Beantwoord

Websites en ip's in 40.x.x.x range niet te benaderen via Ziggo netwerk

  • 30 maart 2019
  • 186 Reacties
  • 6588x Bekeken


Toon eerste bericht

186 Reacties

gisteravond een andere app gedownload van de riscogroup.
eerst deed hij het wel maar helaas vanochtend niet meer.
zelfde problemen.
straks geprobeerd en dan doet hij het wel🤔
is mss proberen waard.https://play.google.com/store/apps/details?id=com.riscogroup.bluesecurity&hl=en_US
Reputatie 1
Ik heb net contact gehad met degene die het alarm heeft geïnstalleerd omdat mijn paneel al sinds gisteren offline is.
hij heeft risco gebeld, zijn meerdere Ziggo klanten die problemen hebben met WiFi. Is doorgezet naar IT afdeling van Risco
Sinds enkele weken heb ik problemen om vanaf mijn ziggo aansluiten een aantal IPNr's te bereiken. Dit ging gedurende jaren prima, maar nu opeens niet meer.
Deze ipnrs zijn van servers binnen Microsoft Azure. De problemen zijn alleen vanaf mijn Ziggo aansluiting, via KPN of T-Mobile werkt het wel.
Het is niet dat er helemaal niet geconnect kan worden, het is meer dat 95% van de pakketjes niet doorkomt.
Dit gebeurt met meerdere computers vanaf deze aansluiten met verschillende operating systems (Windows/IOS/MACos/Android).
Op sommige ipnrs zit binnen Azure wel een firewall, maar daar is mijn publieke IPNr aan toegevoegd. Nogmaals, dit heeft jarenlang (3+) goed gewerkt.
Volgends de support afdeling van Microsoft Azure ligt het niet bij hun, omdat het vanaf andere netwerken (KPN/T-Mobile) wel werkt. Ook zien zij geen andere gelijkwaardige storingen. De helpdesk van Ziggo kan ook niets doen omdat het 'buiten hun expertise' ligt.
Sinds gistermiddag zijn er nog enkele IPNrs bijgekomen..,
Niet alle IPNrs zijn publiek beschikbaar (bv SQL Server/RDP), maar bijvoorbeeld 40.114.243.70 op poort 80 & 443 wel.
De kabelmodem staat in bridge mode. De router (draytek) heb ik al eens vervangen door de vorige, zelfde resultaat. Er zijn geen recente config veranderingen geweest. Er is geen firewall op uitgaand verkeer.

Wie o wie heeft een idee… ?
Ik denk dat mijn storing hetzelfde is als dit. Sinds 2 weken problemen met sites en servers in Microsoft Azure.
Volgends mij is er gewoon een routingsprobleem bij ziggo naar azure (NorthEurope & WestEurope regions).
Ik hoor meer mensen met dit probleem, alleemaal met een ziggo verbinding
Het is echt ongelofelijk dat dit gebeurt en zo lang blijft duren!.
Het is echt ongelofelijk dat dit gebeurt en zo lang blijft duren!.

@MarcelDevG
Er zit ergens een adminstratieve fout in de Internet Routers van vermoedelijk Liberty Global. Of er rammelt er een qua hardware.
Het is niet ongelooflijk dat dit gebeurt, maar vaak gewoon een gevolg van menselijk falen. Waar wij allemaal last van hebben.
Dat het wat langer duurt is te begrijpen.
  • eerst zijn meldingen nodig die evt aan elkaar kunnen worden geknoopt na analyse
  • alleen op basis daarvan er is een goede Case mogelijk richting Network Engineers
  • die moeten soms een speld in een hooiberg onderzoeken
Het verschijnsel doet zich overigens niet voor vanuit alle Ziggo Domains.
Ik kan bv de gemelde probleem-hosts prima bereiken.
Reputatie 7
Goedemiddag @Dirkson

Mijn collega heeft je vandaag telefonisch benaderd en helaas niet bereikt. Hij heeft mij verzocht om contact met je te zoeken en ook ik krijg je niet te pakken op je mobiele telefoonnummer. Daarom probeer ik het via deze weg.

Er zijn gisteravond na 22.00 uur enkele aanpassingen gedaan en zijn vraag is of ik weer bij jou kan informeren of je nog steeds problemen ervaart. Hij kan je vrijdag weer telefonisch benaderen, heel misschien morgenavond.

We zien je reactie graag tegemoet!
Reputatie 1
Badge
Goedemiddag @Dirkson

Mijn collega heeft je vandaag telefonisch benaderd en helaas niet bereikt. Hij heeft mij verzocht om contact met je te zoeken en ook ik krijg je niet te pakken op je mobiele telefoonnummer. Daarom probeer ik het via deze weg.

Er zijn gisteravond na 22.00 uur enkele aanpassingen gedaan en zijn vraag is of ik weer bij jou kan informeren of je nog steeds problemen ervaart. Hij kan je vrijdag weer telefonisch benaderen, heel misschien morgenavond.

We zien je reactie graag tegemoet!


Ha @Serkan Ziggo, ik sta vandaag op een beurs en mis hierdoor soms een oproep. Ik heb gezien dat jullie hebben gebeld. Top!

Ik heb vandaag www.ibinder.nl nog niet bezocht via mijn Ziggo verbindingen. Zodra ik vanavond thuis ben, kan en zal ik het testen.
Ik kan iig www.ibinder.nl vanaf mijn Ziggo lijn nog niet bereiken… (15:12)
@hanh
Ik vind het wel ongelovelijk omdat met goede monitoring dit soort problemen goed op te merken zijn. Als gebruiker van een 'consumenten lijn' is het heel moeilijk duidelijk te maken aan ziggo helpdesk dat dit het probleem is, niks te nadelen van die helpdesk. Normaliter word je daar prima geholpen.
De hoster wijst al snel naar de ISP, en in dit geval waarschijnlijk ook terecht.
Er zijn nu allemaal mensen mee bezig die aan het probleem zelf niet veel kunnen doen.
Ziggo is geen klein bedrijf, maar zo'n storing die al 14 dagen duurt zou ik wel een probleem vinden.
Ik heb geen zicht op de kwaliteit van de monitoring van hun Internet Routers door Liberty Global.
Heb wel diverse Routeringsproblemen langs zien komen. Dat was niet altijd in een vloek en een zucht afgedaan & ook niet altijd te wijten aan Ziggo/Liberty Global.
In deze Case zit de fout vermoedelijk aan de Liberty Global kant.
Waarschijnlijk heeft mijn vriendin hier het zelfde probleem met mijn-econnect.nl en kan haar schoolwerk niet doen.
ibinder.nl en www2.ibinder.com zijn hier ook niet bereikbaar.

code:
:~$ traceroute mijn-econnect.nl
traceroute to mijn-econnect.nl (40.115.38.168), 30 hops max, 60 byte packets
1 _gateway (192.168.1.1) 0.415 ms 1.260 ms 1.246 ms
2 * * *
3 vnn-rc0001-cr101-xe-0-2-1-0.core.as9143.net (213.51.188.216) 7.935 ms 7.951 ms 8.360 ms
4 * * *
5 * nl-ams14a-ri1-ae50-0.aorta.net (213.51.64.58) 9.890 ms *
6 * ae61-0.amb-96cbe-1b.ntwk.msn.net (104.44.13.122) 12.010 ms *
7 * * *
8 * be-3-0.ibr05.ams06.ntwk.msn.net (104.44.16.137) 10.702 ms *
9 * ae142-0.icr04.ams06.ntwk.msn.net (104.44.21.186) 10.189 ms ae163-0.icr02.ams06.ntwk.msn.net (104.44.21.198) 10.142 ms
10 * * *
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *





code:
:~$ traceroute ibinder.nl
traceroute to ibinder.nl (40.113.89.103), 30 hops max, 60 byte packets
1 _gateway (192.168.1.1) 0.341 ms 0.470 ms 0.597 ms
2 * * *
3 amr-rc0011-cr102-xe-0-2-1-0.core.as9143.net (213.51.188.218) 8.298 ms 8.343 ms 8.387 ms
4 asd-tr0021-cr101-be104-2.core.as33915.net (213.51.6.26) 9.650 ms 9.673 ms 13.199 ms
5 nl-ams14a-ri1-ae51-0.aorta.net (213.51.64.186) 21.146 ms 19.645 ms 21.178 ms
6 ae61-0.amb-96cbe-1b.ntwk.msn.net (104.44.13.122) 13.950 ms 13.503 ms 13.506 ms
7 be-62-0.ibr01.amb.ntwk.msn.net (104.44.9.134) 35.289 ms 27.642 ms 31.662 ms
8 be-7-0.ibr01.ams.ntwk.msn.net (104.44.5.33) 32.466 ms 30.805 ms 31.720 ms
9 be-10-0.ibr02.dub08.ntwk.msn.net (104.44.16.227) 26.147 ms be-9-0.ibr01.dub08.ntwk.msn.net (104.44.16.225) 28.084 ms be-10-0.ibr02.dub08.ntwk.msn.net (104.44.16.227) 29.878 ms
10 ae100-0.icr01.dub08.ntwk.msn.net (104.44.11.70) 29.434 ms ae123-0.icr02.dub07.ntwk.msn.net (104.44.11.80) 27.995 ms ae101-0.icr01.dub07.ntwk.msn.net (104.44.11.69) 28.579 ms
11 * * *


code:
:~$ mtr -c 10 -w mijn-econnect.nl
Start: 2019-04-10T15:55:27+0200
HOST: Thunder Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- _gateway 0.0% 10 0.3 0.3 0.3 0.4 0.0
2.|-- ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
3.|-- vnn-rc0001-cr101-xe-0-2-1-0.core.as9143.net 0.0% 10 8.1 7.0 6.1 8.1 0.8
4.|-- asd-rc0001-cr101-be104-2.core.as33915.net 0.0% 10 9.5 8.1 7.5 9.5 0.6
5.|-- nl-ams14a-ri1-ae50-0.aorta.net 0.0% 10 8.3 10.7 8.2 16.3 3.1
6.|-- ae61-0.amb-96cbe-1b.ntwk.msn.net 20.0% 10 9.0 9.2 7.6 11.8 1.3
7.|-- be-72-0.ibr02.amb.ntwk.msn.net 0.0% 10 12.4 11.1 10.2 12.4 0.9
8.|-- be-5-0.ibr06.ams06.ntwk.msn.net 10.0% 10 9.9 10.0 9.3 11.2 0.7
9.|-- ae161-0.icr01.ams06.ntwk.msn.net 10.0% 10 13.4 9.9 8.6 13.4 1.4
10.|-- ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0




code:
~$ mtr -c 10 -w ibinder.nl
Start: 2019-04-10T15:54:23+0200
HOST: Thunder Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- _gateway 0.0% 10 0.3 0.3 0.3 0.4 0.0
2.|-- ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
3.|-- amr-rc0011-cr102-xe-0-2-1-0.core.as9143.net 0.0% 10 7.2 7.3 6.5 7.9 0.6
4.|-- asd-tr0021-cr101-be104-2.core.as33915.net 0.0% 10 8.8 8.9 7.2 13.8 1.8
5.|-- nl-ams14a-ri1-ae51-0.aorta.net 0.0% 10 9.5 10.3 8.0 15.8 2.3
6.|-- ae61-0.amb-96cbe-1b.ntwk.msn.net 0.0% 10 7.5 8.4 7.3 11.7 1.3
7.|-- be-62-0.ibr01.amb.ntwk.msn.net 0.0% 10 29.6 30.9 29.1 35.0 1.7
8.|-- be-7-0.ibr01.ams.ntwk.msn.net 0.0% 10 32.0 30.6 29.2 32.1 1.1
9.|-- be-10-0.ibr02.dub08.ntwk.msn.net 0.0% 10 30.4 29.3 28.3 30.4 0.6
10.|-- ae123-0.icr02.dub07.ntwk.msn.net 0.0% 10 29.9 29.7 27.8 35.1 2.1
11.|-- ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
Reputatie 4
Badge +5
@T0x1c kan je misschien de volgende command uitvoeren
mtr -wf 3 -c 10 --tcp --port=80 mijn-econnect.nl

met f3 slaat ik de eerste 3 sites over

Ik kan de site via de browser benaderen, eveneens met mtr


Het verzenden van udp pakketten geeft gewoon een verkeerd beeld.
Ik heb net contact gehad met degene die het alarm heeft geïnstalleerd omdat mijn paneel al sinds gisteren offline is.
hij heeft risco gebeld, zijn meerdere Ziggo klanten die problemen hebben met WiFi. Is doorgezet naar IT afdeling van Risco


Is het nu ook opgelost door de IT afdeling of wanneer verwachten ze dat het opgelost is?
Hier namelijk precies hetzelfde probleem al een aantal dagen.
@jarielcapitain Wij kunnen de sites http://www2.ibinder.com en https://mijn-econnect.nl niet bereiken geprobeerd op 2 verschillende computers meedere browsers linux windows en 2 telefoons via mobile data werken bijde websites wel.
Zover zijn dit de enigste websites waarvan ik weet dat ze niet werken.

Reputatie 1
@TimHagg nee nog steeds niet! Ik zal mijn installateur morgen weer even contacten.
Reputatie 1
Badge
@Serkan Ziggo net thuis en vanaf dit adres weer geprobeerd om www.ibinder.nl en www2.ibinder.com te bereiken. Nog geen merkbare verschillen. Onderstaand pingplotter naar www.ibinder.nl van afgelopen minuten.

@Musky ben benieuwd, ook of ziggo hier nog op gaat reageren
Mac veranderd in mijn router en nieuw ip geforceerd http://www2.ibinder.com en https://mijn-econnect.nl werken op het moment hier http://www.ibinder.nl/ nog steeds niet.

Reputatie 1
heb mijn installateur gesproken, hij heeft weer contact gehad met Risco. Probleem is nog niet opgelost (maar dat wisten we al).
als het goed is krijg ik vandaag weer een update over de situatie.
ik hou jullie op de hoogte.
Reputatie 7
Hi @MarcelDevG,

We hebben meerdere topics lopen met "specifieke website niet bereikbaar" en ik zie een verband. Bij allemaal spelen er problemen in een verbinding naar het Microsoft netwerk.

Of dit bij ons of bij Microsoft zit durf ik niet te zeggen, daarvoor weet ik er te weinig van en heb ik niet de tools om het te onderzoeken.

Ik meldt dit uiteraard wel bij ons NOC om uit te zoeken, kun je voor mij een traceroute vanaf thuis naar de onbereikbare IP's uitvoeren en deze hier posten?
Misschien handig de topics samen te voegen dan?
Reputatie 7
Misschien handig de topics samen te voegen dan?
Ja, maar... als blijkt dat het niet gerelateerd is moet ik ze ook weer uit elkaar pluizen en dat is een $^*# werk.
Dus daar wacht ik nog even mee totdat ik bevestiging heb dat het inderdaad gerelateerd is.
Hier 1tje :
tracert 40.114.243.70
Tracing route to 40.114.243.70 over a maximum of 30 hops
1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 9 ms 11 ms 11 ms 10.255.6.1
3 11 ms 10 ms 9 ms vnn-rc0001-cr101-xe-0-0-5-0.core.as9143.net [213.51.188.84]
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 12 ms * * ae163-0.icr02.ams06.ntwk.msn.net [104.44.21.198]
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
Reputatie 7
Hoi allemaal, Serkan is erg druk met andere taken dus ik neem dit topic van hem over.

Ik vermoed dat de oorzaak achter dit probleem ook de oorzaak is achter een aantal andere topics waarin men één website/dienst niet kan bereiken.

Bij allen gaat het om een connectie die vanaf het Ziggo netwerk naar het Microsoft netwerk loopt. Of de oorzaak bij ons zit of bij Microsoft kan ik niet zeggen, daar heb ik niet de tools of de kennis voor om dat te kunnen concluderen.

Ons NOC onderzoekt het probleem en ik houd jullie op de hoogte.
tracert 40.113.93.91
1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 8 ms 9 ms 8 ms 10.255.6.1
3 10 ms 11 ms 19 ms vnn-rc0001-cr101-xe-2-2-3-0.core.as9143.net [213.51.191.64]
4 * 24 ms 12 ms asd-rc0001-cr101-be104-2.core.as33915.net [213.51.6.24]
5 12 ms * 27 ms nl-ams14a-ri1-ae50-0.aorta.net [213.51.64.58]
6 18 ms * * ae61-0.amb-96cbe-1b.ntwk.msn.net [104.44.13.122]
7 32 ms 33 ms * be-62-0.ibr01.amb.ntwk.msn.net [104.44.9.134]
8 * 31 ms * be-7-0.ibr01.ams.ntwk.msn.net [104.44.5.33]
9 31 ms 30 ms 29 ms be-9-0.ibr01.dub08.ntwk.msn.net [104.44.16.225]
10 34 ms 75 ms * ae101-0.icr01.dub07.ntwk.msn.net [104.44.11.69]
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.

Reageer