justvervaart

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Webserver problemen poort 1006

Hoi, ik draai thuis op een pc software om een pokertoernooi te runnen voor mijn vrienden nu we niet bij elkaar kunnen komen. Hiervoor heb ik in mijn ziggo router poortforwarding open gezet voor twee poorten en een uitzondering gemaakt in de firewall van mijn pc. De ene poort wordt gebruikt voor een websocket. Dat werkte de eerste 15 minuten prima maar sinds dien gaat het fout. Ik krijg een ‘websocket connection error (1006)’. En dat op alle apparaten die ik in huis heb (windows, mac) en in diverse browsers (chrome, safari). Daarom denk ik dat het probleem in de verbinding/router moet zitten. Iemand enig idee? 

24 Reacties 24
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Ben jij de server voor dit spel of begrijp ik dat niet goed? Je zegt op je apparaten in huis een probleem te hebben, hoe verbinden die dan met je server? Ook via je externe IP adres?
 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Een web socket connectie verloopt standaard gewoon via port 80 (http) of 443 (https). Er zijn meer details nodig, om hier een vinger achter te krijgen.
Welke externe ports heb je een Forward gegeven naar welke interne ports?
 

justvervaart
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@efok ja ik ben de server en de problemen heb ik via het externe IP. Zowel als ik op mijn eigen wifi zit als via bv 4G van mijn telefoon.

@hanh De server maakt gebruik van poort 8087 als ‘fileport’ en 8088 als ‘packetport’. Hier staat een en ander beschreven. Hiervoor heb ik portforwarding aangezet. Ik heb die poorten ingevoerd bij zowel lokaal als extern

https://www.briggsoft.com/docs/pmavens/PMHelp.htm

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@justvervaart Dat lijkt inderdaadvrij simpel. Kun je die server op je eigen wifi wel bereiken op het Interne IP van de server? Dan sluiten we even uit dat het aan de server ligt.

justvervaart
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@efok ja via het interne ip gaat het wel goed. Via de externe ip kan ik de server wel bereiken maar krijg dus een foutmelding op de websocket connectie (poort 8088)

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Hmm. 1006 is een generieke fout code voor een websocket disconnectie. Daar komen we niet veel verder mee. Websocket verloopt over TCP, ik neem aan dat je dat hebt geselecteerd.

Je geeft aan dat er wel een initiële verbinding tot stand komt, maar dat deze na 15 minuten wordt verbroken? Of lukt het nu helemaal niet meer vanaf buiten?
Het zou in je modem kunnen zitten, maar wellicht ook nog een fanatieke antivirus op je server?

Welk modem heb je?

justvervaart
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@efok Direct na het installeren van de server werkte het wel goed via het externe ip, maar na ca. 15 minuten werkte het niet meer en sinds dien dus niet meer goed. Portforwarding verloopt inderdaad over TCP. Ik heb een Ziggo Connect Box. Zal de antivirus op de server eens checken. De server is trouwens een laptop met Windows Home 10. Enig idee waar ik het daar moet zoeken?

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ok. De Client Web Browser opent de Web Socket via 8088.

Die geeft de foumelding: ‘websocket connection error (1006)’. Alleen als je van buiten naar binnen wilt komen. Dat is een bekende Websocket error die gaat over een overwachte Close aan de Server kant.
De error komt van Javascript dat actief is in de Browser.

Op een PC kun je met F12 het Developer’s Window openen van de Web browser. Welke gebruik je? Chrome of Firefox is ok. Edge of IE maar niet doen.

In dat Window is heel veel te zien en te doen, maar het gaat om het Console.
Mijn verwachting is dat in dat Console dezelfde foutmelding komt, maar wellicht met wat meer info over de oorzaak.
Probeer het eerst maar via je externe Ip.

Tenslotte een screenshot maken en laten zien.

 

De volgende test is idem maar dan via een ander netwerk.
Nodig: Wifi Hotspot van een Phone met 4G connectie.
Wireless verbinding van PC met de Hotspot van de Phone.

 

 

 

justvervaart
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@hahn dit is de foutmelding in de console

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ok. Nog geen echt goed commentaar hierop. Het eerste wat ik dacht: een Bug. Vanwege de tweede foutmelding. Er lijkt een gegeven nodig voor Retry en dat ontbreekt zo te zien. Echter intern werkt het wel. Connectie gaat dan wel sneller……

Dit zag je waarschijnlijk niet, want ik voegde het later toe aan mijn vorige bericht.

De volgende test is idem maar dan via een ander netwerk.
Nodig: Wifi Hotspot van een Phone met 4G connectie.
Wireless verbinding van PC met de Hotspot van de Phone.

By the way: helder support verhaal van die Poker software types. Dat zou je vaker willen zien dan soms.

justvervaart
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@hanh ja via een 4G hotspot werkt het wel.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
justvervaart wrote:

@hanh ja via een 4G hotspot werkt het wel.

Huh, ik dacht dat het intern wel werkte, en extern via 4G niet? Als het alleen vanaf je eigen LAN naar je externe IP niet werkt, moeten we nog denken aan een NAT loopback probleem.

Kun je nog 1x toelichten wat wel en niet werkt?

Van intern IP naar Intern server IP wel, Van intern IP naar extern IP niet, en vanaf extern IP (4G) naar je externe IP wel? Klopt dat?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ok. Dan lijkt dit op een raar NAT Loopback probleem = het toestaan van toegang op je externe Ip via een Connectie met je eigen netwerk.
Op zich geen ramp. Toch?

Het is een Compal (CH7465LG-ZG) Connectbox issue:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/nat-loopback-problemen-compal-connectbox-nas-se...
Die zal je wel hebben. Check typeplaatje.

Kan worden opgelost door in dat Topic een Arris (TG2492LG-ZG) Connectbox aan te vragen.
Dat kan niet via de normale Ziggo support.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@justvervaart  Ik snap dat @efok  alles nog ff scherp wil hebben.
Een misverstand is er zo.

justvervaart
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is wel lastig want ik wil de server via mijn eigen netwerk benaderen via een ander apparaat. Wat dus niet werkt is op het externe ip vanaf mijn eigen wifi netwerk. Op het externe ip via een ander netwerk (4G) werk wel en op het interne ip op de server werkt dus ook. Wat ik wil is op aan andere apparaat via mijn eigen netwerk inloggen op de server. 

Dit zijn de specs van mijn Ziggo Router. Kunnen jullie aangeven of ik dus Arris connectbox moet aanvragen?

Connect Box informatie
 

Conform standaard specificaties : DOCSIS 3.0
Hardware versie : 10
Software versie : 9.1.1902.203
MAC-adres : 48:D3:43:FB:82:33
Serienummer Connect Box : AAAP81673667
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

De compal ging zelfs in een spontane reboot met zijn NAT loopback issue. Ik hoor jou niet over een reboot, maar dus wel een connectie probleem. Bovendien, aan het MAC adres te zien heb je al een ARRIS, dus dat gaat je niet helpen.

Wat bedoel je nu met “op aan ander apparaat op mijn eigen netwerk inloggen op de server”. Ik blijf inderdaad wat door vragen, maar ik snap toch nog niet helemaal welke route je nu precies neemt, of wilt nemen.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Dit is een Arris. Dat zie ik aan de Software Versie. Bij een Compal ziet die er heel anders uit. Omwisselen voor een andere Arris heeft geen zin.

Dus: ik snap het door mij vermoede NAT loopback probleem in dit geval niet.
Op een of andere manier lijkt het er te zijn op grond van je tests.

Je zou nog ff kunnen kijken of het tijdelijk uitzetten van de IPv4 Firewall van je Connectbox iets scheelt.
 

justvervaart
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het uitzetten van de firewall lost het probleem niet op.

Samenvattend:

  • ik heb een laptop met windows 10 waar een software pakket op draait die server fungeert voor een online pokertoernooi voor mij en wat vrienden
  • via een webbrowser kan iedereen van buiten (zoals ikzelf via 4G) de server benaderen op het externe IP adres 
  • hiervoor heb ik in de firewall van de pc een uitzondering gemaakt voor poorten 8087 en 8088 en op de router port forwarding aangezet voor dezelfde poorten
  • op de windows laptop die als server fungeert kan ik via het interne ip adres http://192.168.178.34/ website prima gebruiken
  • ik wil zelf ook de server benaderen via het externe ip adres vanaf mijn macbook of ipad die gebruik maakt van dezelfde wifi access point als de windows laptop waarop de server draait
  • als ik dat doe krijg kan ik de website wel benaderen maar krijg ik daar een foutmelding ‘websocket connection error (1006)’ 

Hopelijk helpt dat. 

ps. heel fijn dat jullie me hiermee helpen

justvervaart
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update: als ik de DMZ activeer op de interne IP van de server is het probleem verholpen.​​​​​ Maar dat lijkt me geen goed idee om zo te laten neem ik aan?

Uitgelicht topic