Beantwoord

Websites en ip's in 40.x.x.x range niet te benaderen via Ziggo netwerk

  • 30 maart 2019
  • 186 Reacties
  • 6614x Bekeken

Reputatie 1
Badge
Goedemiddag,

Ik ervaar sinds afgelopen maandag hetzelfde probleem. Ik kan onze eigen website met clouddienst www.ibinder.nl regelmatig niet bereiken of de verbinding valt weg. Dit probleem doet zich zowel bij mij thuis (Ziggo particulier) als op het werk voor (Ziggo zakelijk).

Ik heb verschillende dingen geprobeerd uit te sluiten.
  • Het probleem doet zich voor op verschillende locaties met Ziggo internet. Met mijn 4G telefoon (Telfort Zakelijk) geeft de verbinding met website www.ibinder.nl geen enkel probleem
  • Het probleem doet zich ook voor bij collega's, zowel op het werk als bij hen thuis (beide gevallen ook Zigo)
  • Via internet van KPN werkt de verbinding prima
  • Via 4G werkt de verbinding prima
  • Vanmorgen belde een klant met hetzelfde probleem. Gebruikt ook Ziggo.
Ik heb afgelopen week al met de helpdesk van Ziggo gebeld, maar die geven aan dat er niks aan de hand is. Toch lijkt het probleem wel een relatie te hebben met Ziggo. Iemand enig idee? Ik moet dit oplossen, maar heb echt geen idee hoe.
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 25 april 2019, 17:41

We denken de oplossing te hebben gevonden en zullen het dataverkeer vanaf dinsdag weer over de nieuwe kaarten sturen. Natuurlijk zijn we dan stikbenieuwd of het ook werkt en daarbij hebben we jullie hulp nodig!

Wie is er dinsdag vroeg wakker?

We zijn op zoek naar vroege vogels die aanstaande dinsdag 30 april, tussen 06:00 en 08:00 de verbinding naar de probleem-websites/servers opnieuw zouden kunnen testen. Post het resultaat met een nieuwe traceroute in dit topic.

@Dirkson @Daantje21 @Musky @ruper015 @MarcelDevG @T0x1c @TimHagg @Adrie Brasser @Vince1967 @nadine.bakker @Sallizzious @Eef47 @Olisto @Opleidingen
Bekijk origineel

186 Reacties

@Dirkson
Ik ervaar sinds afgelopen maandag hetzelfde probleem.

Nee. Dit is iets anders.
Het gaat hier over dat de meeste sites helemaal nooit laden (dat zijn IPv4 Sites) en andere wel (dat zijn IPv6 dual stack sites).
Jij hebt het over 1 site die soms wel soms niet in beeld komt.
Ik kan hem prima bereiken.
Omdat het erg vreemd is, heb ik nog geen suggesties hoe dit komt..

De enige overkomst met dit Topic zou nog kunnen zijn dat je een Ubee 321b Modem/Router hebt met IPv6 Dual Stack Firmware.
Is dat zo?

Ik zou een eigen Topic starten. Dat valt beter op.

Gr Han
Reputatie 7
@Dirkson
Ik heb even een nieuw topic voor je gestart omdat @hanh wel een punt heeft. Zo behouden we het overzicht.

Ik heb net even wat verder gekeken en de website ondersteund geen IPv6. Ik kom vanaf mijn werklocatie wel op de website en een traceroute met een IPv4 verbinding (particulier) kom ik er ook op.

  • Zou je een traceroute willen uitvoeren met de verbinding waarmee het niet werkt?
  • Zou je ook een traceroute willen uitvoeren met een verbinding waarmee je geen problemen ervaart?
Dan duiken we er net iets dieper in.

Hoe voer je een Trace uit in Windows:
1. Ga naar start
2. Alle programma's
3. Ga vervolgens naar accessoires
4. Klik op Command prompt (in Windows 10 typ je bij start gewoon "cmd" in en open deze)
5. Type daar het volgende in: tracert www.ibinder.nl
6. Wacht nu tot hij klaar is, je krijgt een melding te zien "Trace complete".
7. Maak hiervan een screenshot of selecteer de uitkomst van de trace. Dit kun je doen door op het scherm op je rechtermuisknop te klikken en te kiezen voor select all. Hij kopieert de tekst dan al automatisch.
@Serkan Ziggo
Soms wel te bereiken, soms niet.
En dat dan weer bij diverse Ziggo klanten.
Dat is nogal mysterieus.

Als de Site nooit te bereiken zou zijn geweest, dan had ik meteen aan een Routeringsprobleem gedacht en, jawel, een tracert gevraagd.
Net als jij nu doet. Het kan belangrijk zijn te wachten tot de Site geen response geeft.

Wat ik me nl nog kan voorstellen is dit.
Alle Ziggo klanten die problemen hebben gebruiken DS-Lite op een ConnectBox. Hoe groot is die kans?
Die hebben allemaal een IPv4 address van het CGNAT als ze kontakt maken met deze IPv4 only site.. Dat CGNAT IPv4 address kan wisselen. Dat kan een verklaring zijn van: soms wel, soms geen kontakt.
Er is dan geen Route vanaf sommige IPv4 adressen van het CGNAT naar de host van de Site.
Dit zou kunnen. Is breinbreker & wat lastiger met tracert te testen.

Han
Reputatie 7
@hanh
De topicstarter @Dirkson meldt dat hij de problemen met een privé en met een zakelijk abonnement ervaart.

Het liefst vergelijk ik de traceroute met de Ziggo verbinding en met de verbinding waarbij het wel functioneert.

De enige overkomst met dit Topic zou nog kunnen zijn dat je een Ubee 321b Modem/Router hebt met IPv6 Dual Stack Firmware. Is dat zo?

Er is op het privéadres geen Ubee321b actief.

Het particuliere modem staat sinds 23-03 in bridge mode. (IPv6 kan dan ook niet actief staan).

@Dirkson sinds wanneer ervaar je deze problemen? Was dat nog voordat het modem in bridge mode stond?
Hmmmm Hypothese verworpen. Leek nog wel wat, al zeg ik het zelf. Lastig probleem, dit.
Het liefst vergelijk ik de traceroute met de Ziggo verbinding en met de verbinding waarbij het wel functioneert.

Hierbij mijn tracert, voor wat het waard is.
Zie plaatje 1. Let op: hop 14 is de host in kwestie, maar die heeft geen ping Response. Dat mag. Bewijs wordt geleverd door een plot van Pingplotter in plaatje 2.
Site is prima te bereiken vanaf hier.
Host zit in het Microsoft network. Domain is geregistreerd bij Microsoft.
https://dnslytics.com/search?q=www.ibinder.nl
Han
Reputatie 1
Badge
  • Zou je een traceroute willen uitvoeren met de verbinding waarmee het niet werkt?
  • Zou je ook een traceroute willen uitvoeren met een verbinding waarmee je geen problemen ervaart?


Goedemorgen Serkan,

Dank voor je reactie en het starten van een nieuwe topic.
Heel fijn dat je mee wilt denken!

Nieuwe informatie:
Afgelopen zaterdagochtend belde een nieuwe klant dat hij onze website/systeem niet kon bereiken. Ik heb hem direct gevraagd via welke provider hij verbinding maakt. Je raadt het al .. ook via Ziggo.

Onderstaand de trace vanaf werk met Ziggo Zakelijk en Telfort Zakelijk 4G
Ik zal vanavond thuislocatie ook nog een trace uitvoeren en toevoegen.

Trace vanaf werk (Ziggo Zakelijk, verbonden via WIFI):
WEBSITE WERKT SOMS WEL, SOMS NIET (REGELMATIG VALT VERBINDING WEG)



Trace vanaf werk (Telfort Zakelijk 4G, verbonden via hotspot):
WEBSITE WERKT CONTINU WEL

Reputatie 1
Badge
Ik heb net even wat verder gekeken en de website ondersteund geen IPv6. Ik kom vanaf mijn werklocatie wel op de website en een traceroute met een IPv4 verbinding (particulier) kom ik er ook op.

Zou het probleem mogelijk op te lossen zijn door te zorgen dat de website wél IPv6 ondersteund?

@Dirkson sinds wanneer ervaar je deze problemen? Was dat nog voordat het modem in bridge mode stond?


Het probleem heb ik het eerst opgemerkt vorige week maandag op kantoorlocatie. Sinds die tijd heb ik er thuis ook last van. Ik heb niet het idee dat het iets te maken heeft met de modem die in bridge functie staat. Temeer, omdat mijn collega er thuis ook last van heeft (Ziggo, niet in bridge modus) en er afgelopen zaterdag een nieuwe klant (met Ziggo) ook het probleem ervaarde. Als het helpt kan ik mijn modem weer terug laten zetten in normale modus.
Zou het probleem mogelijk op te lossen zijn door te zorgen dat de website wél IPv6 ondersteund?

Zal niet gaan helpen, als het al zou kunnen. Bezoekende Ziggo klanten die thans problemen ervaren en geen IPv6 naast IPv4 thuis hebben, blijven, nadat de Site ook over IPv6 bereikbaar zou worden, net als nu, een IPv4 verbinding maken met de Site.

Het staat inmiddels vast dat er problemen kunnen zijn met diverse setups bij gebruikers.
Bridge Mode (= IPv4) versus Router Mode van het Ziggo kastje. Dat kunnen verschillende Ziggo kastjes zijn, die wel of niet IPv6 ondersteunen. Zelfs als iemand een ConnectBox heeft, kunnen daar 3 Firmware varianten op worden aangetroffen (IPv4, IPv6 DS-Lite en IPv6 Dual Stack). De kans is klein dat iedereen met problemen op dezelfde manier is aangesloten. Onderzoek hiernaar is lastig.

Serkan en ik zijn voorbeelden van Ziggo aansluitingen die geen probleem ervaren.

Je Route Traces zien er allebei goed uit. Je komt aan op de plek waar je moet wezen. Vergelijk maar met de Trace van mij.

Dit is heel bizar. Ihb omdat het niet gaat over 100% onbereikbaarheid. Daarbij hoort meestal een niet goede Route vanaf Ziggo aansluitingen in een zeker Ziggo domain dat door een administratief ongelukje door internetRouters niet gerouteerd kan worden naar het domain waarin de Site zit.

Heb nog geen nieuwe suggestie. Zoals gezegd: breinbreker. Daarom wel interessant voor mij. Niet leuk voor jou.

Han
Bij nader inzien. Er valt iets op in je eerste trace vanaf de lokatie die problemen geeft.
Let op het eerste plaatje in de tekst. In de Bijlage is dit het tweede plaatje.

Leg die naast de mijne. De Route stemt overeen, maar ik zie dat sommige RTT ms waarden ontbreken, die er bij mij wel zijn. Er staat in jouw plaatje *
Bv Hop 14 in jouw plaatje = Hop 13 bij mijn plaatje.
Wat ik hiervan moet denken weet ik nog niet. Iets als dit is me nooit eerder opgevallen.
Reputatie 1
Badge
Je Route Traces zien er allebei goed uit. Je komt aan op de plek waar je moet wezen. Vergelijk maar met de Trace van mij.

Dit is heel bizar. Ihb omdat het niet gaat over 100% onbereikbaarheid. Daarbij hoort meestal een niet goede Route vanaf Ziggo aansluitingen in een zeker Ziggo domain dat niet gerouteerd kan worden naar het domain waarin de Site zit.
Heb nog geen nieuwe suggestie. Zoals gezegd: breinbreker.


Ha Han,

Dank voor je reactie. Ik voer nu aantal traces achter elkaar uit op verschillende adressen:
www2.ibinder.com: de publieke website van iBinder
ibinder.nl
www.ibinder.nl
ibinder.com
www.ibinder.com

Verzoeken naar ibinder.nl, www.ibinder.nl, ibinder.com en www.ibinder.com worden doorgestuurd naar de publieke website www2.ibinder.com. Ik zal de traces straks toevoegen.

Edit: ik zie dat ik de .txt bestanden niet kan toevoegen. Gedurende de afgelopen uren werkt het allemaal redelijk (gek detail in Microsoft Edge werkt het minder goed dan in Google Chrome; wellicht iets in verschil van werking cache in de browser?).

Onderstaand 2 screenshots van trace naar ibinder.nl en www.ibinder.nl op het moment dat de site hapert. Uiteindelijk wordt het doel wel bereikt, maar met een aantal time-outs.

Trace naar www.ibinder.nl



Trace naar ibinder.nl

Reputatie 1
Badge
Hierbij nog 2 traces vanaf mijn thuisadres (particuliere Ziggo verbinding). Het probleem doet zich hier ook nog steeds voor en (voor zover ik vast kan stellen) alleen naar websites van iBinder. Hopelijk kunnen jullie @hanh en @Serkan Ziggo hier iets uit afleiden. Er lijkt iets niet lekker te zitten in de verbinding tussen Ziggo en Microsoft waar iBinder.nl gehost wordt.

Vanmiddag was ik bij een klant met KPN. Hier werkte alles gewoon naar behoren.

Ik vind je traceroutes wel een tikje merkwaardig. Als ik het probeer te reproduceren zie ik bij mij helemaal geen uitval.
Het valt niet met zekerheid te zeggen, maar misschien moet Ziggo 213.51.6.30 eens aan de tand voelen. (?)
Mijn traces komen daar niet langs, en die gaan goed.
code:
mtr -c 20 --report  www.ibinder.nl
HOST: xxxxxxx. Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- router 0.0% 20 0.4 0.4 0.4 0.4 0.0
2.|-- 10.255.166.1 0.0% 20 8.0 7.3 5.8 9.0 0.5
3.|-- asn-rc0002-cr101-ae122-0. 0.0% 20 9.1 9.3 7.5 16.7 1.9
4.|-- asd-rc0001-cr101-bundle-e 0.0% 20 12.5 13.1 11.1 16.1 1.1
5.|-- nl-ams17b-rc1-lag-60-1.ao 90.0% 20 19.9 18.6 17.4 19.9 1.4
6.|-- nl-ams14a-ri1-ae8-0.aorta 0.0% 20 13.0 14.9 10.9 31.3 4.5
7.|-- ae61-0.amb-96cbe-1b.ntwk. 0.0% 20 12.5 13.8 10.9 28.0 3.7
8.|-- be-62-0.ibr01.amb.ntwk.ms 0.0% 20 32.9 32.4 29.6 39.9 2.0
9.|-- be-5-0.ibr01.lts.ntwk.msn 0.0% 20 32.1 32.4 30.2 37.7 1.7
10.|-- ae62-0.lts-96cbe-1b.ntwk. 0.0% 20 19.6 21.7 19.6 25.8 1.5
11.|-- ae25-0.icr02.lon22.ntwk.m 0.0% 20 21.6 20.8 19.1 26.5 1.7
12.|-- be-102-0.ibr01.lon22.ntwk 0.0% 20 30.6 30.8 29.1 32.4 0.6
13.|-- be-8-0.ibr01.dub07.ntwk.m 0.0% 20 32.9 30.8 29.6 33.5 0.8
14.|-- ae103-0.icr02.dub08.ntwk. 0.0% 20 30.5 31.0 28.9 39.0 2.8
15.|-- ??? 100.0 20 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

Ik ga met @efok mee.
Heb 213.51.6.30 ook niet in mijn traces.

Wees er eerder al op dat in traces van @Dirkson flink wat hops voorkomen waarbij niet alle drie de RTT waarden een Response in ms laten zien, maar een *.
Telkens twee keer * - drie keer * is normaal. Dat is opmerkelijk. Het wil zeggen: geen Response binnen de Timeout die daarvoor wordt gebruikt op alle drie de Try Packets die worden verstuurd, maar slechts op 1 stuks.

Hop 4 - 213.51.6.30 is de eerste waarbij dit verschijnsel voorkomt en daarna bij al de volgende hops.
Om het maar eens precies te zeggen.
Van de drie ping Try Packets met TTL=4 naar de destination host, komt er op 2 niet op tijd de verwachte ICMP Time Exceeded Response van Hop 4, omdat de TTL inmiddels 1 is geworden & het packet daardoor geen forward meer krijgt.
Op zichzelf hoeft dat nog geen reden tot zorg te zijn, maar idem geldt voor alle volgende hops..
Dat is verdacht. Het is een indicatie dat packets met een TTL die groot genoeg is om de Destination host te kunnen bereiken ten onrechte gedropt kunnen worden in hop 4. Of dat beslist zo is, kun je niet echt zien in een tracert. Daarvoor is het een te beperkt tooltje.

Ik heb die host 213.51.6.30 even apart aan de tand gevoeld met Pingplotter. Zie plaatje. Niks aan de hand.

Om nu te zeggen dat ik een sluitende verklaring heb? Nee.

Gr Han

Details over tracert:
https://support.microsoft.com/en-us/help/314868/how-to-use-tracert-to-troubleshoot-tcp-ip-problems-in-windows
https://en.wikipedia.org/wiki/Traceroute
Details over 213.51.6.30:
https://dnslytics.com/ip/213.51.6.30
Ha @Dirkson ,
Zou je eens op een systeem dat problemen geeft met de Site, een tijdje Pingplotter kunnen laten lopen op www.ibinder.nl?
Zou extra inzicht kunnen geven.
https://www.pingplotter.com/

Ik heb Serkan in een persoonlijk bericht laten weten dat ik vind dat er voldoende stof is, om een Case te maken richting Network Engineers. Zie noot waarom ik dit via een persoonlijk bericht deed. Geeft iets grotere kans op aandacht.

Voor een Pingplotter plaatje:
Edit>Copy as image
Paste in image editor; bv Paint van Windows
Save As, etc

Noot. Topics lopen moeizaam, omdat er al een tijdje geen emails naar betrokkenen worden verzonden, nadat er een reaktie binnenkomt. Daar wordt aan gewerkt. Dit duurt helaas vervelend lang..
Reputatie 4
Badge +5
Ik kan via mijn webbrowser de site gewoon bereiken.

Als ik een mtr doet krijg ik hetzelfde als @efok

maar doe ik een mtr met tcp port 80 krijg ik ook een verbinding met ww.ibinder.nl

Dit is mijn mtr ---tcp port 80 zero packet loss

code:
sudo mtr -f6 --tcp --port=80 -rwc 5 www.ibinder.nl
Password:
Start: 2019-04-02T09:41:35+0200
HOST: iMac.local Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
6.|-- nl-ams14a-ri1-ae5-0.aorta.net 0.0% 5 18.6 22.1 18.6 28.2 3.8
7.|-- ae61-0.amb-96cbe-1b.ntwk.msn.net 0.0% 5 15.9 18.4 15.9 21.7 2.2
8.|-- be-62-0.ibr01.amb.ntwk.msn.net 0.0% 5 37.4 35.2 32.8 37.4 2.0
9.|-- be-5-0.ibr01.lts.ntwk.msn.net 0.0% 5 34.5 35.6 34.5 38.2 1.5
10.|-- be-1-0.ibr02.lts.ntwk.msn.net 0.0% 5 24.5 30.1 24.5 35.5 4.8
11.|-- ae26-0.icr02.lon24.ntwk.msn.net 0.0% 5 33.8 25.7 22.4 33.8 4.7
12.|-- be-120-0.ibr02.lon22.ntwk.msn.net 0.0% 5 55.0 38.6 32.7 55.0 9.3
13.|-- be-8-0.ibr02.dub07.ntwk.msn.net 0.0% 5 37.4 36.7 34.5 39.9 2.1
14.|-- ae121-0.icr01.dub07.ntwk.msn.net 0.0% 5 42.2 36.1 34.4 42.2 3.4
15.|-- ae100-0.icr01.dub08.ntwk.msn.net 80.0% 5 35.8 35.8 35.8 35.8 0.0
16.|-- ??? 100.0 5 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
17.|-- ??? 100.0 5 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
18.|-- ??? 100.0 5 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
19.|-- ??? 100.0 5 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
20.|-- ??? 100.0 5 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
21.|-- ??? 100.0 5 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
22.|-- ??? 100.0 5 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
23.|-- ??? 100.0 5 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
24.|-- ??? 100.0 5 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
25.|-- ??? 100.0 5 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
26.|-- ??? 100.0 5 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
27.|-- 40.113.89.103 0.0% 5 35.5 33.6 31.7 35.5 1.8


Reputatie 1
Badge
Ha @Dirkson ,
Zou je eens op een systeem dat problemen geeft met de Site, een tijdje Pingplotter kunnen laten lopen op www.ibinder.nl?
Zou extra inzicht kunnen geven.https://www.pingplotter.com/Ik heb Serkan in een persoonlijk bericht laten weten dat ik vind dat er voldoende stof is, om een Case te maken richting Network Engineers. Zie noot waarom ik dit via een persoonlijk bericht deed. Geeft iets grotere kans op aandacht.


Ha @hanh,
Ik zet Pingplotter zo aan en zal de resultaten delen.
Onderstaand de resultaten van een uur Pingplotter:



@hanh @efok @jarielcapitain @Serkan Ziggo enorm bedankt dat jullie willen meedenken en helpen om dit probleem op te lossen! Ik zit met m'n handen in het haar en het lukt me tot op heden ook niet om op een andere manier met Ziggo hierover te communiceren. De helpdesk kan niks voor ons doen en op andere manieren bij juiste personen binnenkomen, is tot op heden nog niet gelukt.

Nogmaals dank!
@Dirkson Je plot bevestigt het idee van @efok dat er wel eens iets mis zou kunnen zijn met 213.51.6.30, dat ik van harte ondersteunde.

Deze host -het is een Internet Router- gooit m.i. regelmatig pakketjes weg die eigenlijk verder doorgestuurd zouden moeten worden. Dan krijg je het onvoorspelbare gedrag van de Site bij jou en anderen.
Er zijn meldingen die je van bezoekers van de Site kreeg, die ook een Ziggo aansluiting hebben. Die zullen vermoedelijk ook een Route hebben die langs 213.51.6.30 loopt.
Dit systematisch gaan controleren is niet te doen. Misschien dat je er eentje, of enkele, kunt uitpikken en de route laten testen. Kan evt als reaktie van de persoon in kwestie zelf in dit Topic worden gepubliceerd. Of anders laat jij het resultaat zien. Hoeft niet. Een melding is genoeg. Het kan zinvol zijn woonplaatsnamen te noemen van lokaties waar vandaan het mis gaat.
Kan me niet voorstellen dat er niet ook dingen misgaan in andere situaties bij een andere Web Site in het Microsoft domain met een Route langs 213.51.6.30. Dat kan onopgemerkt blijven zolang niemand die weg hoeft te bewandelen.

We zitten nu wel op het punt dat een reaktie van Serkan nodig is. Hij of een andere Moderator kan het benodigde contact leggen met de tweede lijns support.
Ik zag dat Serkan aanwezig is & verwacht dat hij vandaag langs kan komen.

Het kan zijn dat dit een zaak van wat langere adem gaat worden om het opgelost te krijgen.
Enig geduld is gewenst.

Han

Noot. Je plot vertrekt van de zakelijke aansluiting. Het verbaast me enigszins dat de Zakelijke Helpdesk niet meer voor je kan/wil betekenen. Zou men je probleem niet goed hebben begrepen? Is dit een Pro abonnement met vaste IP's? Denkt het wel, want er staat 'static' in de hostname. In dat geval verbaast het me nog meer. Pro = betere support.
@Dirkson Serkan heeft je Case aan een collega gegeven die er meer verstand van heeft.
Wij kunnen nu niet anders dan afwachten. Je probleem heeft aandacht.
Dat blijft zo. Daar zal ik zonodig voor zorgen. Laat onmiddellijk weten als het ineens blijkt te zijn opgelost.
Ik ben wel benieuwd naar de terugkoppeling, als die komt.
Reputatie 1
Badge

Noot. Je plot vertrekt van de zakelijke aansluiting. Het verbaast me enigszins dat de Zakelijke Helpdesk niet meer voor je kan/wil betekenen. Zou men je probleem niet goed hebben begrepen? Is dit een Pro abonnement met vaste IP's? Denkt het wel, want er staat 'static' in de hostname. In dat geval verbaast het me nog meer. Pro = betere support.


Ha Han,

Dank voor je reactie. We zitten met ons kantoor in een bedrijfsverzamelgebouw. Wijzelf zijn niet direct zakelijke klant bij Ziggo. Ik ben nu met de pandeigenaar in gesprek om te kijken of hij/wij samen kunnen doen richting Ziggo. Dank voor je tips!
Reputatie 1
Badge
@hanh @Serkan Ziggo

Onderstaand nog een Pingplotter vanaf huisverbinding (particulier Ziggo).
Wat betreft woonplaatsen: problemen doen zich in ieder geval voor in Houten en Nieuwegein. Afgelopen weekend kreeg ik een melding uit Hoofddorp dat de website niet te bereiken was.

Reputatie 7
@Dirkson en de rest,

Bedankt voor jullie hulp om het topic in ieder geval de vullen met informatie. Zoals @hanh ook aangaf heb ik dit topic gisteren besproken met een collega van mij die dieper in deze materie zit en ook de juiste interne paden kent om het probleem in ieder geval intern kenbaar te maken.

Ik zie dat hij er gisteren nog niet naar heeft gekeken en hij is vandaag vrij.

Je kan er vanuit gaan dat ik het vanaf nu niet meer los ga laten totdat we het hebben verholpen. Ik zal mijn collega weer even aan de mauw trekken en verzoeken om morgen een inhoudelijke reactie te geven.

Ik hoop dat je me de tijd (al begrijp ik ook dat je het z.s.m. verholpen wilt hebben) en het vertrouwen geeft , we gaan ons best doen! Ik ga iemand intern 'spammen' 😉
We hebben een alarmsysteem die je kunt bedienen met een app genaamd irisco van de RISCO Group S.A.
sinds vorige week 28 maart functioneert deze app alleen nog maar op 4G.
thuis moet ik eerst de wifi uitzetten om het alarm in te schakelen omdat hij het via wifi niet doet.
contact gehad met risco Group die hadden al veel meldingen gehad van dit probleem allemaal ziggo klanten. op één of andere manier wordt dit geblokkeerd bij ziggo.
servicedesk ook al gebeld, maar nog geen oplossing.
wie weet wat er gedaan kan worden??
Omdat je over 4G wel kunt bedienen wordt er niks in het Ziggo netwerk noch in de Router bij je thuis geblokkeerd.
Anders kom je niet van buiten vanuit het andere netwerk van je telefoon provider je thuisnetwerk in.

Wat er via een Wifi connectie in je eigen netwerk misgaat is nogal mysterieus omdat het ineens niet meer werkt.

Wat voor Modem/Router heb je?
Heb je een link naar instrukties voor de installatie van de App? Dan blader ik dat eens door. Ik zie wel veel Manuals bij www.risicogroep.com staan, maar zou niet weten welke op jouw situatie past.

Reageer