1
Vraag
2
Reacties
HenkJM

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Verstoringen netwerk/internetsignaal

Vanaf mei dit jaar valt mijn internetsignaal regelmatig weg, in juli zelfs 49 keer. Op dat moment kan ik mijn vaste telefoon ook niet gebruiken, want ook dat signaal valt weg. Inmiddels veel monteurs over de vloer gehad, die allemaal dachten dat het aan wat anders ligt. Apparatuur vervangen (modem, mediaboxen), alle bekabeling en aansluitpunten vervangen, maar niets helpt. Alleen is er nog niemand geweest voor de wijnkast! In augustus is het niet zo erg als in juli maar inmiddels al weer zo’n 10 keer downtime. Is Ziggo achter de schermen bezig zonder dit te melden?? Wie oh wie kan mij helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HenkJM
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Marije Ziggo, Be rt, vrijdag is de escalatiemonteur langs gekomen en na een korte introductie mijnerzijds, snel naar de wijkkast (niet wijnkast Nick999 ) gegaan. Hij constateerde dat de kabel van "mijn" groep los zat en ook andere kabels zaten niet echt goed vast. Hij heeft kabels vervangen, alles doorgemeten en alles weer goed vastgezet. Daarna is hij ook even naar de buurt? kast gegaan en gecheckt en ook nog naar het hoofdpunt in onze stad en daar nog e.e.a. langsgelopen.

Ik weet niet of ik het nu Jinx, maar sindsdien is mijn internet signaal niet meer onderbroken geweest. Er zijn nog wel af en toe wat dipjes (111 MB/s en 257 MB/s, maar voornamelijk gemiddeld rond de 450MB/s, dus met licht verlies van de kabel naar mijn Fing Box prima.

Ik hoop dat ik hiermee de periode met narigheid achter me kan laten en weer van de vertrouwde goede dienstverlening van Ziggo kan genieten.

Dank aan jullie, ondersteuners, mochten er nog ontwikkelingen zijn (wat ik niet hoop), dan meld ik me weer hier!

"May the Force be with me (and you)!"

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
HenkJM
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
In de bijlagen de gevraagde screenshots en foto's.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
HenkJM wrote:
Alleen is er nog niemand geweest voor de wijnkast!



Ik wil wel even langskomen hoor... :grin: (sorry, kon het even niet laten)
HenkJM
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Had ik wel verwacht, hahaha, moest natuurlijk de wijk kast zijn...
HenkJM
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt, vannacht rond 00:12 weer downtime, bijgaand het onderste deel van de netwerkstatus waar je ook om hebt gevraagd.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Er doen zich nog issues voor die ik niet goed kan plaatsen.
Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen dieper in het systeem kijken en mogelijk problemen zien die we hier niet kunnen zien.
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hoi HenkJM , welkom hier op de Community!

Wat vreselijk frustrerend dat je zoveel uitval ervaart van je verbindingen. Ik kan mij voorstellen dat dit de sfeer in huis niet ten goede doet en ik wil hier graag verder onderzoek naar doen om te achterhalen wat er mis gaat. Op die manier lossen we het probleem dan samen op.

Be rt geeft ons hier een prima voorzet. Door de gegevens die je hebt gestuurd, komen we al een heel eind. Om nog een iets duidelijker beeld van de situatie te krijgen, wil ik je vragen naar het onderstaande te kijken.

Als ik de foto's van je aansluiting bekijk zie ik een prima AOP met splitter. Vanaf de splitter gaat er 1 coax kabel naar de versterker. De andere kabel op de splitter, gaat die naar het modem of zit het modem aangesloten op de (0-poort) van je versterker?

Ik wacht met spanning je antwoord af! 🙂
HenkJM
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt, dank voor de initiële ondersteuning!

Marije Ziggo , vanaf het aansluitpunt gaat idd 1 kabel naar mijn televisieversterker en 1 kabel rechtstreeks naar het modem. Ik heb voor de zekerheid ook nog even gebeld en er komt vrijdagmiddag een escalatie monteur om verder te zoeken. Wellicht dat jullie intern kunnen afstemmen?
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Super, bedankt voor de verduidelijking HenkJM . Ik zag inderdaad de afspraak met de monteur al staan, maar ik dacht; Als het sneller opgelost kan worden, kan dit nooit kwaad :wink:.

Aangezien het modem wel al op de eerste splitter aangesloten zit, denk ik dat het langskomen van de monteur de beste volgende stap is. Op locatie kan hij meer informatie uit het netwerk halen dan dat wij op afstand kunnen. Ik raad dan ook aan om de afspraak van aanstaande vrijdag eerst af te wachten.
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes
HenkJM wrote:

Even een andere vraag. Met welk programma heb je bovenstaande grafiek gemaakt en geconstateerd dat je internet 49x is uitgevallen sinds mei?
HenkJM
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Marije Ziggo , goed plan, laten we kijken wat de monteur vindt!

Wlmpie , ik gebruik een zgn Fing-Box met bijbehorende app, die mijn netwerk monitoort qua prestatie, maar ook wie toegang mag en wie niet.. ik heb de Box bedraad aan het modem gehangen en krijg dus realtime info over beschikbaarheid, prestaties (bedraad en WiFi) en wat er op mijn netwerk gebeurt.
HenkJM
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Marije Ziggo, Be rt, vrijdag is de escalatiemonteur langs gekomen en na een korte introductie mijnerzijds, snel naar de wijkkast (niet wijnkast Nick999 ) gegaan. Hij constateerde dat de kabel van "mijn" groep los zat en ook andere kabels zaten niet echt goed vast. Hij heeft kabels vervangen, alles doorgemeten en alles weer goed vastgezet. Daarna is hij ook even naar de buurt? kast gegaan en gecheckt en ook nog naar het hoofdpunt in onze stad en daar nog e.e.a. langsgelopen.

Ik weet niet of ik het nu Jinx, maar sindsdien is mijn internet signaal niet meer onderbroken geweest. Er zijn nog wel af en toe wat dipjes (111 MB/s en 257 MB/s, maar voornamelijk gemiddeld rond de 450MB/s, dus met licht verlies van de kabel naar mijn Fing Box prima.

Ik hoop dat ik hiermee de periode met narigheid achter me kan laten en weer van de vertrouwde goede dienstverlening van Ziggo kan genieten.

Dank aan jullie, ondersteuners, mochten er nog ontwikkelingen zijn (wat ik niet hoop), dan meld ik me weer hier!

"May the Force be with me (and you)!"
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
TOP, je hebt de juiste monteur gehad die overal bij kon.

Veel internetplezier gewenst. :relaxed:

"Live long and prosper."
HenkJM
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
????
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic