VodafoneZiggo start landelijke uitrol supersnel Gigabit-internet

• 10 oktober 2019
  • 68 reacties
  • 18831 keer bekeken

Toon eerste bericht

68 Reacties

Reputatie 7

@Michael Ziggo

Ik vind je reactie onbevredigend.

1. Het blijft mistig waarom er niet nu reeds gefaseerd upload snelheden van in ieder geval MAX worden verhoogd; er is immers reeds veel bandbreedte vrijgekomen;
  2. Je gaat, wellicht maar wijselijk, niet in op het door mij gememoreerde standpunt van Ziggo (gebaseerd op een mistig niet nader aangeduid onderzoek) dat de meeste klanten geen behoefte zouden hebben aan een hogere upload. Waarschijnlijk omdat deze stelling berust op een luchtkasteel.

Als aanvulling op het eerdere statement waardoor het wellicht iets minder mistig wordt is dat analoge FM radio uitschakelen nodig is voordat we de bandbreedte gebruiken voor een hogere upload. Wanneer dit gebeurt is nog niet bekend.

Dat het onderzoek volgens jou op een luchtkasteel berust is jouw mening. Het is hoe het is, want meer informatie kan ik je momenteel niet geven. Ik kan je alleen verzekeren dat het een gedegen onderzoek is.

Je kunt met DOCSIS 3.1 alle kanten op. Symmetrisch 100/100? Het kan, etc, etc.
Het is maar net wat Ziggo wil en technisch kan doen, zodra er DOCSIS 3.1 mogelijk is in je wijk, je dorp of stad, je gemeente, je provincie. Whatever.

Analoge Radio moet weg, als er een betere UP moet komen voor het huidige Giga abo. Dat zijn ook wel de plannen, als ik het allemaal goed begrijp. Een landelijke aankondiging hiervan op de eigen Site, zoals bij het weglaten van Analoge TV, is er nog niet.
Er zullen veel klanten zijn die daar helemaal niet gelukkig mee zullen zijn. Puntje van zorg. Er zijn prima alternatieven na het weghalen van FM-Radio. Leg het allemaal maar eens uit.

Het wordt dus afwachten.

Sowieso moet ALLE analoge prut van de kabel. Dat Ziggo uberhaupt nog analoge signalen aanbied. Het is bijna 2020, geen 1985 meer. Analoge audio idem. Laat alles mooi digitaal gaan, via glasvezel. Ook veel minder storingen en met datzelfde glasvezel kan de provider heel lang vooruit.

@Patrick1976 Goed idee, maar om nu glasvezel te gaan leggen naar bijna 4 miljoen huizen en alle straten die open moeten vanaf de wijkkasten (mogelijk naar de straatkasten) en dan naar de huizen?

Alle wijkkasten moeten vervangen worden voor de verdeling van glasvezel en ze zijn net klaar voor Docsis 3.1.

Ik gok erop dat Docsis 3.1 eerst maximaal gebruikt gaat worden om nu geen extra kosten te gaan maken.:relaxed:

Ik heb Giganet nu 3 dagen en 3 dagen zeer instabiel internet.

Mijn streamer werkt niet meer.

De monitoring van mijn zonnepanelen is constant offline.

Mijn downloadsnelheid komt niet boven de 75.

Ben weer heel snel teruggegaan naar vorig modem.

Te vroeg waarschijnlijk begonnen.

@Epine303 Wat is je vorige modem?

De Conectbox, tot 500 Mbit, wat ik gelukkig weer haal, ook mijn streamer doet het weer en ik kan mijn zonnepanelen weer monitoren.

Alles is weer stabiel en snel genoeg.

Reputatie 3

Het is heel simpel: Zo lang de upload niet hoger wordt dan 50 Mb/s zal ik ook geen hogere downloadsnelheid nemen. Waarom kan de klant niet zelf kiezen?? De dooddoener van "de meeste klanten” zegt niets over de individuele behoeften. Bij mij ligt die bij een hogere upload en zeker niet bij een hogere download. Dus Ziggo: een hogere upload a.u.b. en anders wordt het toch glasvezel zodra beschikbaar… Simpel...

Grappig dat niemand wil lezen of begrijpen dat er eerst nog frequentie ruimte vrij moet worden gemaakt, voordat hogere upload mogelijk is. Is hier boven al meerdere malen uitgelegd.

Reputatie 4
Badge +3

Ziggo zal er vast over na hebben gedacht

@PieterBoes schreef: “Het is heel simpel: Zo lang de upload niet hoger wordt dan 50 Mb/s zal ik ook geen hogere downloadsnelheid nemen. Waarom kan de klant niet zelf kiezen??”

Het is niet heel simpel, de upload gaat via de upstream frequenties tot 204 MHz en daar zit nu analoge TV en radio nog.

Vanaf 2021 is analoog TV en radio afgeschakeld en dan kan pas de upload omhoog, omdat dan Docsis 3.1 pas mogelijk is, zoals je hieronder kunt zien.

Ik vind de 50 Mb up zwaar tegenvallen en vraag me eerlijk gezegd af onder welke steen Ziggo leeft met de stelling dat de meeste gebruikers aan 50 Mb genoeg hebben.

Het is de laatste jaren juist de Upload geweest die meer en meer toeneemt vanwege cloud-diensten, streamen, online backups etc.

Dan is 50 Mb, zeker vergeleken met de lagere abbo's, wel erg magertjes.

Precies dat dus, ze hadden beter het 500 pakket kunnen ophogen naar 500./500. wie gaat er geld uitgeven voor giga met zo'n dramatische upload.

Dit gaat ziggo veel klanten kosten en snap totaal hun denkwijze niet of gaat ziggo de upload op korte termijn aanpassen en flink omhoog gooien?

Voor mij dus nog steeds de reden om voor mijn internet lekker bij Tweak te blijven, die 1 Gb down/upload weten te realiseren in combinatie met TV en telefoon… op elk uur van de dag!!!  Met de huidige tijd van clouds, social media etc waar je vaak foto's en andere documenten deelt, is upload steeds belangrijker geworden. Als je dat als provider niet ziet, dan ben je niet erg goed bezig of sterk verouderd.

@Touch1962 schreef: “Als je dat als provider niet ziet, dan ben je niet erg goed bezig of sterk verouderd.”

Dat ziet Ziggo heel duidelijk, daarom gaat analoog volledig weg, want langs die frequenties tot 204 MHz gaat de upstream binnen Docsis 3.1 en dan zijn de volgende snelheden in de toekomst mogelijk.

https://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS

Vanaf 2021 is analoog TV en radio afgeschakeld en dan kan pas de upload omhoog.

Het is allemaal leuk en aardig wat ik lees van alle mensen hier.

Iedereen zit over getallen te praten over wat je moet halen of zijn enzo.

Maar iedereen weet dat je nooit de theoretisch snelheid haalt met de limiet op je apparatuur.

Diegene die een goed systeem/laptop heeft, heeft een gigabit ethernet kaart er in zitten maar die haal je nooit omdat er een cap van 990 Mbit/s  op zit dus nooit de 1000.

Daar nog bij welk ander randapparatuur haalt het om maar zo te zeggen 1,5 gigabit om die snelheid die wordt belooft dat vlekkeloos door te laten.

want alles wat tegen die grens zit zorgt voor haperingen en dat lees ik dus niet terug.

Daarnaast is het toch voor mij ook een belangrijk punt wat eerder ook al is genoemd, ook ik zou ook liever hebben dat mijn modem in een bridge modus kan.

Heb nu 1 kabel liggen die naar een ruimte gaat waar alles staat en op het netwerk is aangesloten door router dan dat ik tal van kabels naar me modem moet trekken.

Ben het wel mee eens, met de mensen die grote dingen moeten uppen dat de snelheid niet kan.

Maar de meeste mensen die bij ziggo zitten of welke andere provider zijn geen vlogger.

Dus die 50 Mbit/s is wel te doen.

Maar om net als glasvezel simultane verbindingen te hebben gaat er nooit komen.

Dus hopelijk dat iemand van ziggo mij blij kan maken met wat ik hier heb neergekwakt.

Waarmee moet Ziggo je blij maken? Met een modem in bridge? Dat kan toch? Of wil je een symmetrische verbinding?

@WBlok schreef: “Maar om net als glasvezel simultane verbindingen te hebben gaat er nooit komen.”

Dat zou zomaar wel kunnen: https://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS

Waarom krijg ik 40 van max. 200 Mbps upload (Docsis 3.0 spec)? 500/40 Mbps Ziggo hier. Laat Docsis 3.1 opzij.

DOCSIS  3.1 lijkt er nu vooral te zijn, om 1 Gbps Down te kunnen verkopen aan klanten die dat meestal niet nodig hebben. Marketing dus, met een schuin oog op de concurrentie.

Vanuit de techniek en groeiende behoeften bezien, is het natuurlijk ook een verstandige investering in de toekomst. Een snellere Up is het eerste waar je echt iets aan kunt hebben. Thuiswerkers! Nu nog gelimiteerd tot 50 Mbps. Volgende stap 100 Mbps na afschakeling Analoge Radio. Etc. Bv een 200/200 abo kan een interessante optie zijn voor veel klanten. Of zoiets in het verschiet ligt? Geen idee. Ziggo/Liberty Global laat niks los over de plannen.

Het schijnt ook zo te zijn dat nu eindelijk de networks van voormalig UPC en voormalig Ziggo gelijkgeschakeld kunnen worden, waardoor voor klanten  en support vervelende verschillen opgeheven kunnen worden.

Je zult de ontwikkelingen moeten blijven volgen.

Reageer