@Henno
Dit klinkt naar pack-loss, onderbroken verbindingen.
@JW1970 meldt dat zodra hij inlogt op zijn Afas omgeving, het ontstaat. Ik heb nog wel enkele vragen open staan.
Zodra ik inlog op mijn Afas omgeving, wat op Citrix draait, wordt om de paar seconden de verbinding verbroken en na een paar seconden weer hersteld. Alles wat je dan intypt zie je niet meer en daarna als de verbinding herstelt ineens alle tekens achter elkaar verschijnen. Werkt niet echt prettig. Met een Vodafone 4G hotspot werkt het feiloos.
Zelfde probleem als ik op mijn smart TV RTL XL of Youtube filmpje wil kijken. Verbinding wordt niet gemaakt of tijdens filmpje meerdere malen verbroken. Met hotspot geen probleem.
Van de speedtest plaatje valt op dat de upload te laag is. Deze zou 25 Mbit moeten zijn.
@Henno De signaalwaardes zien er verder goed uit. Behalve de upstream capaciteit. De afgelopen 4 dagen zijn wel problematisch geweest omdat de upload veel gebruikt werd in ons netwerk. Tegelijkertijd zie ik dat @JW1970 zelf de afgelopen dagen ook regelmatig zijn upload verbinding heeft gebruikt. Ik zie een dataverbruik van 22.5GB aan download, tegenover een uploadverbruik van 10GB. Als we erbij stil staan dat de meesten meer (veel) meer downloadverkeer dan upload genereren, valt dit ook op. (wat natuurlijk verder prima is)
@JW1970
- Je geeft aan dat je het de afgelopen maanden al ervaart. Speelt dit structureel, of zijn er momenten dat het goed werkt? Of speelt het enkel wanneer je met de Afas omgeving verbonden bent?
- Wat als je niet met je Afas omgeving verbonden bent? Ervaar je dan ook problemen met RTL XL, Youtube of andere diensten?
- Ben je bewust dat je (de afgelopen 4 dagen) ook langere tijd per dag zelf aan het uploaden bent geweest? En weet je zelf welk verkeer dit is? Op de momenten dat je zelf ook veel aan het uploaden bent kan je mindere prestaties ervaren.
We zien je reactie tegemoet om je verder te kunnen helpen.