TiMa

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbinding met Wi-Fi booster, maar Wi-Fi werkt niet

Hallo,
Sinds ongeveer 2 weken werkt mijn wifi booster niet meer. Deel A zit in de meterkast en zit via een kabel aan het modem vast, en deel 2 zit op de eerste verdieping in het stopcontact. Dit heeft tot op heden altijd probleemloos gewerkt tot 2 weken terug. Ik heb ook alles al gereset en terug naar fabriekinstellingen gezet, alle mogelijke stappen op de ziggo site doorlopen alleen zonder resultaat. Alle lampjes branden dus zoals het hoort, mijn telefoon kan het wifi netwerk ook vinden, alleen vaak kan ik niet eens verbinding maken. Wanneer dit wel lukt is het echt van korte duur. Waar zou dit aan kunnen liggen?
10 Reacties 10
Verwijderd account
Niet van toepassing
Je zou eens in onderstaand uitgebreid topic kunnen kijken en een reactie achter laten:

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-op-wifibooster-na-firmware-update-24326
TiMa
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankje. Ik ga straks proberen die fix via de security mode te doen. Alleen het probleem lijkt wel iets anders. Alles ziet er goed en werkend uit op de booster zelf en in mijn verbindingen ook, alleen wanneer ik via mijn telefoon of tablet of telefoon op internet wil dan opent hij geen paginas of ververst geen apps
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo TiMa,
wat ook vaak wil helpen is de wifiverbindingen op de draadloze apparaten te 'vergeten' en dan opnieuw te installeren, zie daarvoor de betreffende handleidingen van de apparaten hoe dit het beste te doen.
TiMa
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas blijft het internet via de wifi booster ontzettend langzaam of werkt niet via mijn tablet/telefoon. Ik heb software versie Software version: ZG-w26.9c.p9.4c, en ook wifi analyze apps laten zien dat het netwerk veruit het beste en snelste zou moeten zijn.

Het meest vervelende is ook dat alles tot voor kort perfect heeft gewerkt
Harmvh

Level 1
  • 13Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes
Toevallig electriche apparaten aangesloten de afgelopen 2 weken? Of de booster van stopcontact veranderd? Zitten beide delen wel als enige in een stopcontact in de muur?
TiMa
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De stroom is wel een half uur eraf gehaald. Maar dat is voorheen wel eerder eens gedaan, en vervolgens werkte het gewoon. De wifi boosters zitten op de plek waar ze eerst wel gewoon werkten. Ze zitten alleen in het stopcontact
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Zie je hier een IPv6 adres onder IPv6 connectivity? http://ipv6-test.com

Welk modem heb je in gebruik?
TiMa
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn modem is een Technicolor tc7210.z. Bij die ipv6 test krijg ik NOT SUPPORTED te zien
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ik heb hetzelfde modem en dezelfde wifibooster en hier werkt het nu goed.
Ik zou eens chatten met Ziggo en dit topic voorleggen, hier staat ook wat je allemaal al gedaan hebt.

De chatbox (24/7/365) komt hier midden in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier
TiMa
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In de chatbox is me aangeraden om een monteur in te schakelen, wat ik dus maar ga doen.

Uitgelicht topic