens je verhuizing een verandering in je abonnement gekregen/genomen ?

@Be rt @hanh was het niet zo als dit idd zo is dat de webspace mogelijkheid vervalt ?

( blijft wel bestaan maar dan kan je er niks meer mee )

Of vergis ik me nu ? ik weet het gewoon niet echt zeker maar dacht dat een keer mee te hebben gekregen ?
Voor degenen die al een website hadden, blijft het bestaan. Er kunnen zich geen nieuwe mensen aanmelden.
Reputatie 7
Badge +14
Voor degenen die al een website hadden, blijft het bestaan. Er kunnen zich geen nieuwe mensen aanmelden.

Ja dat is mij idd bekend , maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat als er iets in je abbo veranderd de mogelijkheid weg gaat ? maar dat weet ik niet zeker 😞 vraag aan @Be rt en @hanh

Maar is het zo dat je iets heb veranderd ? aan je abbo ?

Wil je uiteraard niet laten schrikken hoor !! als ik ongelijk heb neem me dan niet kwalijk.
Wat Ron zegt klopt geloof ik wel. Alleen dan zou je ook verwachten dat de Site niet meer bereikbaar is. Een bereikbare Site die je niet meer kunt aanpassen is eh...wat vreemd.

@dancegirlTieneke
Het meest voor de handliggend is: klopt het password?
Kijk je nog naar Email voor je @home Email address?

Gr Han
Reputatie 7
Badge +14
Wat Ron zegt klopt geloof ik wel. Alleen dan zou je ook verwachten dat de Site niet meer bereikbaar is. Een bereikbare Site die je niet meer kunt aanpassen is eh...wat vreemd.

@dancegirlTieneke
Het meest voor de handliggend is: klopt het password?

Gr Han

Dat zou zeker vreemd zijn maar dat kan ik me ook vaag herinneren , blijft wel bestaan maar dan kan je er niks meer mee , maar weet ik niet echt zeker
Wat ik was vergeten, dat ik op het vorig adres, er een sidecom router tussen had, maakt dat ook verschil??
Ik vroeg:

Die Sitecom Router heeft er niks mee te maken.
Gr Han
Reputatie 7
Kan je anders ff checken of UPnP aan staat?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/

en kijk bij UPnP rechtsonder de pagina, inloggegevens staat onderop modem
Ik kan gewoon bij mijn mail van @ home kijken.

Reageer