1
Vraag
2
Reacties
Ale

Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 32Likes

Warmte-afgifte Connectbox

Sinds gisteren heb ik de mediabox next. Een verrassend kleiner apparaat en een veel lager verbruik watt en veel minder ontwikkeling van warmte.
De Horizon stond in een kast en gaf te veel warmte af. Dat is nu opgelost.
VRAAG:
De router geeft vrij veel warmte af. Is er ook al een beter exemplaar.. Ik spreek over de connectbox (witte uitvoering)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Hoi Ale, goedemiddag!

Het verbruik en de grootte zijn zeker een aangename bijkomstigheden van de Mediabox Next! 🙂 Doordat de Mediabox XL een hoger stroomverbruik heeft, wordt deze box ook warmer. Vooral wanneer deze in een afgesloten kast staat blijft de warmte hangen. Als je beschikt over een Connectbox, dan heb je ons nieuwste type modem in huis. Een modem zal altijd warmte afgeven, maar hoort niet ontzettend warm te worden. Zoals Dave- terecht opmerkt is het van belang dat het modem vrij staat of hangt en voldoende ruimte heeft om te koelen. Uit je bericht leid ik af dat het modem in een kast is geplaatst. Het modem zal dan meer warmte genereren en de warmte blijft dan hangen. Dit heeft als gevolg dat het een warmtebron wordt. Ik raad je dan ook aan om het advies van Dave- op te volgen en laat vooral hier weten of dit voor verbetering heeft gezorgd.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
De Connect Box is enige modem voor de Klant in 2 varianten, de Compal en de Arris, hiernaast heb je nog de Wifiboosters van Ziggo en dan houd het even op.

Als je het modem vrij hangt kan hij keurig zijn lucht kwijt en is er niks aan de hand lijkt mij.
Ale
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 32Likes
Ik zal duidelijker zijn. In principe heb ik met de modem geen probleem!
Mijn vraag komt tot stand als volgt:
Gistyeren heb ik een de Horizon omgeruild voor een NEXT. Gevolg veel minder warmte in de kast waarin mijn apparatuur staat. Dat is prettig voor de inkt van mijn printer. Er is nu nog 1 warmtebron en dat is de Connectbox.
Dus........ als er een router is die geen of minder warmte produceert zou dat prettig zijn. Ik ben dus aangenaam verrast door de veel lagere warmte afgifte van de NEXT.
Wie heeft een oplossing?
Prettige dag verder en hou het coool
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Hoi Ale, goedemiddag!

Het verbruik en de grootte zijn zeker een aangename bijkomstigheden van de Mediabox Next! 🙂 Doordat de Mediabox XL een hoger stroomverbruik heeft, wordt deze box ook warmer. Vooral wanneer deze in een afgesloten kast staat blijft de warmte hangen. Als je beschikt over een Connectbox, dan heb je ons nieuwste type modem in huis. Een modem zal altijd warmte afgeven, maar hoort niet ontzettend warm te worden. Zoals Dave- terecht opmerkt is het van belang dat het modem vrij staat of hangt en voldoende ruimte heeft om te koelen. Uit je bericht leid ik af dat het modem in een kast is geplaatst. Het modem zal dan meer warmte genereren en de warmte blijft dan hangen. Dit heeft als gevolg dat het een warmtebron wordt. Ik raad je dan ook aan om het advies van Dave- op te volgen en laat vooral hier weten of dit voor verbetering heeft gezorgd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic