1
Vraag
2
Reacties
Ale

Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 32Likes

Volgorde Wifi

Ik heb een coonectbox die mijn thuisnetwerk beheert.

Ik heb een pelletkachel met een eigen wifinetwerk

ik heb een omvormer voor mijn zonnepanelen

die geven allemaal een wifi signaal

Als ik mijn iphone gebruik of macbook springt helaas het apparaat steeds op de Wifi van de omvormer.

VRAAG: hoe kan ik de volgorde beheren/beinvloeden. Het is vervelend die volgorde steeds handmatig te moeten wijzigen.

graag een perfecte oplossing!

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Apparaten kunnen een eigen WAP (Wifi Access Point) hebben voor installatie. Zo’n WAP heeft een vrij beperkte dekking rondom het apparaat. Misschien is de dekking bij jou wat groter. Of dat WAP zou moeten kunnen worden uitgezet, weet ik niet. Dat is m.i ook niet nodig, als er tenminste geen dekking is die je eigen Wifi netwerk dwars kan gaan zitten.

Omdat je Phone het WAP van de Omvormer pakt, is er kennelijk een wachtwoord ingevuld voor dat WAP. Laat je telefoon dit WAP vergeten (op mijn Android Phone met ‘Forget’ na het openen van de gegevens van een lopende connectie). Het komt dan wel weer in beeld voor evt later gebruik, maar zomaar een connectie ermee maken is dan niet meer mogelijk.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Vreemd, meestal zijn die wifi signalen alleen bedoeld voor de eerste configuratie. Na configuratie zitten die apparaten dan in uw eigen wifi netwerk en kunnen ze ook via internet data ontvangen en versturen. Check de handleiding eens van pelletkachel en omvormer of u hier nog een en ander moet instellen?

Ale
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 32Likes

In het wifi lijstje blijven ze terug komen en nogmaals dikwijls pakt mijn iphone en macbook het signaal van de omvormer.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ik denk dat u de handleidingen eens goed moet doornemen en de installatieprocedures van de palletkachel en omvormer van uw zonnepanelen eens opnieuw moet doorlopen. Het is de bedoeling dat u die apparaten met uw modem verbind en eventueel gaat bedien via de bijbehorende app's.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Apparaten kunnen een eigen WAP (Wifi Access Point) hebben voor installatie. Zo’n WAP heeft een vrij beperkte dekking rondom het apparaat. Misschien is de dekking bij jou wat groter. Of dat WAP zou moeten kunnen worden uitgezet, weet ik niet. Dat is m.i ook niet nodig, als er tenminste geen dekking is die je eigen Wifi netwerk dwars kan gaan zitten.

Omdat je Phone het WAP van de Omvormer pakt, is er kennelijk een wachtwoord ingevuld voor dat WAP. Laat je telefoon dit WAP vergeten (op mijn Android Phone met ‘Forget’ na het openen van de gegevens van een lopende connectie). Het komt dan wel weer in beeld voor evt later gebruik, maar zomaar een connectie ermee maken is dan niet meer mogelijk.

Ale
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 32Likes

hanh en anderen dabk je wel. Ik heb door jullie het idee gekregen in het lijstje WIfi op zowel iphone als op mac de wifi melding van de andere apparateren via vergeet dit netwerk naar een andere status te brengen. Ik heb het idee dat dit werkt

Nogmaals dank en een prettig weekend

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik heb hier ook een Zonnenpaneel Omvormer op Wifi maar als die zijn eigen wifi SSID uitzend, moet je deze eerst via het IP adres 10.10.100.253 of 254 inloggen dan kan password 123456 of admin zijn.

 

Vervolgens koppel je de Omvormer door de inlog naar je eigen wifi SSID dit doe je eenmaal, daarna log je nog een keer in van de omvormer wifi SSID en maak je het netwerk compleet dan verdwijnt de wifi ssid van de omvormer. (Bij de laatste inlog dien ja Admin/Admin) te gebruiken

 

En dit doe je ook bij de Apparaten die eigen ssid uitzend, alles op 1 Ziggo Wifi SSID - Als hij 5Ghz Compatible is, loods hem dan daarheen. Zo verspreid je de inloggen en de drukte.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

dan verdwijnt de wifi ssid van de omvormer

Ha@Dave-  Interessante info. Of dit op alle apparaten met zo’n eigen WAPje op deze manier werkt? Misschien wel, misschien niet…….

@Ale  Dit zou kunnen betekenen dat je de installatie van de Omvormer nog niet voltooid hebt, zoals Dave dit deed.
Welke Omvormer is het? Een welke heb jij Dave?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Wij/ik moet het wel zo doen als ik beschreef hij zend een Solar-Wifi SSID uit. huurwoningen van WBV Langedijk hebben dit als pakket kunnen krijgen in 2015 was een actie 6 panelen voor 6 euro per maand, en wij hebben dit ook gedaan, sommige niet. En andere woningbouw Woonwaard heeft dit niet die huizen zijn ook €100 euro duurder.

We konden toen we er kwamen wonen in 2014 ook kiezen voor extra wc op 1ste verdieping was 2 euro per maand en extra Dakraam op zolder voor 8 euro tot ie is afbetaald en dat is het nu en we zitten er dus best wel relax bij en leuk spaarpotje voor onze Wia’s met de Zonnenpanelen.

We hebben een Goodwe en die met de Portal App geregeld kan worden. Maar via Laptop is sneller.

 

 

Ale
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 32Likes

Beste allemaal,

jullie adviezen gevolgd en opgevolgd!

Het probleem is opgelost. Ik moest gewoon nog  “vergeet netwerk” toepassen en nu geen gedoe meer met de pelletkachel en de omvormer

prettige dag verder

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Ale, @Dave- @hanh @Jan F. en @Wlmpie

Super bezig met zijn allen! 😄 Fijn om te lezen het probleem is verholpen. 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic