Beantwoord

Verouderd modem

Hallo,

Ik zou graag een nieuw modem krijgen.
Na klachten van mijn dochter dat de Wifi regelmatig uitvalt kom ik tot de ontdekking dat ik wel een redelijk oud modem heb.

Groet Marcel
icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 22 mei 2019, 15:45

Hey @Marcel200 . Dat is inderdaad een mooi oud beestje 😉. Als mijn informatie klopt staat deze nu dik 7 jaar bij je thuis. Ik ga gelijk een nieuwe voor je op de post doen, hoor 🙂. Laat je ons weten of het allemaal lukt met de nieuwe modem?
Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
@Marcel200

Hallo Marcel mag ik weten wat voor modem je nu hebt meestal zie je dat aan de onderkant vd modem met typenummer. Merk en typenummer zou handig zijn. Mijn ouders hadden laatstt een zeer brakkige Technicolor van alles geprobeerd kanalen veranderen 2,4 of 5ghz beide tegelijk werkt niet op Technicolor het is of of. In mijn geval werd er niet moeilijk gedaan en is er een connectbox gestuurd. Deze doet het goed wel met interne wijzigingen op kanaal en band gebied. Bel even naar de helpdesk of spreek een Ziggo mod aan op deze community. Veel succes ermee
Dat klopt voor de Technicolor 7200. Niet voor de 7210.
Reputatie 4
Badge +3
@hanh

Klopt helemaal had even twee types moeten noemen oeps, en ja het klopt jouw info.
Ik heb een thomson twg870.
Die heeft z'n geld wel opgebracht.
Reputatie 4
Badge +3
@Marcel200

Jeetje Marcel deze is nog ouder dan de Technicolor 8 tot 10 jaar oud denk ik. Die gaan ze zo omwisselen als je wel heel duidelijk problemen ervaart dan doen ze niet moeilijk.

Veel succes ermee. Mocht je de connectbox Arris/Compal geen technisch verschil en werking tussen beide nog vragen hebben voor optimale instellingen dan ben je welkom op dit forum stel ze gerust. De connectbox staat af fabriek op standaard instellingen er is vaak meer uit te halen met prima resultaten is mijn ervaring.
Reputatie 7
Hey @Marcel200 . Dat is inderdaad een mooi oud beestje 😉. Als mijn informatie klopt staat deze nu dik 7 jaar bij je thuis. Ik ga gelijk een nieuwe voor je op de post doen, hoor 🙂. Laat je ons weten of het allemaal lukt met de nieuwe modem?
Reputatie 5
Badge +7
Beste @Lycke Ziggo,

Ons modem wordt ook een dagje ouder. Omdat we een mix hebben van apparaten op de 2.4G en de 5G band en van 802.11g, n en ac zou het geen overbodige luxe zijn om een modem te gebruiken dat gelijktijdig de 2.4G en de 5G band gebruikt. Komen wij ook in aanmerking voor vervanging van ons modem uit 2012? Het is een Cisco EPC3925.

Bij voorbaat dank voor de medewerking.
Reputatie 5
Badge +14
Beste @Lycke Ziggo,

Ons modem wordt ook een dagje ouder. Omdat we een mix hebben van apparaten op de 2.4G en de 5G band en van 802.11g, n en ac zou het geen overbodige luxe zijn om een modem te gebruiken dat gelijktijdig de 2.4G en de 5G band gebruikt. Komen wij ook in aanmerking voor vervanging van ons modem uit 2012? Het is een Cisco EPC3925.

Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Yes Mark, dit is mogelijk! Belletje naar de klantenservice of ziggo.nl/chat en ze doen er eentje op de post voor je 🙂
Reputatie 5
Badge +7
OK. Bedankt.

Ik ga erachteraan.
Reputatie 5
Badge +7
Net met de Klantenservice gesproken. Het nieuwe modem wordt toegezonden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het veel verschil gaat maken met huidige modem.
Reputatie 5
Badge +7
Na een telefoontje met de helpdesk heb ik vanavond de Connect Box aan de praat gekregen. Blijkbaar was het nieuwe apparaat nog niet geregistreerd in de systemen.

Na ruim een uur gebruik kan ik niet anders zeggen dan dat dit nieuwe kabelmodem een norm verschil maakt met de oude Cisco EPC3925. Met name de WiFi is een wereld van verschil. De WiFi op mijn Mac Mini is nu net zo snel als via ethernet. Hieronder het resultaat via de WiFI (5GHz, 802.11n)

Reageer