Beantwoord

Websites en ip's in 40.x.x.x range niet te benaderen via Ziggo netwerk

  • 30 maart 2019
  • 186 Reacties
  • 6614x Bekeken


Toon eerste bericht

186 Reacties

Bij 40.68.37.158 is normaliter alleen poort 1433 (sql) bereikbaar vanaf mijn ipnr.
40.114.243.70 zou bereikbaar moeten zijn voor iedereen op poort 80 en 443 (http/https)
code:
En nog een: zou bereikbaar moeten zijn voor iedereen via poort 443
tracert 40.118.73.208
Tracing route to 40.118.73.208 over a maximum of 30 hops
1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 10 ms 9 ms 9 ms 10.255.6.1
3 8 ms 18 ms 9 ms vnn-rc0001-cr101-xe-0-0-5-0.core.as9143.net [213.51.188.84]
4 * 22 ms * asd-rc0001-cr101-be104-2.core.as33915.net [213.51.6.24]
5 * 16 ms * nl-ams14a-ri1-ae50-0.aorta.net [213.51.64.58]
6 * 16 ms * ae61-0.amb-96cbe-1b.ntwk.msn.net [104.44.13.122]
7 * * * Request timed out.
8 * * 12 ms be-5-0.ibr06.ams06.ntwk.msn.net [104.44.16.139]
9 12 ms * * ae163-0.icr02.ams06.ntwk.msn.net [104.44.21.198]
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
Ik zag net dat 40.68.37.158 de verkeerde was, moet zijn 40.113.93.91(ook poort 1433).
Ik heb de traceroute hierboven aangepast.
Reputatie 7
Informatie gevraagd t.b.v. het onderzoek:
  • nslookup resultaten vanaf jullie locatie (waar je problemen ervaart) van de website(s) waar je problemen mee hebt! Nslookup for dummies
  • Traceroutes vanaf andere netwerken, waarbij geen problemen spelen, naar dezelfde website(s).
Hallo,

Ook hier geen verbinding meer met de RiscoCloud.com.
Is er al een oplossing?

Adrie
zou niet meer weten wat ik er aan en hoe ik het moet doen
Reputatie 1
Ik ben er inmiddels ook wel een beetje klaar mee, ben al aan het zoeken naar een andere provider.
@Musky
Ik ben er inmiddels ook wel een beetje klaar mee, ben al aan het zoeken naar een andere provider.

Besef dat je iets als dit bij elke Provider kunt meemaken.
Het hang ook af van welke Internet snelheid je wenst of een overstap naar een andere Internet Provider je op dit punt idem kan bieden.
Heb je glasvezel tot aan de deur? Of is KPN VDSL al beschikbaar in je wijk?
Etc.
Je geeft geen tracert en geen nslookup, zoals hier gevraagd.
IRISCO moet dit gewoon oplossen neem ik aan. Hoe moeilijk kan het zijn?
Desnoods in samenspraak met ziggo.
hier krijg je alleen maar ontevreden klanten mee.
Zijn ze ook druk mee bezig. Alleen het probleem is dat ziggo niet reageert. 😏
Reputatie 1
Update van de installateur:
“is nog steeds probleem bij Ziggo, wordt aan gewerkt. Heb daar geen invloed op. Maar de klachten zijn in overvloed, er zijn ook andere diensten die niet meer werken.”
Alleen 40.114.243.70 getest weet niet of rest van ips een reply geven door firewall.
Met mobile internet krijg ik standaard azure 404 Web Site not found message?
Via ziggo netwerk niet bereikbaar.

https://riscocloud.com werkt wel weer hier samen met http://www2.ibinder.com en https://mijn-econnect.nl.
http://www.ibinder.nl http://pknleersum.nl en http://40.114.243.70 niet.

Hallo Ziggo.
wij hebben een behoorlijk probleem de beveiliging van ons pand is niet meer waterdicht
de verzekering gaat hier niet mee accoord nemen jullie de mogelijke schade op de schouders?
ik zou het prettig vinden als ik even een status update kan krijgen .
met vriendelijke groet Raymond.
Bedankt voor je test, bevestigd het probleem.
De 404 pagina klopt, er hangt geen default website aan, maar het feit dat je die pagina krijgt, betekend dat die bereikbaar is.
Reputatie 4
Badge +5
@MarcelDevG
Ik heb geen problemen met bereiken van de web pagina via safari.

Wanneer ik gebruik maakt van mtr met tcp als protocol @port 80 kom ik ook op je site
sudo mtr -wzf3 --tcp --port=80 -rc 20 40.114.243.70


Eveneens met met tcp als protocol @port 443
sudo mtr -wzf3 --tcp --port=443 -rc 10 40.114.243.70


De site is niet bereikbaar via traceroute or ping

Wat me ook op valt dat je beide dezelfde begin route gebruik, Ik heb dit meerdere keren gezien.
code:
 vnn-rc0001-cr101-xe-0-0-5-0.core.as9143.net [213.51.188.84]
Bedankt, maar ik zie wel 30%-40% loss bij hop 5.
Krijg je altijd een pagina met safari, dus ook bij refresh?
Reputatie 4
Badge +5
Bedankt, maar ik zie wel 30%-40% loss bij hop 5.

Dit gebeurt bij deze link regelmatig.
Krijg je altijd een pagina met safari, dus ook bij refresh?

Ja eveneens met met https maar dan krijg ik een melding
"This site is not private" maar dat komt omdat er geen security certificate aanhangt.

Ik heb trouwens geen problemen met de andere websites die problemen geven.
Reputatie 1
Informatie gevraagd t.b.v. het onderzoek:
  • nslookup resultaten vanaf jullie locatie (waar je problemen ervaart) van de website(s) waar je problemen mee hebt! [url-custom=http://www.steves-internet-guide.com/using-nslookup/] Nslookup for dummies[/url-custom]
  • Traceroutes vanaf andere netwerken, waarbij geen problemen spelen, naar dezelfde website(s).

https://Zo bedoel je? Dit is vanaf thuis via WiFi, 4 g geen issues en verder op her werk via WiFi wel verbinding maar door IT restricties kan ik daar weinig uithalen.
Maar nu een andere vraag. Kennelijk is er rond de 26e maart “iets” gebeurd waardoor wij deze problemen ervaren is er rond die tijd misschien iets terug te halen?

Loss op tussengelegen hops zegt niks.
Kijk alleen naar de Target Host.
Die moet 0% loss geven. .....................

..... of -paradoxaal genoeg- 100% loss.
als ie helemaal niet op ping requests reageert bij een trace mbv ping.

Dat maakt de interpretatie van route traces er niet makkelijker op.
Het is dan ook een zeer beperkt hulpmiddel.

Route traces met andere Packets dan ping/ICMP Echo is dan ook een zinvolle bezigheid.
@T0x1c en @jarielcapitain doen dit vlgs mij. Niet voor niets.
Reputatie 1
Het is akelig stil hier, heeft iedereen de hoop opgegeven? Of het alarmsysteem het raam uitgegooid?
Er is geen update van de Mods die het probleem onder hun hoede hebben.
Dan is er nog geen nieuws over het onderzoek dat Ziggo ism Liberty Global aan het uitvoeren is.
Dit lastige probleem is iets wat extra tijd nodig heeft om opgelost te kunnen worden.
Een voordeel is dat er andere Topics zijn met meldingen over gelijksoortige problemen met de bereikbaarheid van andere Servers. Die Topics konden aan elkaar worden geknoopt tgv de opmerkzaamheid van Ziggo klanten met expertise op het terrein, die reageerden in die Topics. Ik heb dat in ieder geval gedaan.
Dit alles verhoogt het besef van urgentie & het levert meer gegevens op die kunnen leiden tot een oplossing. Dat wil niet zeggen dat de tijd die nodig is voor het vinden van die oplossing daardoor altijd heel veel korter kan worden.
Liever wel.
Han
www.smartsd.com
View this email in your browser

Betreft: Storing Ziggo netwerk RISCO Cloud - 12 april 2019

Geachte relatie,

We willen u via deze weg informeren dat er momenteel een storing is op het Ziggo netwerk, waardoor het mogelijk is dat RISCO panelen geen verbinding kunnen maken met de RISCO cloud.

Technici van RISCO zijn het probleem aan het analyseren. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Het SmartSD Support Team
NL: +31(0)76-579 2577 | B: +32(0)3 369 80 80 | E: support@smartsd.com | W: www.smartsd.com
Copyright ©️ 2019 SmartSD, All rights reserved.
U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u zich heeft ingeschreven op onze website.

Want to change how you receive these emails?
You can update your preferences or unsubscribe from this list


Die melding kreeg ik van mijn leverancier.....wachten dus maar lijkt mij. Via 4G werkt alles gewoon via de app. Het paneel kan alleen via het ziggo netwerk dus geen verbinding met de risco cloud maken.

Reageer