Beantwoord

Websites en ip's in 40.x.x.x range niet te benaderen via Ziggo netwerk

  • 30 maart 2019
  • 186 Reacties
  • 5436x Bekeken


Toon eerste bericht

186 Reacties

@Mark Ziggo
het lijkt te zijn opgelost.
Mijn dank is groot.👍🏻
Reputatie 1
Badge
@Mark Ziggo
Dank!

Het lijkt inderdaad te zijn opgelost. Op kantoorlocatie werkte website afgelopen dagen www.ibinder.nl redelijk stabiel, maar toen nog niet vanaf thuislocatie (Houten). Heb net gebeld en daar lijkt het nu ook goed te werken.

Wat me verder opvalt is dat de trace route vanaf kantoor veel sneller tot stand komt in vergelijking met eerdere testen.

Onderstaand 2x traceroute naar www.ibinder.nl en www2.ibinder.com

www.ibinder.nl



www2.ibinder.com

Reputatie 1
Badge
@Mark Ziggo
Mocht blijken dat de oorzaak is opgelost, zou je de oorzaak dan willen delen? Graag deel ik dit ter lering met ons technisch team in Zweden. Bij voorbaat dank!
Omleiding (en oplossing?)! De hoofdverdachte in dit probleem is inmiddels buitenspel gezet door onze specialisten en we zijn benieuwd of de problemen nu ook verholpen zijn.

Kunnen jullie dit testen?
  • Is de probleemwebsite/server weer goed te bereiken
  • Graag ook een nieuwe traceroute naar de website/server bijvoegen waar je problemen mee had/hebt
@Dirkson @Daantje21 @Musky @ruper015 @MarcelDevG @T0x1c @TimHagg @Adrie Brasser @Vince1967 @nadine.bakker @Sallizzious @Eef47 @Olisto


Ook hier de website van econnect binnen enkele seconden geladen! Heel fijn dat het opgelost is.
Super! Ik vraag onze gebruikers het nog eens te proberen!
Reputatie 1
@Mark Ziggo Mijn IT-verstand blijkt toch voldoende te zijn, want zie hier alsnog de nieuwe traceroute (trace complete na regel 30):

De sfeer wordt hier steeds beter.
Topic of the year?
Reputatie 1
@hanh Haha, zo kan je het zien idd. Ik denk eerder in de lijn van 'kan je nagaan hoe hoog de frustratie was opgelopen'...

Topic of the year? Ik stem 👍🏻.
Reputatie 1
Is inderdaad een interessant topic geworden gezien het heel Ziggo lijkt te raken.
Als ik de traces van probleemgevallen controleer met de nieuwe traces liep hij van



en nu



Ben er zeker blij mee maar de change lijkt ook overdag te zijn doorgevoerd en zal wel dusdanig ernstig zijn dat het niet kon wachten. Hopelijk komt @Mark Ziggo nog met een root cause.

Apart is wel dat diverse andere traces welke ik probeer nog allemaal over de 213.51.6.30 lopen en enkel 40.0.0.0/8 nu een andere weg volgt.

Ben benieuwd😉
Groet
Gert Jan
Hoor net van het thuisfront dat de irisco app het weer doet of WiFi!!
Reputatie 7
Toelichting (voor zover ik de stof begrijp en kan vertalen in normaal Nederlands):

De root-cause is nog niet gevonden. Aan de hand van de 'starttijd' van deze problemen en de regio waaruit de berichten kwamen (achter 3 centrales) verdenken ze één specifieke verandering in ons netwerk welke rond die datum is uitgevoerd. Card type A is omgeruild voor card type B.

Nu hebben ze alle verkeer richting Microsoft servers in de reeks 40.64/10 omgeleid via een andere route waarmee ze de nieuwe cards omzeilen. De vraag was natuurlijk of dat het probleem ook op zou lossen en gezien de reacties hier is dat gelukt.

Dus we hebben een idee waar het probleem zit, maar nog niet wat het probleem exact is. Dat zal verder wel uitgezocht worden terwijl jullie er geen last meer van hebben.
Ook hier werken de websites waar eerder problemen mee waren weer.
Reputatie 1
@Mark Ziggo Dank voor de opheldering

Ik weet niet of het helpt maar bijgaand nog een paar reeksen waar we van weten dat het fout ging waar het nu weer goed loopt.

82.72.192.x
84.107.136.x
84.107.207.x
85.147.189.x
213.127.67.x
Ook hier lijkt alles weer goed te werken.
Reputatie 1
Risco werkt weer!
Omleiding (en oplossing?)! De hoofdverdachte in dit probleem is inmiddels buitenspel gezet door onze specialisten en we zijn benieuwd of de problemen nu ook verholpen zijn.

Kunnen jullie dit testen?
  • Is de probleemwebsite/server weer goed te bereiken
  • Graag ook een nieuwe traceroute naar de website/server bijvoegen waar je problemen mee had/hebt
@Dirkson @Daantje21 @Musky @ruper015 @MarcelDevG @T0x1c @TimHagg @Adrie Brasser @Vince1967 @nadine.bakker @Sallizzious @Eef47 @Olisto



Bij mij werkt het weer naar behoren
Ook bij mij werkt het weer! Dank!
De root cause zou kunnen liggen aan een verkeerd ingestelde MTU of in een van de hosts onderweg.
Probeer eens een MTU path discovery (in de router)om te kijken welke MTU door het gehele path wordt geaccepteerd en stel de MTU setting in de routing daarop in. . Dat heeft bij mij ook gewerkt toen willekeurige website helemaal niet bereikbaar waren of traag opbouwden vanwege fragmentatie van de packets.
Reputatie 1
Badge
Alles werkt nog steeds prima! Hartelijk dank aan iedereen die heeft meegedacht en meegewerkt aan het oplossen van dit probleem. Bijzonder dank aan @hanh, @Serkan Ziggo, @Mark Ziggo en Richard van Ziggo om dit probleem op te lossen.

Fijne paasdagen gewenst!

Hartelijke groet,

Dirk Boonstra
iBinder
Reputatie 7
Goedemorgen @Dirkson

Thanks voor de credits! Altijd leuk om te lezen.

Ik wil zelf @Mark Ziggo en @Richard Ziggo bedanken, zij hebben het van mij overgenomen en zijn er verder mee aan de slag gegaan 🙂!
Reputatie 7
We denken de oplossing te hebben gevonden en zullen het dataverkeer vanaf dinsdag weer over de nieuwe kaarten sturen. Natuurlijk zijn we dan stikbenieuwd of het ook werkt en daarbij hebben we jullie hulp nodig!

Wie is er dinsdag vroeg wakker?

We zijn op zoek naar vroege vogels die aanstaande dinsdag 30 april, tussen 06:00 en 08:00 de verbinding naar de probleem-websites/servers opnieuw zouden kunnen testen. Post het resultaat met een nieuwe traceroute in dit topic.

@Dirkson @Daantje21 @Musky @ruper015 @MarcelDevG @T0x1c @TimHagg @Adrie Brasser @Vince1967 @nadine.bakker @Sallizzious @Eef47 @Olisto @Opleidingen
Reputatie 1
@Mark Ziggo Geen probleem, ik zet m'n wekker wel.
Reputatie 1
@Mark Ziggo Hi Mark, 'k heb getest vóór 06.00 en na 06.00 uur; beide keren probleemloze verbinding met www.mijn-econnect.nl. Zie 2x traceroute (trace complete na regel 30).


Reputatie 7
@Sallizzious, jij bent mijn held van vandaag!

Aangezien ik van de rest geen reactie krijg ga ik ervan uit dat er geen problemen zijn opgetreden vanochtend. Mocht dat anders zijn hoor ik het graag!
Reputatie 1
@Mark Ziggo Graag gedaan. Ik ben blij voor iedereen dat (waarschijnlijk) de definitieve oplossing gevonden is en alles weer naar behoren werkt.

Reageer