Ignited

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Waarschuwing Giga connectbox activatie

Voor mensen die nadenken om Ziggo Giga te nemen weet goed wat je te wachten kan staan. Inmiddels heb ik al 20 dagen geen internet, omdat de activatie van de Ziggo Giga connectbox is vastgelopen. Ziggo kan mij geenszins helpen dan alleen te hopen dat het Ziggo Giga probleem zichzelf oplost. Zij weten al meer dan een half jaar dat dit probleem bij hun klanten zich kan voordoen en hebben nog steeds geen voorzorgsmaatregelen genomen om dit in de toekomst te voorkomen of sneller te kunnen verhelpen. Ziggo heeft nul controle over het Giga probleem en hun enige hoop is dat het zichzelf magisch oplost.

Ik ben niet de enige met dit probleem, er zijn hier verscheidene topics met hetzelfde probleem met allemaal hetzelfde advies; wacht maar af dan zal het probleem zichzelf oplossen. Duur van probleem varieert per geval o.a. tot 6 weken lang geen internet. Ziggo durft geen duur van Ziggo Giga probleem te zeggen. In het begin schermt de telefonische hulplijn met “ik hoop dat het binnen twee dagen opgelost is, maar dit is geen garantie dat het ook zo snel opgelost is”.

Inmiddels hier dus al 20 dagen geen internet, in corona tijd waar we nog nooit zo afhankelijk zijn geweest van internet als nu.

Wat vinden jullie acceptabele tijd zonder internet bij abonnementsverandering?
Mijn advies; verander niet zomaar van je Ziggo abonnement.

64 Reacties 64
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

misschien kan een moderator het voor je oplossen

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

Ignited
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes
anoniemforum wrote:

misschien kan een moderator het voor je oplossen

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen


Heb ik al opgenomen in mijn profielinstellingen, maar ben bang dat zij ook niets voor mij kunnen betekenen. Het is wachten tot op “provisioning afdeling” (het schijnt na meer dan twee week wachten tóch mensenwerk te zijn) een oplossing weet te vinden voor het status probleem. Ben bang dat ik niet de enige met dit probleem ben en de afdeling het te druk heeft om mij op korte termijn te kunnen helpen.

Nu in overleg met KPN om over te stappen naar glasvezel. Is net aangelegd tot de voordeur maar nog niet ín huis.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @Ignited en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je internetverbinding het niet doet! Ik zie inderdaad dat er iets misgaat met de administratieve activatie van je Giga Connectbox. Hiervan is al melding gemaakt naar de afdeling die 
dit voor je oplost. Helaas kan dit nog best even duren voor het is opgelost. Heb je toevallig ook Vodafone Mobiel? Ik kan dan kosteloos 50 GB gratis data voor je regelen. Zodoende kun je dan toch 
via 4G internetten en online tv kijken totdat het probleem aan onze kant is opgelost. Als je mij een privébericht stuur met daarin je mobiele Vodafone telefoonnummer dan kan ik de gratis extra data voor je regelen. 
Je stuur mij een privebericht door op mijn profiel te klikken en dan voor "Stuur bericht” te kiezen. 

Zodra alles werkt, kijken we uiteraard graag met je naar een vergoeding voor de periode waarin je niet gebruik hebt kunnen maken van de diensten. 

Iris96

Level 1
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Ignited wrote:
anoniemforum wrote:

misschien kan een moderator het voor je oplossen

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen


Heb ik al opgenomen in mijn profielinstellingen, maar ben bang dat zij ook niets voor mij kunnen betekenen. Het is wachten tot op “provisioning afdeling” (het schijnt na meer dan twee week wachten tóch mensenwerk te zijn) een oplossing weet te vinden voor het status probleem. Ben bang dat ik niet de enige met dit probleem ben en de afdeling het te druk heeft om mij op korte termijn te kunnen helpen.

Nu in overleg met KPN om over te stappen naar glasvezel. Is net aangelegd tot de voordeur maar nog niet ín huis.


@Ignited Zit in dezelfde schuit, helaas. In ons huis hebben we al een maand geen internet en de helft van het huis (waaronder ik) heeft geen Vodafone abonnement dus ook problemen met thuiswerken. Want, eigenlijk is het vrijwel onmogelijk als je beperkt bent tot een databundel van een paar GB. Ongelooflijk hoe een probleem als deze kan bestaan en dat er geen andere (tijdelijke) oplossingen vallen te regelen, terwijl Ziggo al maanden op de hoogte is van de problemen met Giganet en dit specifieke modem. Op een punt als deze is een overstap inderdaad een reëele overweging. Binnen wat voor termijn kunnen zij iets voor jou betekenen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedenavond @Iris96,

Balen dat jij last hebt van hetzelfde probleem waarbij de Connectbox blijft hangen in het activatieproces! Ik heb jouw gegevens er even bij gepakt en zorg er ook bij jou voor dat onze provisioning afdeling het voor je oplost. 
Voor de Vodafone Mobiel nummers bij jou in huis kan ik ervoor zorgen dat er 50 Gb gratis data voor je wordt geregeld. Dan kun je via 4G/5G toch internetten totdat het probleem is opgelost. 
Zodra alles structureel is opgelost kan ik uiteraard zorgen voor een vergoeding voor de periode waarin je geen gebruik kon maken van onze diensten. 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

@Paul Ziggo Hoe kan dit nou zo lopen? We zien steeds dergelijke slepende activatie problemen. Compensatie is leuk, maar je wilt een werkende verbinding natuurlijk. Enige uitleg is denk ik wel op zijn plaats. Waarom duurt dit zo lang? Waarom klanten wel een nieuw product laten bestellen terwijl bekend is dat dit speelt?

 

Iris96

Level 1
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
efok wrote:

@Paul Ziggo Hoe kan dit nou zo lopen? We zien steeds dergelijke slepende activatie problemen. Compensatie is leuk, maar je wilt een werkende verbinding natuurlijk. Enige uitleg is denk ik wel op zijn plaats. Waarom duurt dit zo lang? Waarom klanten wel een nieuw product laten bestellen terwijl bekend is dat dit speelt?

 

@efok Precies. Het probleem is al maanden bekend en toch worden de upgrades uitgevoerd. Met de gevolgen van dien. Ondertussen wachten mensen weken op een oplossing, en een Vodafone compensatie is daarbij niet meer afdoende. Sterker nog - als je geen Vodafone abbonement hebt zit je zonder internet, zoals bij mij het geval is, en ook bij twee van mijn huisgenoten. We voelen ons, op zijn zachts gezegd, hopeloos.

@Paul Ziggo Bovendien, ons is weken terug al medegedeeld dat dit probleem naar provisioning is gegaan. Is daar intern iets misgegaan?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@efok  Uiteraard willen wij ook niet dat het zo loopt. De workaround voor de activatieproblemen is in sommige gevallen een nieuw abonnement in het systeem zetten. Aan het eigenlijke probleem wordt ook echt wel gewerkt, alleen dit duurt helaas nog lang. Het nieuwe abonnement in het systeem zetten gaat helaas bij een heel klein percentage klanten fout. Net zoals de activatieproblemen. Op de community lijkt het al snel veel, omdat je daar alleen de problemen ziet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik begin het activeren in India verhaal toch te geloven. 

Er zijn dus klanten die wel binnen 5 dagen een actieve verbinding hebben?

Bij ons ging dat in maart ook best snel, alleen de overstapservice werkte niet mee.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Iris96 Ik begrijp dat je niet blij bent met de situatie. Maar ik kan je verzekeren dat mijn collega's voor je bezig zijn om dit probleem op te lossen. Er gaat dus intern niets mis, er zit alleen veel tijd in het herstellen van misgelopen activatie orders. 

Iris96

Level 1
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Paul Ziggo  Oké, was enkel een check om te kijken of ik de situatie goed had begrepen. En, ik heb alle geduld, begrijp dat jij je best doet om ons zo goed mogelijk voor te lichten, en begrijp ook dat er een handmatige oplossing onderweg is die veel tijd kost, maar een maand zonder enige vorm van vast internet is lang. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
RoWi. wrote:

Ik begin het activeren in India verhaal toch te geloven. 

Er zijn dus klanten die wel binnen 5 dagen een actieve verbinding hebben?

Bij ons ging dat in maart ook best snel, alleen de overstapservice werkte niet mee.

 

Ik ben een week of 4 a 5 geleden overgestapt naar Giga net en dit ging zonder een probleem en werkt prima !

Ik had 500/40 Mb/s en nu tot 1000/50 Mb/s

Los van het feit dat het ook goed kan misgaan zoals je hier op de community meerdere keren kan lezen is het ook wel eens goed om te schrijven dat het wel goed gaat.

Oke ik ben wat gekleurd in mijn stelling maar als je dat gewoon even uitschakelt en puur naar het proces kijkt ging het bij mij dus nogmaals goed.

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronihd precies puur het proces.

Zoals ik aangaf de overstap service was gewoon slecht, in die zin dat de order bleef hangen. Nieuw abonnement aangevraagd zonder overstap service en dezelfde week nog online. 

Nu hebben ze jou als oud medewerker uiteraard met speciale zorg behandeld ????

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
RoWi. wrote:

@Ronihd precies puur het proces.

Zoals ik aangaf de overstap service was gewoon slecht, in die zin dat de order bleef hangen. Nieuw abonnement aangevraagd zonder overstap service en dezelfde week nog online. 

Nu hebben ze jou als oud medewerker uiteraard met speciale zorg behandeld ????

 

 

hahaha ik ben bij Casema weggegaan in 2002 dus dat is ver voor de Ziggo tijd en ik heb daar maar 22 jaar gewerkt   Dus dat valt wel mee.

 

Ignited
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes
Paul Ziggo wrote:

@efok  Uiteraard willen wij ook niet dat het zo loopt. De workaround voor de activatieproblemen is in sommige gevallen een nieuw abonnement in het systeem zetten. Aan het eigenlijke probleem wordt ook echt wel gewerkt, alleen dit duurt helaas nog lang. Het nieuwe abonnement in het systeem zetten gaat helaas bij een heel klein percentage klanten fout. Net zoals de activatieproblemen. Op de community lijkt het al snel veel, omdat je daar alleen de problemen ziet.

Op dag 1 van alle problemen heb ik zelf al geopperd om de workaround van nieuw abonnement in het systeem te zetten, maar deze oplossing werd mij telefonisch afgewezen. Haha dat is niet hoe het werkt hoor meneer, dat kan geen oplossing voor het probleem zijn.

Voor de duidelijkheid, mijn grootste frustratie zit niet in het feit dat de activatie fout ging. Het probleem is dat de provisioning afdeling overduidelijk onderbemand is dat dit weken moet duren voordat het opgelost wordt. Bovendien dat het meer dan twee weken moest duren voordat uberhaupt afdeling provisioning er van op de hoogte werd gesteld. Wat zijn dat voor ambtenarij praktijken.

@Iris96 KPN kan mij op korte termijn nog geen Glasvezel bieden.
Internet verbinding die nu wel kan is echt traag. Geef Ziggo nog een paar dagen, anders dan moeten wij toch na 25 jaar tevreden klant geweest te zijn overstappen naar KPN.

Ignited
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes
RoWi. wrote:

Ik begin het activeren in India verhaal toch te geloven. 

Er zijn dus klanten die wel binnen 5 dagen een actieve verbinding hebben?

Bij ons ging dat in maart ook best snel, alleen de overstapservice werkte niet mee.


Toen de monteur een nieuwe connectbox leverde had hij het ook over activeren in India. Dat helaas administratie proces is geoutsourcet naar India en dat hij nog wel even uurtje wilde wachten met mij tot de modem actief zou worden maar dat hij daarna toch echt weer naar volgende afspraak toe moest. Overigens was hij met collega aan de lijn en hoorde ik van de andere lijn direct al waarschijnlijk vijf dagen tot activatie. Was het maar zo kort geweest!

Provisioning afdeling zal dus wel in India zijn, telefonische hulpdesk heeft daar geen direct contact mee.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

Dat India verhaal komt idd steeds weer terug. Anno 2020 verbaast niets me meer, maar het is toch bij de wilde spinnen af, als dat waar is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
efok wrote:

Dat India verhaal komt idd steeds weer terug. Anno 2020 verbaast niets me meer, maar het is toch bij de wilde spinnen af, als dat waar is.

Hoezo VZ is wel een Nederlandse BV Liberty Global de Ziggo kant niet. Daarom zal het mij niks verbazen dat alle activaties voor heel Europa ergens centraal plaatst vinden.

De Ziggo Go app is een gelocaliseerde versie van de Liberty Global app, dat gaat zover ik kan achterhalen ook op voor de Mijn Ziggo app. Dus het verbaasd mij zeker niet.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes


OFF-TOPIC:
 

efok wrote:

Dat India verhaal komt idd steeds weer terug. Anno 2020 verbaast niets me meer, maar het is toch bij de wilde spinnen af, als dat waar is.


Veel bedrijven hebben/hadden ( tijdelijk ? ) hun call centers ge-outsourced naar bedrijven in India. Doordat daar de algemene leef-  en kennis niveau steeds hoger word, maar vooral omdat het uurloon er zeer laag is.

10 jaar geleden ook bij een bedrijf gewerkt, die dit probeerde en het interne storings/ICT nummer gewoon doorschakelde. Als je belde, dan was je Nederlandse uitspraak van je naam de eerste drempel. Natuurlijk hebben ze daar geen benul van Nederlands, dus moest je je naam m.b.v. het NAVO-spellingsalfabet spellen ( in m'n werkmap had ik altijd een kopietje ). Als ze dan eindelijk je naam op papier hadden, kwam probleem 2: hoe leg je zo simpel mogelijk je IT probleem uit en hoe begrijp je de aangeboden ‘oplossing’.
Een password reset of verlengen van een account ging nog wel, maar o wee als het een technischer probleem was.

Soms had je een goed ingewerkte medewerker en ging het redelijk, maar vaak was het een regelrechte ramp. Als je met een spoed probleem belde, dan kwam de rook soms uit je oren , omdat je gewoon je probleem niet ‘kwijt’ kon.

Ik heb eigenlijk geen idee meer, wanneer het bedrijf erachter gekomen is, dat e.e.a. zo onwerkbaar was en een andere oplossing heeft bedacht.

Uitgelicht topic