MacRick

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Veel "No Ranging Response received - T3 time-out" meldingen

ik heb de laatste 2 weken bijna dagelijks breakups op mijn modem.
heb het duurste pakket €120,= na veel problemen jaren geelden. was het de laatste tijd redelijk tot goed. maar vaak geen verbinding.. vandaag natuurlijk weer zo ver… ik bellen dan krijg ik een …… die zich niet kan verplaatsen in mijn case en alleen maar hapert over dat bij jullie niets fout is.. maar heb wel een model wat geen connectie heeft…

ik zie in de logs diverse dingen kan iemand zeggen als ze daar iets uit kunnen halen.

want aan de telefoon snappen ze het niet. maar ben ondertussen wel vaak offline en ben zelf rolstoelafhankelijk en heb veel op domotica en dan dus niets..

 

heb ook een witte connector sinds 1,5-2 jaar met ook een next. box 

graag reactie op mijn foto’s

Groetjes Rick 

nu vanmiddag ook weer ineens...

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedenavond @MacRick,

Dankjewel voor je reactie! Ik heb een afspraak met een netwerkmonteur voor je geregeld op woensdag 2 december 2020 tussen 12:00 uur en 18:00 uur
Mocht het dan niet lukken, dan is het mogelijk zelf de afspraak te verplaatsen via Mijn Ziggo.> Mijn Gegevens en vervolgens > Mijn monteursafspraken

Laat na het monteursbezoek onder dit topic maar weten wat je bevindingen zijn.
Een hele fijne avond gewenst!

Groeten,

Paul

Bekijk in context

17 Reacties 17
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zou je een foto willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting), splitter(s), versterker (indien van toepassing) en bekabeling?

Zou je tevens de gegevens op de tabbladen Downstream en Upstream van het modem willen delen? Instructies zijn hier te vinden.

MacRick
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 

Onderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz)

666000000

Locked

Ingesteld Upstream kanaal (Hz)

57800000

Locked

Provisioning status

 

Gebundelde downstream-kanalen 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 666000000 5.3 38 256 qam 9
2 610000000 5.5 38 256 qam 2
3 618000000 5.5 38 256 qam 3
4 626000000 5.5 38 256 qam 4
5 634000000 5.5 38 256 qam 5
6 642000000 5.5 38 256 qam 6
7 650000000 5.5 38 256 qam 7
8 658000000 5.4 38 256 qam 8
9 602000000 5.4 38 256 qam 1
10 674000000 5.3 38 256 qam 10
11 682000000 5.3 38 256 qam 11
12 690000000 5 38 256 qam 12
13 698000000 5.1 40 256 qam 13
14 706000000 4.8 40 256 qam 14
15 714000000 4.5 38 256 qam 15
16 722000000 4.3 38 256 qam 16
17 730000000 3.7 38 256 qam 17
18 738000000 4 38 256 qam 18
19 746000000 3.2 38 256 qam 19
20 754000000 3.2 38 256 qam 20
21 762000000 2.7 38 256 qam 21
22 770000000 2.4 38 256 qam 22
23 778000000 2.5 37 256 qam 23
24 786000000 2 38 256 qam 24


 

Gebundelde downstream-kanalen 

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.9 6 0
2 Locked 38.9 15 0
3 Locked 38.9 20 0
4 Locked 38.9 5 0
5 Locked 38.9 5 0
6 Locked 38.6 4 0
7 Locked 38.6 2 0
8 Locked 38.9 5 0
9 Locked 38.9 17 0
10 Locked 38.6 5 0
11 Locked 38.9 4 0
12 Locked 38.9 0 0
13 Locked 40.3 4 0
14 Locked 40.3 5 0
15 Locked 38.9 126 3
16 Locked 38.9 6 0
17 Locked 38.9 5 0
18 Locked 38.9 5 0
19 Locked 38.9 0 0
20 Locked 38.6 19 0
21 Locked 38.6 0 0
22 Locked 38.9 788310 75532
23 Locked 37.6 334707 3692
24 Locked 38.9 12

0

Ververs gegevens

Gebundelde upstream-kanalen 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 57800000 39.5 5120 64 qam 7
2 28600000 39.5 2560 64 qam 12
3 31800000 39.8 2560 64 qam 11
4 37100000 40 5120 64 qam 10
5 44000000 39.5 5120 64 qam 9
6 50900000 40 5120 64 qam 8


 

Gebundelde upstream-kanalen 

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0
5 ATDMA 0 0 0 0
6 ATDMA 0 0 0 0
MacRick
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
tobiastheebe wrote:

Zou je een foto willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting), splitter(s), versterker (indien van toepassing) en bekabeling?

Zou je tevens de gegevens op de tabbladen Downstream en Upstream van het modem willen delen? Instructies zijn hier te vinden.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik zie op DS-kanaal 22 en 23 flink wat ruis, dit is waarschijnlijk afkomstig van KPN 5G.

Verder zie ik een paar problemen met de installatie. Er wordt een verouderd AOP gebruikt (tweegats WCD) met een verouderde opdrukversterker. Deze bieden onvoldoende afscherming tegen instraling van Digitenne/4G/5G. De versterker heeft tevens een open (instralingsgevoelige) radioaansluiting. Het modem is aangesloten op de versterker, dit is geen hedendaagse aansluitwijze en wordt sterk afgeraden.

Ik raad je aan om een afspraak te maken met Ziggo voor het vervangen van het AOP en het plaatsen van een nieuwe splitter en versterker.

MacRick
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sit kan kk dan gewoon aanvragen door met hun te bellen ? Want heb al diverse keren aan de teelfoon gehangen. En dan snappen ze niet waar het over gaat als je iets uitlegd. Pppfff hopelijk zou het dan indd over zijn. Exht laattse tijd. Exht zwaar wllende. Heel hartelijk dank voor uw antwoord. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Graag gedaan!

Met bellen naar de klantenservice moet je mazzel hebben om een medewerker met de juiste (technische) kennis aan de lijn te krijgen. Ze doen allemaal hun best om tot een goede oplossing te komen, maar het blijft eerstelijns support. Naar mijn mening zit hier op het forum de echte vakkennis en kunnen ook meer complexe problemen opgelost worden waarvoor ‘modem opnieuw opstarten’ niet voldoet.

Binnen enkele dagen verwacht ik dat er een moderator of super expert langskomt in dit topic. Zij beschikken dan meteen over alle noodzakelijke informatie. Met een moderator kun je meteen een monteursafspraak inplannen, een super expert komt soms eerder langs en kan een moderator inseinen om naar dit topic te kijken.

MacRick
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk dank. 

MacRick
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hopelijk dat we het snel kynnen verhelpen. 
nu laatste uur. Alweer 4 keer storing/uitval. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dat hoop ik ook! Opnieuw een praktijkvoorbeeld van problemen bij modem op versterker.

Ik blijf in elk geval de voortgang volgen in dit topic.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @MacRick en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je last hebt van uitval op je verbinding! Het is daarom goed dat je hiermee een topic bent gestart. Ik heb ook even een blik geworpen op het signaal. En zowel op de up als downstream kanalen 
zie ik lichte ruis terug. Dit kan gevolgen hebben voor de stabiliteit van de verbinding hebben. Heb je al eens getest of je de problemen ook ervaart op het moment dat je het modem eens rechtstreeks op het aansluitpunt aansluit zonder de Tratec BDA-01 versterker er tussen?
 

MacRick
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb ook een bericht van een collega gehad. Die zag inderdaad ruis op 23 en 24. 
en zei dat ziggo afspraak noest maken voor vervanging doos en versterker. 
zie 

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/veel-no-ranging-response-received-t3-time-out-meld...

 

dus daar zit ik op te wachte dat die afspraak gemaakt kan worden. 
want valt iedere dag wel even uit. 
 

Groetjes Rick 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik ben geen Ziggo-medewerker. 🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@MacRick Ik ben in dienst van Ziggo en kan eventueel een monteursafspraak voor je regelen. Op welke data zou een afspraak jou het beste uitkomen?

MacRick
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Paul,

ik kan eigenlijk wel altijd. 
als ik het maar van te voren weet. 
dan kan ik eromheen plannen. 

gr Rick

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedenavond @MacRick,

Dankjewel voor je reactie! Ik heb een afspraak met een netwerkmonteur voor je geregeld op woensdag 2 december 2020 tussen 12:00 uur en 18:00 uur
Mocht het dan niet lukken, dan is het mogelijk zelf de afspraak te verplaatsen via Mijn Ziggo.> Mijn Gegevens en vervolgens > Mijn monteursafspraken

Laat na het monteursbezoek onder dit topic maar weten wat je bevindingen zijn.
Een hele fijne avond gewenst!

Groeten,

Paul

MacRick
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dank je wel. heb het genoteerd.

Groetjes Rick 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@MacRick Top! Je ziet de monteur dan langskomen op 2 december! We wachten je bevindingen even af.
Groeten,

Paul 

Uitgelicht topic