Beantwoord

Websites en ip's in 40.x.x.x range niet te benaderen via Ziggo netwerk

  • 30 maart 2019
  • 186 Reacties
  • 6598x Bekeken


Toon eerste bericht

186 Reacties

@Mark Ziggo Is de route al gewijzigd dan als ik naar de trace van @Sallizzious kijk dan is deze het zelfde als met de omleiding.

De route die ik zelf heb werkt maar is anders dan de route waar ik problemen mee had kon geen trace van mezelf vinden tijdens de omleiding dus weet niet of dat nog ongewijzigd is.

mijn-econnect.nl oude niet werkende route.
3 vnn-rc0001-cr101-xe-0-2-1-0.core.as9143.net (213.51.188.216)
4 asd-rc0001-cr101-be104-2.core.as33915.net (213.51.6.24)
5 nl-ams14a-ri1-ae50-0.aorta.net (213.51.64.58)

mijn-econnect.nl route op het moment.
3 amr-rc0011-cr102-xe-5-0-3-0.core.as9143.net (213.51.191.94)
4 asd-tr0021-cr101-be104-2.core.as33915.net (213.51.6.26)
5 nl-ams14a-ri1-ae51-0.aorta.net (213.51.64.186)


ibinder.nl oude niet werkende route
3 amr-rc0011-cr102-xe-0-2-1-0.core.as9143.net (213.51.188.218)
4 asd-tr0021-cr101-be104-2.core.as33915.net (213.51.6.26)
5 nl-ams14a-ri1-ae51-0.aorta.net (213.51.64.186)

ibinder.nl route op het moment.
3 vnn-rc0001-cr101-xe-5-0-3-0.core.as9143.net (213.51.191.92)
4 asd-tr0021-cr101-be1-2.core.as33915.net (213.51.4.21)
5 nl-ams14a-ri1-ae51-0.aorta.net (213.51.64.186)

Reputatie 1
@Mark Ziggo en @T0x1c Kan het zijn dat de route eerder vannacht is omgezet? Als ik de werkende, omgeleide (van 17 april) traceroute naast die van vanochtend (06.58 uur) zet, dan is er wel verschil.


@Sallizzious Als je goed kijkt dan is het het zelfde tot je het msn netwerk bereikt behalfe dan dat je 2x over de zelfde hop gaat?
Reputatie 1
@T0x1c Inderdaad, maar ik laat @Mark Ziggo graag een reactie geven op onze vragen over de omleiding en/of herstelroute.
Reputatie 7
@Mark Ziggo Is de route al gewijzigd dan als ik naar de trace van @Sallizzious kijk dan is deze het zelfde als met de omleiding.

De route die ik zelf heb werkt maar is anders dan de route waar ik problemen mee had kon geen trace van mezelf vinden tijdens de omleiding dus weet niet of dat nog ongewijzigd is.

In hoeverre de omleiding in de trace terug te zien is weet ik niet, maar onze specialisten hebben me verzekerd dat de omleiding momenteel niet meer actief is. Er waren ook een aantal grote zakelijke klanten getroffen en daarvan hebben we vanochtend ook positieve geluiden van gekregen.

Ik neem aan dat de problemen definitief zijn opgelost en dat ook de toekomstige nieuwe kaarten deze fix meteen al bevatten, want dit was nog maar de eerste ronde.
Andere Routes is niet raar. Is dagelijkse praktijk.
Als ze maar goed aankomen en geen bijzonder gezeik geven.
Zoals in dit Topic eerst het geval was: Route ok meer response waardeloos.
Er was dan ook iets bijzonders aan de hand.
Mark heeft dit volhardend weten op te lossen. Niet zelf, maar richting Network Engineers, die klachten konden bundelen. Zonder gegevens over het probleem, kom je nergens.
Goed zo. Een heel mooi Topic dit. Oplossing duurde even helaas.
Logisch. Het was een hele lastige.
@hanh Andere route is niet raar nee maar zolang de route niet veranderd in een route die met 100% zekerheid over die nieuwe kaarten gaat of de bestaande route over die nieuwe kaarten valt er weinig te zeggen of het opgelost is of niet.

Maar laten we hopen van wel.
Wederom kan ik niet op econnect.nl of ncoi.nl komen, meer mensen hier last van?
Hm. Het zal toch niet waar zijn?
Even een tracert laten zien van econnect.nl
Plaatje 1 laat de mijne zien in een Cmd Window en die is ok.
Plaatje 2 is een trace vanuit de ConnectBox; dat kan ook als je die hebt.
Ik kan de Site bereiken in mijn Browser.
Reputatie 7
Wederom kan ik niet op econnect.nl of ncoi.nl komen, meer mensen hier last van?
Kun je traceroutes sturen net als de vorige keer? En sinds wanneer is dit weer begonnen?

En ontvang jij ook weer meer klachten van studenten @Opleidingen?
Reputatie 1
Ik heb inmiddels drie verschillende Ziggo aansluitingen geprobeerd zowel gisterenavond als nu en bij allemaal werkt www.ncoi.nl en mijn-econnect.nl gewoon naar behoren alleen de trace is wel bij allemaal anders. Waar ze bij de vorige issue allemaal na 104.44.16.139 fout liepen op hop 8 lopen ze nu via verschillende routers.

Er zijn dus wel diverse changes aangebracht in de hele routering maar voor de drie onderstaande subnets lijkt dat tot op heden nog geen issue voor de Azure websites in de 40.0.0.0/8 range te geven.

Mogelijk zijn er anderen welke ook andere traces hebben waar het wel fout loopt?

Groet
Gert Jan


Source Subnet : 82.72.192.0




Source Subnet : 85.147.189.0




Source Subnet : 213.127.25.0

Reageer