Beantwoord

VPN traag met IPv4 en terug van IPv4 naar IPv6 niet mogelijk?

  • 16 maart 2019
  • 38 Reacties
  • 1912x Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

38 Reacties

wel met staged Uploads, anders loopt test fout
Hi,
Even de Upload Methods nader bekeken. Het resultaat is aan de magere kant, omdat ik geen verkaring heb voor jouw probleem met de test. Zet de boel ff op een rijtje.

Bij de Upload test gaat voor de meting herhaaldelijk een hoeveelheid testdata naar de geselecteerde test Servers. Zo werken alle speedtests, maar dan met 1 testServer. Bij POST en Websocket is de omvang van de testdata telkens hetzefde.
Het verschil tussen de twee methodes is het gebruikte protocol voor de verzending van de data. Bij andere speedtests heb je die keuze niet; daarbij is het altijd POST.
POST gaat via http of https; Websocket gebruikt het gelijknamige protocol, dat in principe iets efficienter is.
Ik merk bij de metingen van mijn 400/40 verbinding geen verschil tussen de uitkomsten van deze twee methoden. Zie het nut van de Websocket optie dus niet zo. Laten we het voorlopig maar een freak optie noemen.

De Staged POST gaat ook over http of https, maar de omvang van de uploaded testdata wordt gedurende de test opgevoerd.
Dat kun je ook zien aan de meer trapsgewijze opbouw van het Upload plaatje.
Bij mij levert dit een lager overall Upload resultaat op, dan bij de twee andere methodes. Rond 35 ipv rond 40 Mbps.

Omdat verdere details nergens te vinden zijn, weet ik niet wat ik met dit verschil aanmoet resp. wat het nut van deze optie is.
Default, bij blanco keuze, is trouwens POST. Er zullen weinig gebruikers zijn die iets doen met Upload Method. We mogen er vanuit gaan dat vrijwel iedereen POST gebruikt.

Maar nu jij. Vind het toch wel vreemd dat de test bij jou vastloopt met POST.
Gaat ie met Websocket ook mis?
Omdat het niet makkelijk is info te vinden over problemen met de default POST instelling van de Upload Method, is het lastig hier een goede verklaring voor te weten te komen.
Meer heb ik niet voor je.
Gr Han

Websocket protocol
https://en.wikipedia.org/wiki/WebSocket
Reputatie 2
Badge
Hallo @hanh,

sorry voor mijn late reactie, maar ik had een probleem met het inloggen op de community en helaas werkte de 'Inloggegevens vergeten' optie ook niet. Gelukkig is het inlog probleem zojuist verholpen door iemand van Ziggo ( alsnog mijn hartelijke dank daarvoor ! )

Als ik de 'staged Uploads' niet gebruik, dan schiet de upload-test gelijk naar zo'n 200Mb/s en blijkbaar verslikt iets zich daarin. Eigenlijk kan ik dat ergens wel begrijpen en eigenlijk is een 'staged Uploads' ook goed, omdat deze stapsgewijs het maximum upload opzoekt.

Verder heb ik niets te klagen over mijn internet verbinding, deze is zeer stabiel en geeft zelden ( zeg nooit nooit ) problemen. En al zou deze af en toe iets langzamer zijn dan 200/20, merken we dat niet, want we zijn geen groot verbruikers.

Ik gebruik al jaren de Ookla speedtest ( https://www.speedtest.net/ ) en deze geeft bijna altijd iets in de buurt van 200/20 aan. Aangezien we ( behalve nu via VPN & IPv4 ) geen klachten hebben, vindt ik die paar Mb/s die soms links of rechts verschillen niet erg.

Gr.
Reputatie 2
Badge
Sinds een tijd had ik al problemen met mijn community-wachtwoord en helaas werkte de 'Inloggegevens vergeten' optie dit weekend ook niet, dus was het even een paar dagen stil vanaf mijn kant.
Vandaag heeft iemand van Ziggo, dat probleem opgelost ( alsnog mijn vriendelijk dank daarvoor ! ) en heeft ook even naar mijn IPv4/Ipv6 vraag gekeken. Volgens hem is het geen probleem om alsnog van IPv4 naar IPv6 over te gaan. Hij zal morgen terugbellen.

Er is dus nog hoop, dat Ziggo mijn probleem kan oplossen en mijn verbinding terug naar Ipv6 gaat. Even afwachten dus...
Reputatie 2
Badge
Ronald van Ziggo heeft me ( een paar dagen geleden ) geholpen met m'n Ziggo account voor de community. Ook kon hij zien dat er een aanpassing staat gepland voor 15 april. Even geduld en afwachten dus.
Reputatie 5
Badge +7
Ronald van Ziggo heeft me ( een paar dagen geleden ) geholpen met m'n Ziggo account voor de community. Ook kon hij zien dat er een aanpassing staat gepland voor 15 april. Even geduld en afwachten dus.
de aanpassing van 15 april is waarschijnlijk de snelheid verhoging die Ziggo door gaat voeren
Reputatie 2
Badge
@Francois83,

dat dacht ik later ook. Dus daarna even met Ronald gemaild, maar volgens hem is dit niet alleen een reset voor het verhogen van de snelheid.

We wachten af....
Reputatie 5
Badge +7
waarschijnlijk ook nieuwe software voor de modem als je in de oude Ziggo zit
Reputatie 2
Badge
waarschijnlijk ook nieuwe software voor de modem als je in de oude Ziggo zit

Ik woon inderdaad in oud Ziggo gebied.

Nieuwe software? Hebt u ( heeft iemand ) informatie over ?
Reputatie 5
Badge +7

waarschijnlijk ook nieuwe software voor de modem als je in de oude Ziggo zitIk woon inderdaad in oud Ziggo gebied.

Nieuwe software? Hebt u ( heeft iemand ) informatie over ?


@Pasi zie deze topic https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connect-box-tg2492lg-zg-nieuwe-software-versie-9-1-1802-610-38462
Reputatie 2
Badge
Gistermiddag herstarte de Connectbox 'spontaan' en was de snelheid verhoogt naar 250/25. Verder is er qua configuratie/opties niets veranderd.

Zou die geplande reboot op 15 april, toch voor omschakeling naar Ipv6 zijn 🤔?

Er is nog hoop 😉.
Reputatie 2
Badge
Afgelopen maandagmorgen ( de 15de ) belde @Ronald Ziggo met de mededeling dat m'n Connectbox weer op IPv6 staat. Natuurlijk gelijk even ingelogd en.......inderdaad nu weer Ipv6 😄.

De komende dagen alles weer instellen en daarna testen. Nu maar hopen dat alles weer zo wordt, zoals het ( voor de overschakeling naar Ipv4 ) was.

@Ronald Ziggo: bedankt voor alle ondersteuning, toppie👍 !!
Reputatie 2
Badge
De afgelopen dagen weer even wat tijd gehad om e.e.a. te testen en in te stellen. Tot mijn blijdschap lijkt alles weer als vanouds te werken.

Ondanks dat het even heeft geduurd, zijn de 'problemen' verholpen en ben ik weer een tevreden klant.

@Alle reageerders en @Ronald Ziggo: Bedankt voor alle ondersteuning.


Ps. Het beste antwoord is blijkbaar automatisch😉gekozen, want ik weet van niets.

Dit draadje mag worden gesloten.
Reputatie 7
Bedankt voor de update Pasi :)

Mijn collega heeft het antwoord gekozen, vandaar.
Maar goed om te horen dat alles nog naar behoren werkt. Nog een fijne dag gewenst!

Gr,