teniga

Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Verbonden (partial bonding DS) zeer zeer traag internet

Plotseling een probleem met de internet snelheid!

 

Sinds enkele dagen is mijn download stream van 500 mb naar 5 a 10 mb gegaan.

De situatie is niet veranderd qua opstelling of apparatuur.

Ziggo modem(connectbox en geen horizonbox)  met een mesh (orbi) systeem.

Wifi via de connectionbox wordt niet gebruikt (staat uit)

Werkte voorheen perfect.

 

Nu niet ineens niet meer!

 

Iemand een oplossing of een tip om dit weer te herstellen?

bedankt Ronald

 

 

 

66 Reacties 66
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @teniga,

Zou u uw modems signaal waardes en log kunnen delen met ons.

inclusief foto's van uw aansluiting.

Uw modem meld zich namelijk niet juist meer aan bij Ziggo, u heeft de unit neem ik aan al een keer opnieuw opgestart?

MVG

teniga
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

bedankt voor de snelle reactie!

 

dat klopt, restart had geen effect.

inmiddels is de melding veranderd, en wordt de snelheid elke keer een beetje beter/hoger

directe aansluiting op de ziggo modem leverde een snelheid op van 30 mb

zie bijlage

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @teniga,

Zou u ook nog de upstream waardes en log kunnen delen, de upstream geeft namelijk aan nog zoekende te zijn.

U heeft echter wel een hele hoop RS foutmelding binnen het modem.

Uw AOP is verouderd maar dit zal volgens mij niet direct voor een probleem moeten zorgen doordat uw modem locked op lagere frequenties echter herken ik de kabel waarmee het modem aangesloten is niet als een “Kabel Keur” kabel, heeft u nog een kabel liggen welke door Ziggo is geleverd?

Dit is het eerste punt waar uw Ziggo verbinding uw huis binnen komt, op de foto staan geen splitters of versterkers, klopt dit? u gebruikt alleen Internet?

MVG

teniga
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

goedemorgen

bij dezen nog de upstream en de log

zover ik weet is dit de originele kabel die er toen bij zat….. maar ja dat is al wel even geleden!

er wordt wel een splitter gebruikt

 

Inmiddels komt de download (bekabeld) op ongeveer 200 Mbps (voorheen tussen 450 en 500) en via Wifi op 510 Mbps

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes

De log toont een reboot na het droppen van een Input packet op 27-05 om ongeveer 22.58. Als je niet zelf rond dat tijdstip een reboot hebt geforceerd is dat niet best. Vervolgens zie je dat het modem zich opnieuw registreert bij de CMTS en dus ook opnieuw de verbinding tussen modem en CMTS opzet. Gedurende dat registratie proces is IP verkeer van de gebruiker niet toegestaan, dus vandaar die Illegal - Dropped forward packet meldingen.

Direct na het afronden van de registratie krijgt het modem de opdracht van de CMTS om de firmware bij te werken. Ook dan is het nog niet toegestaan om IP verkeer van de gebruiker af te handelen. Na het downloaden volgt een nieuwe reboot van het modem en het opnieuw doorlopen van de initialisate en registratie.

De laatste Illegal - Dropped input packet melding is het gevolg van het in de stress schieten van het modem als je de webinterface benadert. Kennelijk is dat al te veel voor dit buggy modem waardoor het besluit om dan maar packets te gaan droppen.

teniga
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Om 22.58uur heb ik inderdaad zelf de reboot gedaan ( 30 sec stroom eraf en daarna weer aangezet). Het duurde wel even voordat ik weer internet had, voor mijn gevoel werd de modem wel 3 a 4 keer opnieuw opgestart.

 

 

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Goede morgen @teniga,

De waardes zien er nu wel weer goed uit, @ArChie.DVB heeft uw log verduidelijkt, maar ik ben een beetje in de war met uw aansluiting.

Op uw woonkamer aansluiting zit een geheel fabriek afgemonteerde kabel, op de splitter zit een zelf gemonteerd stuk en vervolgens 2 verouderde Ziggo kabels. deze splitter variant komt mij overigens ook geheel onbekend voor.

Is dit de situatie?;

AOP->kabel->Splitter->Kabel 1 ->modem

                                     ->Kabel 2 ->TV

 

Bent u toevallig in het bezit van het laatste Ziggo aansluit material?, ondanks dat uw signaal waardes nu goed zijn, zijn er een hoop RS error's en haalt u uw snelheid niet meer en vermoedt ik dips, maar uw log laat alleen data van gister zien. Heeft u ook de mogelijkheid het modem direct en alleen op het AOP aangesloten en te testen?

MVG

teniga
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

klopt

 

snelheden

direct op modem bekabeld : 150 Mbps

bekabeld via Orbi : 250 Mbps

wifi via Orbi : 500 Mbps

Wifi staat dus uit op de ziggo modem

 

AOP->kabel->Splitter->Kabel 1 ->modem -- > orbi system

                                     ->Kabel 2 ->TV

 

Ik heb geen ander aansluit materiaal van ziggo meer.

Is de oplossing een nieuwe ziggo modem? 

Ik kan eventueel ook overstappen op een zakelijke aansluiting. Ik begreep (ergens op dit forum) dat de zakelijke ziggo modem beter/stabieler is dan mijn modem.

Testen kan wel, maar pas vanavond na 22uur

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @teniga,

Ik stel voor om contact op te nemen met Ziggo en nieuw aansluitmateriaal te bestellen.

1x een IEC/Woonkamer splitter

1x IEC to F-Connector coax kabel

Ik weet niet hoelang uw TV kabel is en van welk type deze is, als het een KOKA9, KOKA799 of Technetix variant is dan kunt u eerst proberen de connectoren te vervangen door LTE proef connectoren.

In de tussen tijd kunt u verder met testen, het is vrij raar dat bekabeling via uw PC op het modem 150 bereikt en via WiFi 500, want dat zou betekenen dat de Orbi dus wel 500 van het modem ontvangt.

Zou pas als laatste denken om de overstap naar zakelijk te maken, zeker ook omdat het nu toch een beetje richting bekabeling probleem neigt, modem in bridge zou gewoon goed moeten functioneren.

MVG

teniga
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor de info/tips!

Het vreemde is dat de stabiliteit/snelheid sinds deze week hapert, en daarvoor alles altijd super stabiel was.

De lengte van de kabel is 8m, soort/type weet ik niet maar de connectoren kan ik zeker vervangen.

Ik zal de voorgestelde producten bestellen (overigens heb ik deze splitter nog gevonden, van Ziggo?)

 

Inderdaad erg vreemd dat de vaste verbinding via de ziggo modem en via Orbi maar rond de 150 - 200 komt en dat de wifi via de Orbi elke keer boven de 500 uitkomt.

 

Vanavond zal ik verder testen, en dat posten

 

bedankt tot zover

 

 

teniga
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

update (zonder iets aangepast of veranderd te hebben)

 

bekabeld via Orbi : 175 Mbps

bekabeld via ConnectionBox  : 125 Mbps

Wifi via Orbi : 50 Bmps

 

Het geheel wordt er niet stabieler op. 

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@teniga

Het komt vaker voor dat situaties waarin alles probleemloos werkte ineens problemen oplevert, dit komt meestal door veranderingen aan het netwerk of aansluit materiaal wat zijn beste tijd heeft gehad.

Mijn vermoedens nijgen naar signaal dipjes.

Deze splitter kan alleen i.c.m. coax kabels worden gebruikt met f-connectoren, dus kunt u uw TV tijdelijk niet aansluiten lijkt mij dus onnodig aangezien dit het zelfde oplevert als aansluiten direct op AOP.

MVG

teniga
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

update

zonder splitter (en dus reboot/ restart Ziggo Modem)

AOP-- > Kabel -- > Ziggo modem -- > orbi system

 

wifi via Orbi : 200 Mbps

bekabeld via Orbi : 250 Mbps

bekabeld direct op modem : 170 Mbps

 

Ziggo abbo : 500/40

 

 

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@teniga,

Zou je van deze situatie de signaal waardes willen delen.

teniga
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hierbij de waarden.

snelheden zijn nog vergelijkbaar met het vorige bericht

 

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@teniga,

thx, uw signaal komt heel sterk binnen, moeten even kijken wat er gebeurt met het nieuwe aansluit materiaal of deze dan genoeg gedempt wordt en binnen specs valt.

Keep me updated.

 

ps; de nieuwe splitter eerst goed in het contact duwen voordat u het kapje monteert.

teniga
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Jonathan-458

nieuwe splitter, nieuwe kabel

 

wifi via Orbi : rond de 400Mbps

bekabeld via Orbi : rond de 225 Mbps

bekabeld direct op de modem : rond de 90 Mbps

 

De Wifi snelheden lijken iets stabieler en hoger te komen nu

maar bekabeld valt nog tegen

 

teniga
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

update snelheden

 

wifi via Orbi : rond de 350 Mbps

bekabeld via Orbi : rond de 450 Mbps

bekabeld via modem ziggo : 175 Mbps

 

Langzaam maar zeker worden de waarden wel wat hoger

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@teniga,

Indien u rond 19:00 de aansluiting in orde heeft gemaakt, klopt wat er gemeld wordt. Waardes zitten binnen spec en aansluiting is nu weer geheel up-to-date.

Ik zie helaas nog steeds “rs errors” oplopen, kijk het even 24 uur aan en upload dan wederom modem waardes. Als rs verder toe blijft nemen ga ik toch even een Moderator inschakelen.

Via welke site en server test u de snelheden eigenlijk?

en is de Orbi aangesloten wanneer u via het modem een speedtest uitvoert of is de PC als enige aangesloten?

Staat uw modem eigenlijk wel in bridge modus?

MVG

Uitgelicht topic