Hi,
Enige tijd geleden is een (zeer capabele) monteur op bezoek geweest om de verbinding (die naar mijn idee te traag was) te controleren, n.a.v. dit topic. Daarbij is de aansluiting op het AOP vervangen, en is de situatie in huis gecontroleerd. Ik zie echter in de modem (nog steeds) veel fouten na RS, en dagelijks merken we dat de internetverbinding er kortstondig uit ligt (lastig met 4 thuiswerkende personen).
De gegevens van de modem:

Hieronder foto’s van de meterkast:

De modem is rechtstreeks aangesloten op de data-aansluiting van de POA-13-A splitter. De antenneversterker is aangesloten op de TV-aansluiting. We gebruiken GEEN mediabox of andere settopbox. Op TV zien we af en toe de bekende blokjes.
In de modem heb ik WIFI uitgeschakeld; ik heb een TP Link Deco M9 aan de modem hangen, en daaraan een switch voor de bekabelde aansluitingen in huis (één NAS, één desktop). Met WIFI ervaar ik geen problemen.
Probleem is dus dat er geregeld (niet enorm vaak, maar wel dagelijks of meermalen per dag) een hikje is die er voor zorgt dat verbindingen even vastlopen of onderbroken worden. Het aantal post RS errors is over 13 dagen (uptime van de modem).
Wat te doen?