TinusTik

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Veel fouten na RS, dagelijks critical errors waarbij verbinding wegvalt

Hi,

Enige tijd geleden is een (zeer capabele) monteur op bezoek geweest om de verbinding (die naar mijn idee te traag was) te controleren, n.a.v. dit topic. Daarbij is de aansluiting op het AOP vervangen, en is de situatie in huis gecontroleerd. Ik zie echter in de modem (nog steeds) veel fouten na RS, en dagelijks merken we dat de internetverbinding er kortstondig uit ligt (lastig met 4 thuiswerkende personen).

De gegevens van de modem:
 

 

 

Hieronder foto’s van de meterkast:

De modem is rechtstreeks aangesloten op de data-aansluiting van de POA-13-A splitter. De antenneversterker is aangesloten op de TV-aansluiting. We gebruiken GEEN mediabox of andere settopbox. Op TV zien we af en toe de bekende blokjes.

In de modem heb ik WIFI uitgeschakeld; ik heb een TP Link Deco M9 aan de modem hangen, en daaraan een switch voor de bekabelde aansluitingen in huis (één NAS, één desktop). Met WIFI ervaar ik geen problemen.

Probleem is dus dat er geregeld (niet enorm vaak, maar wel dagelijks of meermalen per dag) een hikje is die er voor zorgt dat verbindingen even vastlopen of onderbroken worden. Het aantal post RS errors is over 13 dagen (uptime van de modem).

Wat te doen?

 

18 Reacties 18
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Zitten op de ongebruikte poorten van de antenneversterker wel afsluitweerstanden?

Leg het voedingssnoer van de antenneversterker eens om de Connectbox heen. Nu loopt deze er overheen.

TinusTik
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja, alle poorten zijn netjes afgesloten. Tot en met de ongebruikte poorten op de cai-aansluitingen in de woonkamer en andere kamers.

Je tip over het voedingssnoer ga ik opvolgen. Wie weet...

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Je hebt heel veel ruis op alle kanalen (Fouten na RS) die waarschijnlijk de Partial Service veroorzaken, dan verlies je een of meerdere downstream kanalen.

Als je de interne coax installatie een paar uur of een dag loskoppelt, loopt het dan ook op?

Het is even zaak om te duiden of het van de straat komt, op de EV, of van binnen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Niet alleen de download ondervindt problemen, ook de upload heeft moeite met de verbinding, zoals is te zien aan de afwijkende frequenties.

Om als oorzaak uit te sluiten kan je het witte kapje van de POA-13 verwijderen.

TinusTik
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Voedingssnoer omgelegd, modem herstart. Kort na herstart is dit de situatie met Fouten na RS:
 

 

TinusTik
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Interne coax loskoppelen kan ik wel eens doen. Echter, de monteur heeft dat bekeken, heeft deze specifieke splitter gekozen om zo weinig mogelijk koppeling tussen interne coax en het modem te hebben.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Als je over ongeveer een uur een nieuwe schermprint plaatst van de RS fouten, kan worden gezien of er een stijgende lijn in zit.

TinusTik
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oké, nu met interne coax eruit zie ik nog niets oplopen. Ik sluit ‘m weer aan:

En dan kijk ik even. Loopt ‘t op, dan verwijder ik het kapje maar eens. Dank voor de tips tot zover!

TinusTik
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb nu dus de coax-kabel naar de TV-splitter er weer in zitten. Fouten na RS loopt nog niet op (voor RS wel, maar niet heel snel). Eerst een uurtje zonder TV aan, nu met TV aan. Mag ik daaruit al concluderen dat de oorzaak daar niet zit? Of is dat te kort door de bocht?

In ieder geval zal ik ‘t nog even blijven monitoren.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemiddag @TinusTik en welkom op de Community,

Zo te lezen is er door de experts op dit forum al goed met je meegedacht. Het plastic kapje op de POA 1A splitter kan er inderdaad voor zorgen dat de splitter niet goed in het aansluitpunt geschoven zit.
Hierdoor kan ruis van buitenaf meekomen op het signaal, wat vervolgens terug te zien is in Pre en Post RS errors en storing op de diensten. Bij de POA-1 splitter is het plastickapje iets te groot.
Dit is op te lossen door het kapje er vanaf te halen. 

Ik heb je gegevens er even bij gepakt en kosteloos een setje met een nieuwe POA 1-B splitter en coaxkabel voor het modem + mediabox toegestuurd. Binnen 4 dagen ontvang je de materialen met de post. 
Laat nadat je deze materialen hebt aangesloten anders weten wat je bevindingen zijn. 

Alvast een fijn weekend gewenst!

Groeten,

Paul 

TinusTik
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas, het mocht niet baten. Maandagavond vervangen, dinsdag en woensdag stabiel, maar zojuist on 5 over 10 werden weer drie mensen tegelijk uit een meeting gegooid… 

Het lijkt mij toch heel sterk wanneer de oorzaak in huis ligt. Op dinsdag en woensdag is hier in huis echt niet anders gewerkt dan op donderdag...

 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb het issue opnieuw onder de aandacht gebracht bij het moderatieteam.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@TinusTik Ontzettend vervelend dat de stappen niet geleid hebben tot de oplossing. Het lijkt mij dan goed dat er nu een netwerkmonteur komt kijken. Ik heb een afspraak met een netwerkmonteur ingepland op maandag 18 januari 2021 tussen 12:00 uur en 18:00 uur.
Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen. 

Laat je na het monteursbezoek weten wat je bevindingen zijn?

wakkeropweg

Level 1
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wordt het niet eens tijd dat ziggo hun puinhoop gaat oplossen? Ik lees al jaren identieke klachten en men blijft maar leuteren over kapjes en kabeltjes en splittertjes terwijl ik inmiddels ook al 1.5 jaar loop te klagen 5 modems, 7 snoeren, 13 monteurs verder ben en er nog niets is opgelost en ze niet verder komen dan gaat u maar naar een andere provider.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@wakkeropweg Ontzettend zuur dat de internetverbinding bij jou op dit moment niet naar behoren werkt! Ik heb jouw gegevens er even bijgepakt en krijg jouw modem op dit moment niet uitgelezen. Is het modem op dit moment nog wel aangesloten op het eerste inslaatpunt in de woning? Ik begrijp uit je bericht dat de binnenhuisinstallatie al is nagelopen, dat is hartsikke goed om een oorzaak daarin uit te sluiten. Ik zie alleen geen recente monteursafspraken terug. Gaat het om het adres in je communityprofiel of om een ander adres?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@wakkeropweg  schreef:

Wordt het niet eens tijd dat ziggo hun puinhoop gaat oplossen? Ik lees al jaren identieke klachten en men blijft maar leuteren over kapjes en kabeltjes en splittertjes terwijl ik inmiddels ook al 1.5 jaar loop te klagen 5 modems, 7 snoeren, 13 monteurs verder ben en er nog niets is opgelost en ze niet verder komen dan gaat u maar naar een andere provider.


@wakkeropweg Uit de ICT praktijk blijkt dat 75% van alle storingen in de kapjes en kabeltjes en splittertjes, dus is het volkomen logisch dat daar als 1e gekeken wordt om een probleem op te lossen, dat lost al 75% van alle klachten snel en effectief op.

 

Daarnaast kun je ht best ij jee eigen topic blijven reageren en geen andere topics kapen om je probleem kenbaar te maken, als je al 2 eigen topics hebt, waar het laatste bericht van Ziggo was:

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Constant-storingen-en-uitval-apparatuur/m-p/1021651/highlight... 

 


@Lycke  schreef:

Hey Wakkeropweg. 
Je hebt over dit alles ook al regelmatig contact met de klantenservice gehad en er zijn verschillende monteuren bij je langs geweest. Helaas kunnen we niets meer voor je betekenen hierin. 


 

wakkeropweg

Level 1
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Welke monteur was iemand die meer kon dan modens en kabeltjes vervangen?

hier de actuele situatie:

wakkeropweg_0-1660313376675.pngwakkeropweg_1-1660313411189.pngwakkeropweg_2-1660313431710.png

 

wakkeropweg_3-1660313460857.png

Zolang ik storingen en uitval heb en hier knettergek wordt is het niet goed!

wakkeropweg_4-1660313505173.png

Ziggo technische dienst vraagt ook aan mij wat is PING? En over verdwijnen van email. Verdwijnen van mijn bankrekening nummer, verdwijnen van mijn geboortedatum en het vinkje automatisch betalen en verdwijnen van IP adres zeggen ze doodleuk aan ziggo ligt het niet. Ik ben ruim 2 weken aan het etteren geweest om mijn emailadres terug te krijgen. Vanaf 7-1-2020 klaag ik. Lag nooit aan de buitenkabel. Die heeft nog nooit goed gezeten is nu wel goed vastgezet. en hoe zit het dan bij de buren? Want die brom zit in de grond voor mijn huis.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@wakkeropweg Blijf SVP in je eigen topic reageren en geen andere topics kapen om je probleem kenbaar te maken, als je al 2 eigen topics hebt, dan blijft het ook duidelijk waar je het allemaal over hebt:

Re: Constant storingen en uitval apparatuur - Ziggo Community

Uitgelicht topic