justMe9999

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Website (www.mediacourant.nl) niet bereikbaar

Sinds 3 a 4 weken kan ik www.mediacourant.nl niet meer bereiken. “Deze pagina is niet bereikbaar” en “err_connection_timed_out” komt er te staan. Dit probleem doet zich voor op mijn desktop (via kabel met modem verbonden) en op alle apparaten die via wifi met het modem verbonden zijn (telefoons, tablet)

Mijn modem/router is een Connectbox (niet de giga) die ik 1,5 maand geleden heb ontvangen. 

De betreffende website is gewoon online. Via 4G of het Ziggo-netwerk van anderen kan ik de website gewoon bereiken. Maar via mijn eigen modem, zowel bedraad als via wifi, dus niet. Dit probleem heb ik alleen met deze website. Bij andere websites krijg ik de melding niet. Zelfs de behulpzame dame van Ziggo, die veel heeft geprobeerd, kon het probleem telefonisch niet oplossen. 

Weet iemand hoe dit probleem opgelost kan worden?

9 Reacties 9
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Heeft u alle cookies in uw browser al eens verwijderd en de caches geleegd?

justMe9999
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, heb ik gedaan, maar zonder resultaat.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ook een andere browser geprobeerd?

justMe9999
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jazeker. Zowel Chrome, Firefox als Edge en Safari. 

Zelfs het modem teruggezet naar fabrieksinstellingen. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Hmm, opmerkelijk.
Bij mij goed te bereiken.
Wat geeft een Route Trace?

 

 

justMe9999
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een traceroute levert bij mij het volgende op:

(En nog steeds de melding dat de website niet bereikbaar is)

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @justMe9999 en welkom op de Community,

Goed dat je hierover even contact opneemt via dit forum. Zo te zien zijn @hanh en @Jan F. al flink met je aan het analyseren geslagen. 
Als ik je trace router bekijk zie ik dat de eindbestemming www.mediacourant.nl wel bereikt wordt. Kun je bij de host van het domein controleren of je misschien op basis van IP adres geblokkeerd wordt op deze website?
Daar lijkt het namelijk op. 

Test anders ook of je www.24kitchen.nl kunt bereiken. Deze website wordt namelijk gehost door dezelfde partij als mediacourant. 

justMe9999
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan www.24kitchen.nl wel bereiken. Zonder enkel probleem.

Een blokkade bij mediacourant op grond mijn IP-adres lijkt mij niet heel aannemelijk. Ik weet niet hoe ik dat kan zien of ontdekken. Vaak duurt het 10 tot 20 seconden voordat ik de melding krijg dat de de site niet bereikbaar is. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@justMe9999 Dank voor het testen! Wil je eens kijken of je met een alternatieve DNS - zoals bijvoorbeeld van Google - de website bereikbaar is? Wellicht is het omzetten naar IPv4 ook een oplossing, maar ik weet niet of je modem hier al op is ingesteld. Zou je je postcode + huisnummer in je profiel willen updaten?

Uitgelicht topic