Beantwoord

Wanneer komt mijn kabel eindelijk?

  • 1 juli 2019
  • 6 reacties
  • 312 keer bekeken

Waar blijft mijn/onze Ziggo

Op dit moment voel ik mij genoodzaakt om toch maar een post op het forum te plaatsen omdat wij toch eindelijk wel eens Ziggo willen...

Timeline:

Februari 2018 aanvraag gedaan via mijnaansluiting. 2 maal telefonisch contact over meegeleverde plattegrond gehad en vervolgens na een week een email ja sorry er is geen kabel in de buurt jullie hebben pech. Onze buren hebben echter kabel, maarja wat doe je eraan.

Aantal maanden verder wilden wij meedoen aan een project voor glasvezel buitengebied echter mochten wij niet meedoen omdat er volgehouden werd dat wij coax gebied zijn. Ondanks dat wij in het buitengebied wonen dus.
Na contact met de gemeente Opmeer, het glasvezelbedrijf en bijgeleverde documenten dat kabel was afgewezen door Ziggo, is er contact geweest met Ziggo en bleek dat Ziggo een fout had gemaakt en wij konden opnieuw een aanvraag doen.

Eind September/Begin Oktober wederom een aanvrag gedaan via mijnaansluiting, en ditmaal kregen wij wel een offerte, die half oktober is ondertekend en ook goed aangekomen.
De termijn was 6-14 weken, dus half januari zou de kabel er moeten liggen. Connect-Z zou het uitvoeren, en na een korte google hoopte ik dat het niet zo slecht bij ons zou zijn, nahja ik was hier nu niet als het goed ging

Begin Januari 2019 een telefoontje van Ziggo Orderhandling of wij een offerte wilde inclusief abonnement. Uiteraard met stomheid geslagen, en ook duidelijk gemaakt dat wij in oktober al 1 hadden ondertekend.
Een week later hadden ze het uitgevogeld en bleek dat Connect-Z al begin November 2018 aan had gegeven dat er nieuwe eisen waren. Inderdaad 2 maand eerder. Ook werd gezegd dat Ziggo 2000 klanten moest terugbellen met de zelfde problemen.

Na lange tijd bleek dat de opzet was veranderd. Nieuwe klanten moeten een abonnement nemen bij aanleg van de kabel. We kregen 200 euro korting als we een nieuwe offerte tekenden, toch maar gedaan.

5 februari 2019 is de nieuwe offerte van bijna 3000 euro getekend en een aantal dagen goedgekeurd. Dit keer nam Esther Kraaijeveld van Connect-Z contact met ons op en wederom werd de termijn op 6-14 gegeven, half mei dus. Ook konden wij een email sturen voor een status update.
23 april maar eens een email gestuurd om te vragen hoe het er mee stond, en mevrouw Kraaijeveld zei dat binnen 2 weken een onderaannemer contact op zou nemen voor de aanleg. Ook werd verteld dat de gemeente moeilijk doet met de vergunning, wat overigens een keiharde leugen is.

Donderdag 2 mei 2019 is een onderaannemer langs geweest, en die zei dat de kabel anders aangelegd moest worden langs de weg, andere kant van de weg in dat geval.
De onderaannemer zou over enkele dagen weer contact op nemen. Die enkele dagen is wel erg ruim genomen denk ik, anders was ik hier nu niet geweest.

Omdat de gemeente zo moeilijk deed volgens Connect-Z heb ik een boze email gestuurd, aangezien ik zoals eerder genoemd al een tijd contact heb met de gemeente Opmeer.

Ik kreeg een email terug inclusief screenshot dat de vergunning direct was verstrekt, overigens ook door het hoogheemraadschap dat eigenaar is van onze weg.
16 april is deze goedgekeurd, en de aangepaste versie is direct bij aanvraag goedgekeurd op 28 mei. Inderdaad Connect-Z liegt en liegt en liegt.

Nu is het morgen alweer Juli en blijven mij maar wachten. We moeten 3000 euro betalen en Ziggo maakt er een potje van, toch wel bijzonder voor zoveel geld.
Wellicht 100 euro per week van de prijs af per week dat er over de periode heen wordt gegaan startend 15 januari.

Het geduld is op.

Ineke
icon

Best beantwoord door Michael Ziggo 2 juli 2019, 09:35

Hoi @InekeG, welkom hier!



Jemig wat een ontzettend naar verhaal is dit. Wat ben je hier alweer veel te lang mee bezig zonder enige vorm van duidelijkheid. Bedankt in ieder geval voor je duidelijke verhaal, maar je bent nu dus nog geen steek wijzer en we zijn inmiddels in juli.

We hebben een tussenafdeling die schakelt tussen Ziggo en de aannemer. Het lastige is dat ik vanuit hier vrij weinig voor je kan betekenen aangezien we dit proces uit handen geven. Gelukkig kan die tussenafdeling wel wat voor je betekenen. Zij weten alles over de aanleg, planning of kosten. Ik wil je vragen om contact op te nemen met de afdeling via mail: orderhandlingbuild@vodafoneziggo.com of via de telefoon: 088-7172050. Wil je mij hier op de hoogte houden?
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

6 Reacties

Reputatie 7
Ik ga dit voorleggen aan de moderators die pakken morgenochtend dit topic op.
Reputatie 7
Wilt u in het profiel postcode en huisnummer zetten dit is alleen zichtbaar voor u zelf en de moderators. Morgenochtend pakken zij dit op.
Dit had ik al gedaan, zeker nadat ik helaas andere topics over Connect Z had gelezen...
Reputatie 7
Morgen komt er een Ziggo Moderator langs en kan alles uitzoeken voor u in de systemen kijken. Ik volg dit topic ook en houd het voor u in de gaten.
Reputatie 7
Hoi @InekeG, welkom hier!

Jemig wat een ontzettend naar verhaal is dit. Wat ben je hier alweer veel te lang mee bezig zonder enige vorm van duidelijkheid. Bedankt in ieder geval voor je duidelijke verhaal, maar je bent nu dus nog geen steek wijzer en we zijn inmiddels in juli.
We hebben een tussenafdeling die schakelt tussen Ziggo en de aannemer. Het lastige is dat ik vanuit hier vrij weinig voor je kan betekenen aangezien we dit proces uit handen geven. Gelukkig kan die tussenafdeling wel wat voor je betekenen. Zij weten alles over de aanleg, planning of kosten. Ik wil je vragen om contact op te nemen met de afdeling via mail: orderhandlingbuild@vodafoneziggo.com of via de telefoon: 088-7172050. Wil je mij hier op de hoogte houden?
We hebben inmiddels contact gehad met de afdeling orderhandlingbuild. Omdat er buizen gespoten moeten worden onder de weg en de sloot door, gaat het nog even duren omdat een gespecialiseerd bedrijf dat moet doen. Die hebben echter geen tijd meer voor de bouwvak. Zodat het zeker eind augustus wordt. Pas daarna kunnen ze kabels trekken. Het duurt dus nog wel even.